pikksuger Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 har sett på 40 min av s01e01 the sopranos og må si den er dårlig pga mafia går ikke på gata uten livvakter/våpen, og han virker tilbakestående og får ikke samme følelsen som i godfather ingen mafiakrig, masse penger eller noe 1 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Kanskje se mer enn bare én episode? 8 Lenke til kommentar
pikksuger Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 klarer ikke forferdelig urealisitisk mafia tv-serie.. ikke i nærheten av godfather Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Nehei. Da er jeg ikke helt sikker på hva du er ute etter her Selv synes jeg serien ble bedre fra rundt episode 4 eller 5. Lenke til kommentar
Populært innlegg Hotel Papa Skrevet 18. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2012 Du har kanskje mye erfaring med mafiavirksomhet? 12 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hahahaha....haha...denne tråden... <3 Alt her faller jo på sin egen latterlighet. Du har ikke sett ferdig en hel episode engang, og bedømmer serien basert på det? Jeg brukte flere episoder før jeg ble skikkelig hekta på Sopranos, men hjelpes hvor bra den ble etterhvert. Og siden du er såpass stor fan av The Godfather, så burde det jo være enda større sjanser for at du vil like Sopranos.. Serien har jo masse referanser til Gf-filmene. Du skriver blant annet: "ingen mafiakrig, masse penger eller noe". Du antar dermed bare at de 40 minuttene du har sett av første episode, er representativ for hvordan de resterende 5120 minuttene av serien er? Personlig må jeg få si: The Godfather < The Sopranos 2 Lenke til kommentar
Robopope Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Vet ikke om dette er troll eller ikke, men uansett så er Sopranos noe av det beste jeg har sett fra HBO. Endret 19. september 2012 av Qvistha 2 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Om du er et troll: Dårlig gjennomført. Om dette er din oppriktige mening: Du er merkelig. 3 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Ser ut til at jeg er ganske alene om å mene dette, men jeg klarer ikke se det helt store i Sopranos. For noen år tilbake så jeg gjennom sesong 1, men jeg ble aldri noe særlig interessert i hva som foregikk. Mulig at forventningene mine var litt for store siden det var flere som hadde roset denne serien opp i skyene. Jeg må vurdere å gi denne serien en ny sjanse en gang, dvdboksen med alle sesongene ligger her en plass og venter i så fall Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg syns selv den er ganske tung å starte med.. Blir noe bedre fra sesong 2, men tørr ikke påstå det er en spesielt spennende serie. Blir vel mer å se den for å ha sett den. Mange bra dialoger og kommentarer tho. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Er bare en fjase tråd det her, trådstarter har jo et hendig navn som ikke har noen plass på dette forumet heller vel? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 har sett på 40 min av s01e01 the sopranos og må si den er dårlig pga mafia går ikke på gata uten livvakter/våpen, og han virker tilbakestående og får ikke samme følelsen som i godfather ingen mafiakrig, masse penger eller noe HAHAHAHAHA... du har tydeligvis ikke mye kjenneskap til ordentlig organisert kriminalitet. Og Sopranos er en god og realistisk representering av cosa nostra. Men det er en DRAMA-serie ikke en action-serie. Den handler om mafiosoenes liv slik de er. Hvis du tror afro-amerikansk gangbanging er hvordan de gode gamle gutta gjør ting så tar du feil. Er et par bøker om cosa nostra å få tak i på universitetsbibliotekene som brukes som lærebøke på politihøyskolen, les dem da lærer du hvordan mafiaen faktisk er. (den ene heter "Mafia, organisert kriminalitet i Norge", den andre husker jeg ikke navnet på). -frank 1 Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 jeg har sett 2 sesonger av Sopranos og fortsatt ikke noe særlig bra etter min mening. Mye bra humor, men føler at det for mye gjentakelse hele tiden og at det ikke går fremover. Så jeg stoppet å se den, for vel fortsette en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Tro meg, jeg startet på S01E01 og syntes det ikke så sååå bra ut, men så startet jeg igjen for en uke eller to siden, og jeg har blitt helt hekta. Og jeg er også veldig gira på mafiavirksomhets-filmer og serier, og tro meg, Sopranos er utrolig bra! 2 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Sopranos har ikke en definert start eller slutt - man følger menneskene en periode i livene deres. Mulig det er det folk ikke liker? Det er ikke et mål som skal nås. Så siste episoden i går kveld. Har da sett hele Sopranos på en måned eller to. Jeg vil gi serien en 8/10 til 9/10 i score. Lenke til kommentar
Adii Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Piloten er kanskje treig, men den tar seg virkelig opp etterhvert! Fort gjort å dømme en hel serie pågrunn av en episode, men Sopranos er BRA!!! Trust me! Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg vil tippe at Tony har ca 500 mennesker under seg, Gudfaren hadde vel flere tusen. Det sier seg selv at det er mindre action å hente da. Dessuten så handler serien mye mer og psykologi, og ble i sin tid priset for den realistiske framvisningen av pasient/lege forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå