Mann_Av_Gull Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 ansett hvor kjipt det er at Nvidia gjør avtaler med spillutviklere om PhysX, og selv om AMD kortene i utgangspunktet kunne ha gjort det samme sånn rent teknisk, så er ting som de er... Og jeg er glad jeg har Nvidia, for jeg vil heller ha muligheten for disse PhysX effektene enn å ikke ha det. Physx har alltid vært gimmicky og det ser det ut til å være her og, i sånn ca. like stor grad. Når det er sagt hadde jeg jo kjøpt Nvidia om jeg hadde kjøpt et skjermkort idag, men når jeg handlet var 5870 riktig valg. 5870 var et svært solid kort da det kom, og det er fortsatt fullt brukbart. Litt svakere enn GTX 570 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hele denne tråden ble jo ødelagt etter Herr moderator endret emnetittelen til noe som jeg overhodet ikke hadde tenkt. Jeg lurte på hva folk som har kjøpt AMD skjermkort føler og tenker om dette med PhysX, og at de går glipp av det i spill som Borderlands 2. Var overhodet ikke ute etter å starte noen fanboy krig. Jeg er mildt sagt fornærmet, men kanskje mest skuffet. Jeg blir faktisk mer skuffet over kommentarer som "Jeg kan iallefall si at jeg ville vært grinete om jeg satt med et AMD kort nå." i en tråd der TS hevder at han ønsker meningen til Amd eiere. Det ser heldigvis ut som at de fleste som eier Amd skjermkort eller som har litt forståelse her har tatt det hele med fatning og påpekt meningen sin på en fornuftig måte og dette er jo supert for oss veiledere. Når det gjelder emnetittelen kan TS når som helst endre denne på nytt, men vel og merke bør han tenke litt over retningslinjene og huske på at vi ønsker ikke at tråden oppfordrer til skittkasting. 1 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Hele denne tråden ble jo ødelagt etter Herr moderator endret emnetittelen til noe som jeg overhodet ikke hadde tenkt. Jeg lurte på hva folk som har kjøpt AMD skjermkort føler og tenker om dette med PhysX, og at de går glipp av det i spill som Borderlands 2. Var overhodet ikke ute etter å starte noen fanboy krig. Jeg er mildt sagt fornærmet, men kanskje mest skuffet. Jeg blir faktisk mer skuffet over kommentarer som "Jeg kan iallefall si at jeg ville vært grinete om jeg satt med et AMD kort nå." i en tråd der TS hevder at han ønsker meningen til Amd eiere. Det ser heldigvis ut som at de fleste som eier Amd skjermkort eller som har litt forståelse her har tatt det hele med fatning og påpekt meningen sin på en fornuftig måte og dette er jo supert for oss veiledere. Når det gjelder emnetittelen kan TS når som helst endre denne på nytt, men vel og merke bør han tenke litt over retningslinjene og huske på at vi ønsker ikke at tråden oppfordrer til skittkasting. Så jeg har ikke lov å ytre min personlige mening om at jeg er glad jeg ikke har kjøpt AMD kort? Det er ikke det samme som å rakke ned på folk som har kjøpt AMD kort, det er å ytre min personlige mening, for mitt vedkommede. Er ikke dette et diskusjonsforum? Eller er det et diktatur? 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Det er et forum hvor vi har Rettningslinjer å forholde oss til , leser du siden jeg linket til vil du legge merke til an-føringene i punkt 1 , les gjerne og gjenta et par ganger linje 1 , 2 , 3 og 6. Noe mer har jeg ikke å si i alle fall her i tråden, ta resten enten via pm eller klag til en moderator eller på rett del av forumet. 1 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Tråden min er ødelagt uansett nå. Jeg var interessert i å høre hva folk som eier AMD skjermkort føler om å ikke ha PhysX, i forbindelse med slike spill som Borderlands 2. Jeg har forresten 2 stk. 5770 Crossfire i min sekundære maskin, så jeg er overhodet ingen fanboy. Men uansett, tråden min er blitt rasert og ødelagt. Og humøret mitt er også helt ødelagt nå. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg har, som tidligere nevnt, AMD. Såklart, det er kjipt med PhysX, da jeg alltid vil kjøre spillet så pent som mulig, men det er ikke mange spill som krever dette, så bryr meg ikke om det. Det jeg bryr meg om, derimot, er at jeg aldri har hatt noen problemer når jeg i gode gamle dager hadde Nvidia, men etter at jeg fikk meg AMD har jeg til tider slitt som et helvete. Vet ikke om jeg tar veldig feil nå, men var det ikke noe slikt som at AMD lager bra kort, men suger som et helvete på drivere, mens Nvidia lager bra, men ikke så bra kort som AMD, men er mye flinkere på driverne? Samme det, egentlig. Skal mye til for at jeg velger AMD neste gang, men jeg vil aldri si aldri. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 He he, det er stunder slik som dette som får meg til å forstå hvorfor folk ser litt rart på slike som "oss". Om det er noen tvil så er det oss nerder jeg tenker på. Vi må passes på av moderatorer da vi ikke er i stand til å diskutere ting rundt vår interesse da det alltid er noen som blir fornærmet,starter dritt kasting eller som går i totalt nerd rage pga produkt X..... Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hva jeg tenker om at jeg nettopp har kjøpt et HD7950 med tanke på bl.a. Borderlands? Fest og glede! Jeg har fått et skjermkort til en billig pris som yter tilsvarende en modell som koster 500,- mer (m/ overklokk), jeg ser heller mose gro enn å spille Borderlands 2, PhysX har fremstått som en eneste stor bug- orgie, PhysX har ofte lagt til effekter jeg ikke har lagt merke til eller overdrevne effekter som jeg helst skulle vært foruten. Når det gjelder AMD og drivere så har jeg aldri opplevd nevneverdige problemer. Det har jeg derimot gjort med Nvidia, både kortet selv, drivere og PhysX. Om det betyr at AMD blir mitt neste kort? Neppe. Man kjøper vel det som gir mest ytelse for pengene innen den prisklassen man legger meg på, og det skader ikke om det er fremtidsrettet (slik AMD 7- serien er idag). Om logoen er rødt eller grønt er revnende likegyldig. -- Det er jo søtt med nerder, da 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Jeg har, som tidligere nevnt, AMD. Såklart, det er kjipt med PhysX, da jeg alltid vil kjøre spillet så pent som mulig, men det er ikke mange spill som krever dette, så bryr meg ikke om det. Det jeg bryr meg om, derimot, er at jeg aldri har hatt noen problemer når jeg i gode gamle dager hadde Nvidia, men etter at jeg fikk meg AMD har jeg til tider slitt som et helvete. Vet ikke om jeg tar veldig feil nå, men var det ikke noe slikt som at AMD lager bra kort, men suger som et helvete på drivere, mens Nvidia lager bra, men ikke så bra kort som AMD, men er mye flinkere på driverne? Samme det, egentlig. Skal mye til for at jeg velger AMD neste gang, men jeg vil aldri si aldri. Ærlig talt er det ikke mange generaliseringer en kan gjøre med AMD mot Nvidia: begge har problemer med drivere, begge lager gode kort, begge har fordeler og ulemper... Merkelojalitet til et av disse navnene er totalt irrasjonelt. Endret 20. september 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har aldri brydd meg noe om det, er en tilfeldighet at alle mine tidligere kort har vært Nvidia, men når jeg har hatt såpass mange uten problemer og det første AMD-kortet mitt gir meg shitloads of shit, da får jeg ikke nevneverdig lyst til at mitt neste skal være AMD. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har aldri brydd meg noe om det, er en tilfeldighet at alle mine tidligere kort har vært Nvidia, men når jeg har hatt såpass mange uten problemer og det første AMD-kortet mitt gir meg shitloads of shit, da får jeg ikke nevneverdig lyst til at mitt neste skal være AMD. Noe av det lureste en kan gjøre er å sjekke innom et større forum som Guru3D eller Overclock.net på underforumene for driverdiskusjoner, da finner man fort ut hvilke problemer som eksisterer med rød eller grønn. AMD: http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=46 Nvidia: http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=21 En veldig rask observasjon er at det er langt mer aktivitet på Nvidia-forumet for tida, som kan tyde på at det er litt oftere problemer med Nvidia-kort. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har aldri brydd meg noe om det, er en tilfeldighet at alle mine tidligere kort har vært Nvidia, men når jeg har hatt såpass mange uten problemer og det første AMD-kortet mitt gir meg shitloads of shit, da får jeg ikke nevneverdig lyst til at mitt neste skal være AMD. Denne guiden brukte jeg da jeg nettopp skiftet fra Nvidia til AMD. Jeg har ikke hatt et eneste problem så langt. Guide (Nvidia) 1. Go to Add/Remove Programs 2. Uninstall all Nvidia associated software (May require several reboots) 3. Reboot the computer and log back into windows as normal 4. Go to folder options and select “show hidden files and folders” The next part of the guide will remove all Nvidia files and folders from the computer. 5. Go to your C drive and remove any “Nvidia” folders if there is any 6. Double click the “Program Data” folder (Normally hidden) and remove all Nvidia folders 7. Go back to C and double click “Program Files” and remove all Nvidia folders 8. Go back to C and double click “Program Files (x86)” and remove all Nvidia folders 9. Go back to C and double click “Users” 10. Access the name of your windows profile and double click “AppData” (Normally hidden) 11. Check the “Local”, “LocalLow” and “Roaming” folders for any Nvidia folders and remove them. 12. Go back to “Users” and check the “Default” folder (Normally hidden) 13. Double click “AppData” (Normally hidden) 14. Check the “Local” and “Roaming” folders for any Nvidia folders and remove them. The next part of the guide will remove registry entries left by the Nvidia drivers. 15. Close everything down and go back to your desktop 16. Click start, then type “regedit”. 17. Click “HKEY_CURRENT_USER” and extend the folder 18. Click “Software” and extend the folder 19. Remove all Nvidia Folders 20. Click “Wow6432Node” and extend the folder (Within the software folder) 21. Remove any Nvidia folders 22. Click “HKEY_LOCAL_MACHINE” and extend the folder 23. Click “SOFTWARE” and extend the folder 24. Remove all Nvidia Folders 25. Click “Wow6432Node” and extend the folder 26. Remove all Nvidia Folders 27. Click “HKEY_USERS” and extend the folder 28. Click “.DEFAULT” and extend the folder 29. Click “Software” and extend the folder 30. Remove all Nvidia folders 31. Click “S-1-5-18” and extend the folder 32. Click “Software” and extend the folder 33. Remove all Nvidia folders 34. Click “S-1-5-21-1632250243-966907716-928185508-1000” and extend the folder 35. Click “Software” and extend the folder 36. Remove all Nvidia Folders 37. Close down regedit and empty your recycle bin 38. Undo the folder options change to hide the hidden folders 39. Reboot 40. Install your AMD/Nvidia drivers and reboot Lenke til kommentar
Avean Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har aldri brydd meg noe om det, er en tilfeldighet at alle mine tidligere kort har vært Nvidia, men når jeg har hatt såpass mange uten problemer og det første AMD-kortet mitt gir meg shitloads of shit, da får jeg ikke nevneverdig lyst til at mitt neste skal være AMD. Noe av det lureste en kan gjøre er å sjekke innom et større forum som Guru3D eller Overclock.net på underforumene for driverdiskusjoner, da finner man fort ut hvilke problemer som eksisterer med rød eller grønn. AMD: http://forums.guru3d...isplay.php?f=46 Nvidia: http://forums.guru3d...isplay.php?f=21 En veldig rask observasjon er at det er langt mer aktivitet på Nvidia-forumet for tida, som kan tyde på at det er litt oftere problemer med Nvidia-kort. Evt at det er rett og slett flere nVIDIA brukere enn ATi Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har aldri brydd meg noe om det, er en tilfeldighet at alle mine tidligere kort har vært Nvidia, men når jeg har hatt såpass mange uten problemer og det første AMD-kortet mitt gir meg shitloads of shit, da får jeg ikke nevneverdig lyst til at mitt neste skal være AMD. Noe av det lureste en kan gjøre er å sjekke innom et større forum som Guru3D eller Overclock.net på underforumene for driverdiskusjoner, da finner man fort ut hvilke problemer som eksisterer med rød eller grønn. AMD: http://forums.guru3d...isplay.php?f=46 Nvidia: http://forums.guru3d...isplay.php?f=21 En veldig rask observasjon er at det er langt mer aktivitet på Nvidia-forumet for tida, som kan tyde på at det er litt oftere problemer med Nvidia-kort. Evt at det er rett og slett flere nVIDIA brukere enn ATi Ifølge Steam er fordelingen ca. 46% til 35% i nvidias favør.http://store.steampowered.com/hwsurvey Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Vet ikke om jeg tar veldig feil nå, men var det ikke noe slikt som at AMD lager bra kort, men suger som et helvete på drivere, mens Nvidia lager bra, men ikke så bra kort som AMD, men er mye flinkere på driverne? Samme det, egentlig. Skal mye til for at jeg velger AMD neste gang, men jeg vil aldri si aldri. Jeg kan jo nevne at jeg stolte svært mye på Corsair sine strømforsyninger og kjøpte derfor en HX650 med 5 års garanti , hittil har 2 av 3 tatt kvelden men heldigvis så har garantiordningen sørget for at jeg har fått nye. Sånn er det også med skjermkort , jeg kjenner venner som har hatt svært mye problemer med et Nvidia kort og andre venner som har hatt det samme med Amd , har man kjøpt et kort som har en defekt komponent ( finnes en del jalla kort der med elendige Mosfets og Vrm's ) så skal det ikke mye til før man får problemer og da hjelper det lite uansett hvilken driver man bruker. Innimellom kan man se en endring som gir inntrykk av at kortet fungerer bedre (og i noen tilfeller er det pga at Nvidia driveren ikke har tatt hensyng til 3dje parts produsent av skjermkortet sitt valg av minnebrikker feks) og i andre tilfeller så er det faktisk en feil i driveren som er årsaken til problemene. Generelt vil jeg påstå at om man opplever problemer med et kort så bør man gå igjennom litt feilsøking men også se om problemene dukker opp på en annen datamaskin, hvis den ikke gjør det er det som regel stor mulighet for at problemet er i maskinvaren din (kombinasjon av hovedkort , cpu og minne eller manglende oppdatering av bios etc). PhysX er en kul ting når det blir implementert riktig i spill, det som er litt trist dog er at kun X% av de som kjøper spillet vil få nytte av denne effekten siden den er låst til Nvidia. Vi får håpe at spillutviklerne i fremtiden blir mer glade i åpne standarer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har aldri brydd meg noe om det, er en tilfeldighet at alle mine tidligere kort har vært Nvidia, men når jeg har hatt såpass mange uten problemer og det første AMD-kortet mitt gir meg shitloads of shit, da får jeg ikke nevneverdig lyst til at mitt neste skal være AMD. Noe av det lureste en kan gjøre er å sjekke innom et større forum som Guru3D eller Overclock.net på underforumene for driverdiskusjoner, da finner man fort ut hvilke problemer som eksisterer med rød eller grønn. AMD: http://forums.guru3d...isplay.php?f=46 Nvidia: http://forums.guru3d...isplay.php?f=21 En veldig rask observasjon er at det er langt mer aktivitet på Nvidia-forumet for tida, som kan tyde på at det er litt oftere problemer med Nvidia-kort. Evt at det er rett og slett flere nVIDIA brukere enn ATi Ifølge Steam er det ca 30% flere som sitter på Nvidia-kort enn AMD-kort: http://store.steampowered.com/hwsurvey Av dx11-GPUer ser det ut til at det er omtrent 40% flere med Nvidia enn AMD. På Guru3D er det omtrent dobbelt så mange poster (21 mot 11 teller jeg) med aktivitet fra de siste 24 timene på Nvidia-forumet, altså er det lite som tyder på at Nvidia har særlig mye bedre drivere enn AMD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Tråden min er ødelagt uansett nå. Jeg var interessert i å høre hva folk som eier AMD skjermkort føler om å ikke ha PhysX, i forbindelse med slike spill som Borderlands 2. Jeg har forresten 2 stk. 5770 Crossfire i min sekundære maskin, så jeg er overhodet ingen fanboy. Men uansett, tråden min er blitt rasert og ødelagt. Og humøret mitt er også helt ødelagt nå. Tråden var ødelagt fra det punktet du opprettet den. Hvorfor skal du som har et Nvidia kort høre hva de som har ATI føler om PhysX, Ville vært mer naturlig at en slik tråd ble opprettet av en skuffet ATI eier. Men du er bare ute etter en Nvidia vs ATI tråd. Og det er veldig åpenbart hvor du står. Endret 22. september 2012 av Kron Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Tråden min er ødelagt uansett nå. Jeg var interessert i å høre hva folk som eier AMD skjermkort føler om å ikke ha PhysX, i forbindelse med slike spill som Borderlands 2. Jeg har forresten 2 stk. 5770 Crossfire i min sekundære maskin, så jeg er overhodet ingen fanboy. Men uansett, tråden min er blitt rasert og ødelagt. Og humøret mitt er også helt ødelagt nå. Tråden var ødelagt fra det punktet du opprettet den. Hvorfor skal du som har et Nvidia kort høre hva de som har ATI føler om PhysX, Ville vært mer naturlig at en slik tråd ble opprettet av en skuffet ATI eier. Men du er bare ute etter en Nvidia vs ATI tråd. Og det er veldig åpenbart hvor du står. Du tar fullstendig feil her. Ikke glem at jeg faktisk har 2x ATI 5770 i min sekundære PC. Så jeg er ikke partisk. Jeg var bare nyskjerrig på å høre hva vi AMD/ATI eiere følte om dette med PhysX i slike spill som Borderlands 2. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Du tar fullstendig feil her. Ikke glem at jeg faktisk har 2x ATI 5770 i min sekundære PC. Så jeg er ikke partisk. Jeg var bare nyskjerrig på å høre hva vi AMD/ATI eiere følte om dette med PhysX i slike spill som Borderlands 2. Da burde du ordlagt deg annerledes Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Du tar fullstendig feil her. Ikke glem at jeg faktisk har 2x ATI 5770 i min sekundære PC. Så jeg er ikke partisk. Jeg var bare nyskjerrig på å høre hva vi AMD/ATI eiere følte om dette med PhysX i slike spill som Borderlands 2. Da burde du ordlagt deg annerledes Nei, jeg føler ikke at jeg burde ordlagt meg annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå