Prologue Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hallo! Gjelder laptop: Asus X53SJ Har kjøpt en SSD-disk som jeg benytter som primærharddisk. Byttet derfor ut den gamle og la den til side. Dette har fungert helt fint. Siden SSD'en etterhvert begynte å fylles opp, bestemte jeg meg for å ta ut den optiske cd/dvd-stasjonen og heller sette inn en hard drive caddy. PC'en finner den andre disken og alt fungerer fint, men når jeg slår av pc vil den ikke slås av fullstendig, skjermen slukkes også men ikke noe mer. Jeg må holde inne powerknappen til den blir fullstendig avslått. Har oppdatert alle drivere i enhetsbehandling og opplever altså ingen andre feil, utenom at pc'en ikke vil slås fullstendig av. __________________________________________________________ Primærharddisken min er OCZ Agility 3 SSD 120GB med nyeste firmware. Sekundærdisken er 500 GB, 5400 RPM. Noen tips? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Har du vært innpå "power options" og endret på når harddisken skal skru seg av? Control Panel\All Control Panel Items\Power Options\Edit Plan Settings Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Har du vært innpå "power options" og endret på når harddisken skal skru seg av? Control Panel\All Control Panel Items\Power Options\Edit Plan Settings Nei, har ikke endret på noen instillinger her. Harddisken er satt til å slå seg av etter 20 min, både på strøm og batteri. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Prøv å stille det ned til et par minutt å se hva som skjer Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Prøv å stille det ned til et par minutt å se hva som skjer Dette hjalp dessverre ikke på problemet. Forsøkte med flere ulike minuttintervaller. I blant får jeg en BSOD når jeg slår av, med en feilmeldingskode som starter med 0x000009F. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 merkelig. da vet jeg desverre ikke hva som skjer. Mulig hovedkort feil, eller feil med pluggen som står i harddisken Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 merkelig. da vet jeg desverre ikke hva som skjer. Mulig hovedkort feil, eller feil med pluggen som står i harddisken Ok. Takk for hjelpen. Fant ut at det må være relatert til den andre disken jeg har satt inn nå. Tok ut denne og da slo pc'en seg av helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå