Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det som stopper meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål til dere som er litt mer erfarne enn meg.

Jeg er en 19 år gammel gutt, og har aldri hatt kjæreste. (Var også ukysset fremtil jeg var 18. Fylla, vet dere. Hehe. Og ja, jeg er også da jomfru.)

Nå har det seg slik at jeg fokuserer og tenker veldig mye på dette, i og med at jeg ikke vil bli alt for gammel for å erfare dette. Jeg kan jo fortelle såpass at jeg har alltid trudd at det har hatt noe med utseendet å gjøre. Jeg har ikke akkurat superlav-BMI, er vel overvektig, og har også trudd at dette har veldig mye skyld i dette.

Nå har det seg slik at jeg har hørt så mange ganger at utseendet ègentlig ikke har noe å si, men så har jeg jo som veldig mange andre gutter hørt at "du har en kjempefin personlighet", "den jenta som får deg kommer til å være kjempeheldig" osv komme fra jenter, uten at dette har noen innvirkning på min relasjon med disse jentene. Jeg begynner derfor å tro at det ikke er noe sannhet i dette.

Men nå i etterkant så har jeg tenkt litt, og jeg har kommet frem til at om ikke problemet ligger i utseendet, så må det ligge i personligheten, og der har jeg jo såklart et par problemer.

Et problem jeg har, er veldig dårlig selvtillitt. Jeg klarer ikke tenke godt om meg selv, og når jeg ser meg i speilet så tenker jeg bare på det negative ved meg, og finner helt seriøst ikke noe positivt.

Et annet problem jeg har, er at jeg _var_ ganske dumsnill (har heldigvis lagt fra meg dette litt mer nå.) men samtidig, så er jeg ganske ydmyk av meg, og klarer ikke være så veldig "alfa" eller "bad-boy-ish" når jeg prater med jenter. For å si det sånn, jeg klarer ikke lenger å hinte til at jeg vil noe mer, og klarer heller ikke snakke noe annet enn som om jeg var en god venn av jenta.

Det var annerledes før, da kunne jeg være en litt rappkjefta fyr, som kunne si akkurat det jeg mente, var ikke redd for å havne i diskusjoner, og hadde null problem med å satse på flørtingen osv.

Dette har endret seg drastisk, og jeg er så og si ganske motsatt av det jeg nevnte der. (Dette mistenker jeg på grunn av noen ganske dårlige livserfaringer jeg har.)

Dette føler jeg da har veldig mye å si på åssen andre mennesker seg på meg, altså usikker på seg selv, dårlig selvbilde, ikke klare å stå opp for seg, får dårlig samvittighet av INGENTING, noe jeg ikke vil bli oppfattet som. Om noen jenter kommer med et problem, så er jeg veldig rask med å hjelpe til med å løse dette. (Via snakking, altså.)

Nå da til problemet: Jeg føler at jeg ikke kommer noe videre i kjærlighetslivet. Altså jeg har ikke noen revolusjonerende nye erfaringer med jenter, jeg kommer aldri noe lenger enn en god venn. Jeg tenker også at "vennesone" saken er litt oppskrytt, men ikke at det hjelper meg noe i denne sammenhengen.

Hva jeg skal jeg da gjøre? Jeg er usikker på hva som egentlig er stopperen her, om det er utseendet eller om det er disse tingene jeg nevnte ovenfor med personligheten min? Og hva kan jeg gjøre med dette? Kan noen forsøke å gi meg et litt annet syn på åssen mennesker og jenter tenker, og er det lurt av meg å kanskje lese et par bøker om denne "alfahann" holdningen, for å vite hvordan folk tenker?

Dette har forsåvidt også endt i at jeg nesten ikke "tørr" å forelske meg mer, fordi jeg "vet på forhånd" utslaget.

Beklager om dette ble rotete. Anonym poster: 02fd079f6ed341f9268dd12396c14da9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Tren og få en fin kropp, dog lettere sagt enn gjort. Få deg en fet klesstil. Søk opp moteblogger skrevet for heterofile menn.

