Gå til innhold

Bukser med lengde 29/30 (Menn)


djåmæ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv er jeg 30" i lengde, men får butikkene til å legge opp buksene. Koster som regel rundt 120-150kr per bukse. Stikk til en noelunde seriøs forhandler og få dem til å legge buksene opp for deg.

Jeg trodde alle noenlunde seriøse forhandlere legger opp klær gratis som en del av prisen?

 

Det er noen som gjør det, spesielt enkelte butikker soms elger dresser. Vet at Weekday som er en Cheap Monday forhandler legger opp buksene gratis, selv om buksene koster noe som 400kr. Selv bruker jeg mye Nudie, Levi's, Lee og de merkene der.Og da betaler jeg som regel for å legge opp buksene uansett om de koster 600kr eller opp mot 2k.

Det er jo uansett verdt å betale 150kr for ekstra for en bukse som passer :)

Lenke til kommentar

Voldsomt til bastant du er da. Det finnes bukser som blir strammere og strammere til lenger ned du kommer, og dermed vil det da bli en helt annen form på buksen om man legger en bukse opp.

Feil.

Gratulerer med en velbegrunnet og svært velfungerende argumentasjon.

Det er jo åpenbart at det er feil, så hvorfor skal man argumentere side opp og side ned? Noen ting er bare fakta.

Lenke til kommentar

Ca. halvparten av buksene jeg kjøper blir lagt opp.

 

Jeg prøver buksene i butikken, så tar en av ekspeditørene frem stoppenåler og sjekker hvor mye de skal legges opp.

Jeg henter buksen et par dager senere, og det koster kun 75,- ekstra.

 

Veldig ofte er buksene 34 i lengde, og blir lagt opp til 31.

 

 

Det er som nevnt tidligere i tråden, vanlig at visse merker lages med god margin i lengden slik at de bare kan legges opp.

Lenke til kommentar
..jeg vil tro det er vanskelig å snu vinkelen på en roterende søm..

Så det vil si at bukser alltid er produsert i én bredde og flere lengder og at det er helt tåpelig å tro noe annet og at det er en marginal endring etter lengde og at det kan gjentas til det kjedsomme og at eneste endring er lengden (selvsagt) og at det er nøyaktig samme bukse i forskjellige lengder og at det er overraskende at det ikke er mulig å forstå et så enkelt konsept og at det er helt utrolig at det er mulig å diskutere et så obvious fakta og at det er åpenbart feil som som ikke trengs begrunnes side opp og ned når det bare er fakta?

Bortsett fra når det er en absolutt fæl fasong selvsagt. Men bortsett fra det untaket er det klart og uten unntak alltid.

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk helt nytt for meg med roterende sømmer på bukser, og jeg tok utgangspunkt i at vi snakket om vanlige rette siden annet ikke var spesifisert. Men ja, legg til i utsagnene mine tidligere at det gjelder rette sømmer som er det jeg trodde vi snakket om, og så kan jeg heller legge til at "... i spesielle tilfeller som roterende sømmer er det mulig hver buksestørrelse blir sydd for seg. Kanskje derfor det er en egen serie hvis navn er 'Engineered', som kan peke på noe spesielt med produksjonen".

Lenke til kommentar

Hei,

 

Noen som vet hvor jeg kan finne bukser (Jeans/Chinos) med lengde 29/30. Dette er et stort problem da jeg som regel ikke finner bukser med lengde under 32. Irriterer meg grønn over at samtlige butikker ikke fører dette. Da må da være flere enn meg som ikke har så altfor lange ben. Jeg er interessert i og vite om butikker i Oslo eventuelt nettbutikker som fører dette.

Blir svært takknemlig om noen kan hjelpe meg.

 

Takk.

Diesel i Bogstadveien har jeans med 30 i lengde.
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Som bruker av bukser i lenge 30, vil jeg si at det er en viss sannhet i det med at man ikke "bare" kan legge opp. Benåpningen blir litt større. Det varierer litt fra produsent til produsent. Det finnes, etter hva jeg har forstått, ulike "versjoner" av samme bukse, avhengig av størrelse og lengden. Så bukser i 32" lengde legges enten opp eller ned. Noen ganger er spekteret 28-32", da kan man gjøre som man vil, for det blir som det skal. Andre ganger, er det 28-31", og 32"-36". Så en bukse i 32" kan være maks lengde, eller minste lengde. Har man en bukse som selges som 32"-36", blir det ofte litt rart, når man legger opp til 29"-30", da har man beveget seg utenfor "tiltenkt spekter".

 

Hvis det ga noen mening. Uansett, så er Levis, Lee, Wrangler og Tiger of Sweden merker jeg har hatt god erfaring med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...