Gå til innhold

Printe fra iPad - hjelp

jvdp

Anbefalte innlegg

Hei

Driver med noe skolegreier, og pcn slukna tidligere i dag. Har behov for å få printet ut to mailer fra iPaden, trådløst.

Hvordan gjør jeg det?

Printeren er trådløs og koblet til wifi-nettet her hjemme. Det er iPaden også naturligvis. Det er iPad 3 og printeren er en relativt ny type HP-printer (Photosmart 3310). Jeg har ikke noe problem med å printe ut trådløst fra mobilen, det har gjort det mange ganger. Jeg bruker Gmail.

Bør jeg laste ned en ekstra app for å gjøre dett? (bruker HP-print eller noe sånt som app på mobilen). Eller er det noe jeg overser i Gmailen? Finner liksom ikke noe "print ut" her eller der.

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC, men hva har det med saken å gjøre? Den tok jo som sagt kvelden tidligere i dag.

Ipaden og printeren er også som sagt koblet til samme nettet, men om printeren har airplay vet jeg ikke. Er man helt låst til airplay for å printe ut i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Fant nå ut av printeren ikke har airplay, men fant en lignende app til den jeg har på mobilen. HP ePrint heter den, holder på å bruke den nå. Uansett lite brukervennlig at man MÅ ha en sånn airplay-printer...

Vel, appen fungerte iallefall smertefritt - printeren dukket opp i appen med en gang, og jeg fikk tilgang til mailen min via selve appen. Så da var det bare å skrive ut med en gang! :) kan anbefale den til alle med hp-printere. Takk for hjelpen anyways til du som hjalp meg :)

Edit: dere*

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Bare for å informere - jeg fikk nå printet ut det jeg skulle ha! Og for ordens skyld, kun ved å bruke iPaden og printeren - takk og lov for den appen jeg fant! Tenker likevel på alle de stakkarsene som er i samme situasjon som meg, men som hverken har airplay eller feks en smart app å bruke. Man er jo ganske stuck i en kjedelig situasjon om det skulle være noe viktig..

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...