Gå til innhold

Hva bør den grunnleggende opplæring bestå av?


Hva er de kritiske aspekter i den grunnleggende opplæring?  

44 stemmer

  1. 1. Hva er de MEST kritiske aspekter i den grunnleggende opplæring?

    • Observasjon (Hvordan best bruke våre sanser for å vite noe om virkeligheten)
      22
    • Tenke abstrakt (Matte, logikk, Argumentasjon,...)
      38
    • Kommunikasjon (Lytte, Snakke, Lese, Skrive, norsk, engelsk,..)
      32
    • Vitenskap (Fysikk, kjemi, biologi, etc)
      28
    • Sosialfag (Historie, samfunnsfag, økonomi, etc)
      25
    • Filosofi (Etikk, Kunnskap, Virkelighet, Politikk, ...)
      27
    • Religion (Ateisme, Kristendom, etc)
      7
    • Kunst (Musikk, forming, etc)
      6
    • Sport/Fysisk aktivitet
      15
    • Annet (Vennligt beskriv)
      3


Anbefalte innlegg

Oversikten over minner meg på noe:

 

"Aiunt enim multum legendum esse, non multa."

 

[Det sies at man skal lese mye, ikke mange]

http://www.thelatinlibrary.com/pliny.ep7.html

 

Mao, man bør konsentrere seg om det som er viktigst, og gjøre MYE i disse. (om enn Pliny refererte til forfattere, ikke fag), jeg tror han hadde rett.

 

Paien over ser ut til å tilsi at vi har det motsatte systemet, men klart vi har ett system for alle, og alle vil ha "sine" fag!

 

Og som man ser fra avstemningen blir det spredning selv om hver av oss kun velger våre fag (jeg valgte KUN 3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...