Gå til innhold

Diskusjon angående Nvidia PhysX i Borderlands 2 og hvordan man kan aktivere PhysX for AMD skjermkort.


Anbefalte innlegg

Som tittel sier, hva synes dere som har AMD skjermkort om at dere ikke får brukt de kule PhysX effektene i Borderlands 2?

 

Edit 23.09.2012: Det viser seg at man kan aktivere PhysX i Borderlands 2 selv om man har AMD kort. Man bruker CPU istedet for GPU til PhysX beregninger. Får selvfølgelig litt redusert ytelse, men dog. Link til post.

 

Ny og bedre link: Borderlands 2 GPU & CPU Performance Test

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=EWFkDrKvBRU

 

http://www.youtube.com/watch?v=tEHoD9FBauM

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bryr meg ikke, jeg synes det der PhysX virker distraherende.

Siden dette virker som en skrytetråd. Må det sies at om det ikke hadde vært for PhysX, ville et AMD skjermkort vært et mye mer attraktivt valg.

 

Hvorfor? Alle mine tidligere skjermkort har vært Nvidia, men det siste jeg kjøpte var AMD. Angrer som faen og vil nok aldri igjen kjøpe et AMD-kort,

Lenke til kommentar

PhysX er oppskrytt. De fleste effekter som kan utføres med PhysX kan utføres på et AMD kort også, helt uten PhysX eller annet bloat ware. Det som gjøre forskjellen på spill som BL2, er at nvidia gjør avtaler der utviklerne av spillet får betalt av nvidia for å strupe tilgang på effekter for de med AMD kort. Som om ikke "cloth fysikk" eller diverse partikkeleffekter ikke støttes av AMD :wee:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det vitkigste er selvsagt framerate. Såfremt man kan kjøre på minst 60fps med physx effekter så er det selvsagt fint å ha det.(Såfremt det ikke blir for rotetet) Men om man må kjøre med lugging og treg framerate så hjelper det ikke om det ser aldri så bra ut. Nå vet jeg ikke hvordan dette blir i feks. Borderlands2 men vi får se.

Physx har generelt imponert meg svært lite og det har aldri vært en faktor som jeg har tatt i betrakning når nytt skjermkort skal kjøpes. Mitt forrige skjermkort var AMD, men kjøpte nå nylig ett fra nvidia. Om jeg skal følge min "personlige trend" så blir antageligvis mitt neste fra AMD.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk. GTX 670 i SLI, og dedikerer det andre kortet for både SLI og PhysX. Så for meg er PhysX veldig aktuelt.

 

Uansett hvor kjipt det er at Nvidia gjør avtaler med spillutviklere om PhysX, og selv om AMD kortene i utgangspunktet kunne ha gjort det samme sånn rent teknisk, så er ting som de er... Og jeg er glad jeg har Nvidia, for jeg vil heller ha muligheten for disse PhysX effektene enn å ikke ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk. GTX 670 i SLI, og dedikerer det andre kortet for både SLI og PhysX. Så for meg er PhysX veldig aktuelt.

Bare fordi du har maskinvaren på plass betyr ikke at programvaren er viktig for deg, det må i så fall være hvilke spill du spiller.

Det blir som å si at du kjøpte en i7-3770k, derfor er quicksync viktig for deg.

Uansett hvor kjipt det er at Nvidia gjør avtaler med spillutviklere om PhysX, og selv om AMD kortene i utgangspunktet kunne ha gjort det samme sånn rent teknisk, så er ting som de er... Og jeg er glad jeg har Nvidia, for jeg vil heller ha muligheten for disse PhysX effektene enn å ikke ha det.

Absolutt et gyldig argument det ja.

 

Dessverre er PhysX like relevant for spill som derivasjon er for en bilmekaniker.

 

EDIT:

Sånn forresten, hvorfor er denne tråden i Generell Spilldiskusjon? Konsollspillerne er jo totalt utenfor her uansett.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk. GTX 670 i SLI, og dedikerer det andre kortet for både SLI og PhysX. Så for meg er PhysX veldig aktuelt.

Bare fordi du har maskinvaren på plass betyr ikke at programvaren er viktig for deg, det må i så fall være hvilke spill du spiller.

Det blir som å si at du kjøpte en i7-3770k, derfor er quicksync viktig for deg.

Uansett hvor kjipt det er at Nvidia gjør avtaler med spillutviklere om PhysX, og selv om AMD kortene i utgangspunktet kunne ha gjort det samme sånn rent teknisk, så er ting som de er... Og jeg er glad jeg har Nvidia, for jeg vil heller ha muligheten for disse PhysX effektene enn å ikke ha det.

Absolutt et gyldig argument det ja.

 

Dessverre er PhysX like relevant for spill som integralregning er for en bilmekaniker.

 

Noen spill gir ekstra effekter med PhysX. Det er et faktum, enten man liker det eller ikke. Og hvis jeg har valget mellom å ha det, eller ikke ha det så vil jeg ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen spill gir ekstra effekter med PhysX. Det er et faktum, enten man liker det eller ikke. Og hvis jeg har valget mellom å ha det, eller ikke ha det så vil jeg ha det.

Rettere sagt <5 promille av dagens spill støtter ekstra effekter i PhysX, men du har absolutt et poeng i at det er bedre å ha muligheten enn å ikke ha den.

 

Dessverre må man ofte ofre noe annet ved å få Nvidia, enten i form av å betale mer for samme ytelse og/eller å slite i andre spillscenarier.

 

Et tilsvarende eksempel for å kjøpe AMD-kort: "Jeg liker å være sikret for fremtiden når Forward+ blir tatt i bruk i flere spill, derfor kjøper jeg AMD."

Lenke til kommentar

PhysX er en fysikkmotor men har på ingen måte overhånd over andre løsninger som :

 

*Havoc

*OpenCl

*Close to Metal

*Source

Og svært mange andre alternativer .

 

Spørsmålet her er egentlig om effektene som blir gitt i spillet Borderlands 2 er såpass gode at Nvidia skjermkort blir å vurdere øverst når man skal kjøpe. Personlig er jeg langt fra imponert over hva jeg har sett fra PhysX og spesielt i forhold til andre fysikk motorer , i svært mange implementeringer som feks Unreal Tournament har fysikk motoren (PhysX) vært plaget av pene effekter men som tilføyer ingenting til gameplayet.

 

Utifra måten trådstarter argumenterer for kan det tenke seg at han er mer ut etter å få til en VS diskusjon, anbefaler derfor at han passer på hvordan han / hun argumenterer fremover og holder seg til en saklig og poengtert diskusjon, dette gjelder selvsagt også for andre kjente deltakere i tråden som kan bli litt for ivrige til tider.

 

 

Edit : Endret emnetittelen en liten smule for å prøve å unngå fanboyisme og unødvendig strid.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Han sier vannet ser ekte ut med PhysX, det gjør det jo slettes ikke. Grafikken er tegneseriaktig, og ikke fin i det heletatt. Liker ikke spillselskaper som bruker PhysX driten til nVidia. Det er bare egoistisk ekskluderende Apple-aktig taktikk fra nVidia. Eier selv GTX 670 og liker hverken AMD eller nVida. Men noe må jeg ha, og da kjøper jeg det jeg misliker minst.

Endret av Scorpion88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele denne tråden ble jo ødelagt etter Herr moderator endret emnetittelen til noe som jeg overhodet ikke hadde tenkt.

 

Jeg lurte på hva folk som har kjøpt AMD skjermkort føler og tenker om dette med PhysX, og at de går glipp av det i spill som Borderlands 2. Var overhodet ikke ute etter å starte noen fanboy krig.

 

Jeg er mildt sagt fornærmet, men kanskje mest skuffet.

Endret av Mann_Av_Gull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit : Endret emnetittelen en liten smule for å prøve å unngå fanboyisme og unødvendig strid.

Når du er igang, hva med å flytte tråden fra generell spilldiskusjon til PC-spill?

Hele denne tråden ble jo ødelagt etter Herr moderator endret emnetittelen til noe som jeg overhodet ikke hadde tenkt.

 

Jeg lurte på hva folk som har kjøpt AMD skjermkort føler og tenker om dette med PhysX, og at de går glipp av det i spill som Borderlands 2. Var overhodet ikke ute etter å starte noen fanboy krig.

 

Jeg er mildt sagt fornærmet, men kanskje mest skuffet.

Hele tråden er en tikkende tidsbombe.

Lenke til kommentar
ansett hvor kjipt det er at Nvidia gjør avtaler med spillutviklere om PhysX, og selv om AMD kortene i utgangspunktet kunne ha gjort det samme sånn rent teknisk, så er ting som de er... Og jeg er glad jeg har Nvidia, for jeg vil heller ha muligheten for disse PhysX effektene enn å ikke ha det.

 

Physx har alltid vært gimmicky og det ser det ut til å være her og, i sånn ca. like stor grad. Når det er sagt hadde jeg jo kjøpt Nvidia om jeg hadde kjøpt et skjermkort idag, men når jeg handlet var 5870 riktig valg.

 

Utifra måten trådstarter argumenterer for kan det tenke seg at han er mer ut etter å få til en VS diskusjon

Slik tolker jeg det også. Så ja, timebomb Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...