2. Forbedre selvbildet ditt. Det hjelper ikke bare med jenter, men også alt annet i livet. Eksempel på en bok er Tenk deg glad av David Burns.

3. Les noen sjekkebøker. How to make girls chase av Chase Amante er en samling av "all" mainstream-teori ribbet for unødvendigheter og dekker det aller meste man trenger til sjekking. Den dekker dog ikke så mye "innergame", men det får du i punkt 2 ovenfor.

Jeg anbefaler deg sterkt å bruke denne rekkefølgen, ikke motsatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil si meg enig i mesteparten av det Log sier men jeg ser det ikke som en nødvendighet å trene. Vel, det er jo greit fordi det bidrar til bedre selvtillit men foruten det så er det ikke et viktig element. Jeg er selv overvektig og har null problem med jenter, da grunnet min evne til å være "alfa" når det trengs og viser tydelig intensjonene mine fra første stund.

Anyway. Det du må gjøre før alt annet, som Log har i punkt 2, er å forbedre ditt eget selvbilde. Drit i alle andre de neste 4-6 mnd. Bare fokuser på deg selv. Få deg selv til å syntes du er awesome. Ingen, absolutt INGEN jeg kjenner som er flinke med jenter har dårlig selvbilde eller mangler kapasiteten til å si at en selv er awesome. Dagen du ser deg i speilet og klarer ærlig å si: "Fy faen jeg er kjekk" eller "fy faen jeg er awesome" er dagen du kommer til å merke en stor forandring på hvordan livet ditt er. Både på jentefronten og alle andre fronter.

Selv har min selvtillit skaffet meg jobb, masse gode venner som jeg aldri villet blitt kjent med uten å være alfa og tørre å stå for det jeg sier og masse damer.

Det kan virke arrogant å gå rundt med en innstilling om at man er awesome, men det får så være. Du ER awesome, det er bare viktig å få deg til å innse det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar begge to! :) Skal faktisk til å starte på en bok innen temaet nå uansett. :)

Nittutt, kan du utdype litt hva jeg i så fall måtte øvd på, i de 4-6 mnd? Hva er det jeg skal gjøre for å vise at jeg er awesome, eller hva jeg skal kalle det? :)

Eventuelt hva gjorde du, hva bestod dagen din av, når du evt skulle bli sånn Anonym poster: 02fd079f6ed341f9268dd12396c14da9

Lenke til kommentar

Jeg tok en litt annen sti enn de fleste og tydde til buddhismen, spesielt da Zen buddhismen. Fant fort ut at den delen av buddhismen hjalp meg å se ting fra et annet perspektiv og jeg ble da automatisk bedre i mine egne øyne.

Det første "steget" er vel å frigjøre seg selv fra andres meninger til den grad at du syntes det er flott de har dem, men du lar de ikke påvirke deg selv. F.eks hvis noen sier til meg at jeg er stygg eller noe i den duren, så syntes jeg det er flott de har en mening om meg, for det betyr at de tenker på meg. Men jeg bryr meg ikke om hva meningen er, fordi det skal ikke påvirke min egen "state" eller selvtillit. Fokuset bør ligge å fjerne "utvendige" faktorer som påvirker selvtilliten i en så stor grad at ikke positive eller negative kommentarer gir noen innflytelse på den. Grunnen til dette, ihvertfall slik jeg ser på det, er at hvis du lar selvtilliten din påvirkes av andre til det positive klarer du også å la den påvirkes av andre til det negative.

De 4-6 mnd så gjorde jeg akkurat det jeg ville, når jeg ville det. (Såfremt det ikke kom til skade for skole eller andre ting som jeg hadde obligasjoner til). Jeg fokuserte kun på å gjøre ting som gjorde meg glad. Ting som jeg selv syntes var kult. Grunnen til at dette er så effektivt, etter min forståelse, er at til syvende og sist så er man alene. Et menneske er et isolert individ da med tanke på at ingen mennesker er en åpen bok og mest sannsynlig så kjenner ingen deg ut og inn. Det er derfor viktig at man klarer å være like lykkelig, stolt, selvsikker og "kul" når man er alene som når man er med andre. Hvis du er en person som ikke "trenger" andre så blir du automatisk mer selvsikker og kul når det kommer til sosiale interaksjoner. Hvorfor? Jo, fordi du har frihet fra situasjonene du ender opp i. Du er ikke bundet til et spesielt utfall. Du bryr deg ikke om hun sier ja eller nei.

Så steg 2 er vel da å lære seg å se på situasjoner som kun positive. Dvs: Du befrier deg fra utfallet fra enhver situasjon for å så klare å kontrollere det mer. Blir litt mye stoff her nå, men du kan google "freedom from outcome" så får du "steg 2" litt bedre forklart.

Må jobbe litt videre nå, men her har du hvertfall litt å bryne deg på.

Lenke til kommentar

Vil anbefale denne siden: http://www.thetaoofbadass.com/ :)

Jeg klipper:

1. Mayor walking

How do you usually walk down the street? Looking in shop windows or down at your feet, talking on your cell phone or with headphones on? Try something different. Walk down a street in your town and say hi and smile to everyone you meet. Greet people you recognize and exchange a few words. With strangers, just say hi and give them a smile. There are no strings attached to this exercise. You will probably never see most of these people again and, if you do, it’s unlikely either of you will remember meeting. Use this exercise to inspire your confidence in approaching people.

2. Uncomfortable situations

Make a point, just once or twice, to put yourself in a situation that is a little awkward or downright uncomfortable. Start small if your fears are big. You will learn how you tend to handle this kind of social stress and you will learn what you need to do differently before and during the encounter to gain confidence. Don’t attach any outcome to the situation; just do it as an exercise.

3. Talking for the sake of talking

What intimidates men about approaching women is not the actual encounter – the greeting, the hello, the conversation – but the expected outcome or the unspoken assumptions about that outcome. It’s the risk, basically. By practicing approaching people with the intention of just chatting, with no strings attached and no assumptions about how the conversation will proceed, you can build your confidence for more stressful situations.

4. Practicing in daily life

Along with exercises like mayor walking and chatting with no strings attached, try bantering with waiters and servers and other employees at places you visit. They are used to customers chatting them up and it will give you more structured practice.

5. Get out and about

In general, one of the best ways to overcome shyness is simply getting out of the house and out of your regular routine and into the world where you will undoubtedly meet and talk to new people. Volunteering is a good way to do this, in fact. Whether you choose a food bank or an animal shelter, you will be meeting and talking with new people every day. Some of them will be women and some of these women you will be attracted to. The entire set up is perfect for easing yourself into approaching women with new found confidence.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen når jeg var på din alder. det som hjalp meg var å drive med lagidrett jeg likte og delta på kamper.

1. formen ble bedre og selvtillitten gikk opp

2. når du spiller kamper tenker du at alt annet er barnemat, så er det lettere å takle alt annet

3. jeg klarte faktisk å imponere 2 jenter når de kom for å se på meg slik at forholdet gikk videre (har ikke gjort noen syke greier heller)

tenkte å poste dette som et alternativ som hjalp meg i livet, kombinert med det andre Logarit sier

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i allt både log og nittutt skriver, med unntaket av alfa male. Nå er jeg ikke sikker på hva alfa male er i denne sammenheng, personlig så har alfa malene i vennegjengene mine alltid være obnoxious bråkmakere som lager drama, ikke alltid det som tiltrekker de rette damene.

Men hvis alfa male er det å være sikker på seg selv, så er jeg 100% enig. Hvis jeg er alene på kafe, fly, tog eller andre plasser hvor en havner at med pene damer så slår jeg alltid av en samtale, det hjelper en også forbedre sine sosiale evner samt digger å se reaksjonene på damene når en normal chubby fyr tar kontakt med de.

Hvis du ikke elsker deg selv, så kan du heller ikke elske andre.

"Fy faen jeg er kjekk" eller "fy faen jeg er awesome" - Nittutt

Er enig i prinsippet, etter jeg begynnte å trene slik at jeg gikk fra feit til chubby merket jeg stor forskjell på selvtilliten. Nittutt fant løsningen gjennom Buddhisme, jeg fannt den gjennom Gud, og etter det merket jeg stor forskjell på damene rundt meg at de tok kontakt med meg. Det betyr såklart ikke at en må finne selvtilleten gjennom religion, men jeg fikk iallefall helt ny energi, livvsyn, glede og møtte mange damer med de samme verdiene jeg har. Men trenger bare en dame for å finne happiness.

Det viktigste steget etter min mening er å komme seg ut og trene, det produserer resultater fra dag 1 (Ikke fysiske resultater da, men psykiske).

Lenke til kommentar

1Q84, er den siden virkelig legit? Når jeg skrev inn et random navn og epost, så kom jeg til en film som vistnok kom til å bli fjernet innen 24 timer, hvor en fyr forteller om noen triks som virker alt for godt til å være sant? Anonym poster: 02fd079f6ed341f9268dd12396c14da9

Forfatteren er kjent og boken har fått mange positive tilbakemeldinger, men jeg kan ikke garantere deg noe.

Lenke til kommentar

1Q84, er den siden virkelig legit? Når jeg skrev inn et random navn og epost, så kom jeg til en film som vistnok kom til å bli fjernet innen 24 timer, hvor en fyr forteller om noen triks som virker alt for godt til å være sant? Anonym poster: 02fd079f6ed341f9268dd12396c14da9

Kommer seg an på hva man mener med "legit". Jeg kan dog peke ut et par punkter og se hva du synes ...

1 - Massiv hype uten å egentlig avsløre noe som helst som er matnyttig. Som for eksempel å si at man skal avsløre en stor hemmelighet for så å skifte tema og prate seg bort lenge nok til at ingen kan "ta" ham for å prate piss, samtidig som det pirrer nysgjerrigheten. Samme med "på side 32445 avslører jeg en SUPERHEMMELIG TEKNIKK SOM VIL FÅ DAMER TIL Å VANNPLANE AV STOLEN!!!" uten å si noe som helst konkret om hva det faktisk er.

2 - Preselection er et konsept som har vært kjent i sjekkemiljøet i minst ti år. Med andre ord ikke så nytt og revolusjonerende som han fyren her tilsynelatende vil ha det til.

3 - Tilsynelatende et massivt teknikkfokus, noe som er mer troendes til å skape mistilpassede raringer som går rundt og gjør teite ting enn å faktisk skaffe de napp. Det får meg også til å mistenke at han forsøker å appellere til "magisk pille"-tanken som ganske mange av de uten "draget" har for å selge flere av de "utrolig verdifulle" skriveriene sine.

4 - Jeg finner det litt ironisk at han bedyrer at man skal slippe å pugge teite linjer for så å prestere å si at han har "ord for ord"-opplegg for å få napp, slå opp eller whatever. Dessuten er slike "magiske" linjer bent fram idiotisk, da kulturelle forskjeller fort kan ende med at du får null og niks resultat.

5 - Du har større sjans for å få napp hvis du tar med deg fiskestanga og slenger kroken i dass enn du har får å få "en hver kvinne i hele verden." De som har vært i gamet en stund er fullstendig klar over at man aldri kan få alle kvinnfolk i hele verden, og at det bestandig vil være et numbers game. Å love sånt er reinspikka piss, og hadde jeg hatt fyren i nærheten skulle han fått kald øse på pungen.

Alt i alt en fin samling salgspsykologi, noe som egentlig bare får meg til å bli mer mistenksom til produktet som ligger bak. Det finnes riktignok en del brukbart materiale der ute, men personlig stiller jeg meg noe tvilende til hvorvidt dette hører inn under den kategorien.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gunman, holder på å trener litt, skal få til å trene litt mer. :) Er mange som sier at det hjelper mye!

Ang den boken, så var det mye av det Raven_Heart sa, + det at han fikk det til å høres så latterlig lett ut, og at det ville fungere UANSETT åssen du var, på UANSETT hvem. :)

Men så et par siden av boken, og det er mye der som faktisk virker greit sant, så kan jo lese den uansett. :)

Men takk for tips, kom gjerne med fler om dere har! :)Anonym poster: 02fd079f6ed341f9268dd12396c14da9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...