Capitalist Hippie Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Janei, hiver meg på det de andre sier her. Du er en åpenbar nybegynner; en database er ikke noe en bare lager på måfå; det tar 10-15-20 år. Stå i stedet på skuldrene til de 100 andre før deg; ting som PostgreSQL er fantastisk og er fantastisk godt dokumentert. Det finnes ingen unnskyldninger. Ikke la hjernen din lure deg; dess mindre kode en produserer dess bedre. Tid brukt til å studere og bruke annen kode er bedre selv om det kanskje ikke "føles" som om en "gjør noe" selv. Endret 2. oktober 2012 av nostdal.org Lenke til kommentar
quantum Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg antar at det vil ta en god del tid å lage et nytt system(spørs om jeg i det hele tatt kommer i mål). I mellomtiden vil jeg da gjøre små endringer i mitt nåværende system. Hvis du først skal lage din egen RDBMS blir du ikke ferdig med resten. Enkelt og greit Kast ut access og lær deg heller Python ved å reimplementere gui og forretningslogikk, med PostgreSQL eller MySQL i bånn. Ved å implementere et helt RDBMS i Python vil jeg nesten påstå at du hadde lært deg mer Python than you'll ever need (satt litt på spissen), for det ville vært et meget stort prosjekt å gi seg i kast med. Finn heller fram til flere småprosjekter som du kan gi deg i kast med hver for seg og som det er mulig å komme i mål med. Når det er sagt er kunnskap om både RDBMS og andre databasesystemer gull verdt, men den kunnskapen kan du ta til deg ved å lese deg opp og eksperimentere med å bruke slike systemer, du trenger ikke lage dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå