Gå til innhold

Bukser med lengde 29/30 (Menn)


djåmæ

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som vet hvor jeg kan finne bukser (Jeans/Chinos) med lengde 29/30. Dette er et stort problem da jeg som regel ikke finner bukser med lengde under 32. Irriterer meg grønn over at samtlige butikker ikke fører dette. Da må da være flere enn meg som ikke har så altfor lange ben. Jeg er interessert i og vite om butikker i Oslo eventuelt nettbutikker som fører dette.

Blir svært takknemlig om noen kan hjelpe meg.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handler du på litt dyrere butikker enn h&m.

 

Så vil du

 

1) Finne bukser som har forskjellige bredde lengde. Fks 34/30, 33/30, 32/30 etc.

 

Nå ja... Merker som har bukser i ordentlig god kvalitet leverer som regel buksene i en veldig lang lengde (ofte 36) uten ferdig søm nederst, slik at man er nødt til å få buksene lagt opp til den lengden som passer hver enkelt best.

Lenke til kommentar

Handler du på litt dyrere butikker enn h&m.

 

Så vil du

 

1) Finne bukser som har forskjellige bredde lengde. Fks 34/30, 33/30, 32/30 etc.

 

Nå ja... Merker som har bukser i ordentlig god kvalitet leverer som regel buksene i en veldig lang lengde (ofte 36) uten ferdig søm nederst, slik at man er nødt til å få buksene lagt opp til den lengden som passer hver enkelt best.

ofte 36?

 

Det tviler jeg på, 36 er mangelvare, da ville jeg sterkt vurdert andre butikker.

Lenke til kommentar

Handler du på litt dyrere butikker enn h&m.

 

Så vil du

 

1) Finne bukser som har forskjellige bredde lengde. Fks 34/30, 33/30, 32/30 etc.

 

Nå ja... Merker som har bukser i ordentlig god kvalitet leverer som regel buksene i en veldig lang lengde (ofte 36) uten ferdig søm nederst, slik at man er nødt til å få buksene lagt opp til den lengden som passer hver enkelt best.

ofte 36?

 

Det tviler jeg på, 36 er mangelvare, da ville jeg sterkt vurdert andre butikker.

 

Øh... Hæ? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette... Altså, merker som produserer bukser i veldig god kvalitet selger som regel buksene sine uten at de er sydd opp i beina, og i veldig lang lengde. Det samme gjelder ermer på dresser i samme kvalitetsklasse. Det er bare sånn det er. Det er fakta. Jeg vet ikke hva annet jeg skal si. Tror du noe annet vet du enkelt og greit ikke hva du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis buksene får en merkelig form når de legges opp gjøres det noe feil.

 

Jeg tror Levis har ganske mye bukser med lengde 30.

 

Når lengden på en bukse er 32, så er de beregnet til folk med med den strl. Det er andre sømmer/detaljer som spiller inn enn nederst på buksen.

Takk for tipset, men er ikke spesielt glad i Levis bukser. Tiger, Acne, Filippa K osv. er å foretrekke.

Lenke til kommentar

Herregud, er dette tråden for idiotiske utsagn eller?

 

Forskjellen på en bukse (så lenge det er snakk om samme modell fra samme merke) i størrelse 32/32 og 32/30 er at den i lengde 30 er to tommer kortere enn den i 32. Alt annet er identisk. Det er ingenting annet enn sømmen nederst på buksen som spiller inn.

 

Jeg gjentar, FORSKJELLEN PÅ ET PAR BUKSER I LENGDE 32 OG LENGDE 30 ER LENGDEN. Ikke noe annet. Om sømmen syes på fabrikken eller hos en skredder er totalt irrelevant. En bukseprodusent produserer ikke to forskjellige bukser for å lage forskjellige lengder. De produserer nøyaktig samme bukse, men kutter av de korte buksene lenger opp enn de lange. Det er nøyaktig det samme som en skredder gjør når han legger opp en bukse.

 

Jeg liker ikke å gjenta meg, men tror du noe annet vet du enkelt og greit ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Det vil ikke bli en annen form. Den vil få en bredere åpning nederst, men det vil være snakk om en marginal endring. Uansett, det samme vil være tilfellet for en bukse som har lengde 30 fra fabrikken i forhold til en som har 32 fra fabrikken.

 

Jeg kan godt gjenta dette til det kjedsommelige: To bukser med samme størrelse i livet men med forskjellig lengde vil være identiske, unntatt når det gjelder lengden (selvfølgelig). En bukseprodusent lager ikke to forskjellige bukser for to forskjellige lengder. De lager samme bukse men kutter den ene kortere enn den andre. Det er nøyaktig det samme som gjøres når en bukse legges opp.

 

Det overrasker meg at det er mulig å ikke forstå et så enkelt konsept.

Lenke til kommentar

Jeg er selv litt irritert over at jeg ikke får kjøpt annet enn 30/32.

Har vært alle steder i byen her og sett etter 30/30, finner det ikke i levis en gang.

Det er riktignok èn butikk som har pleid å legge opp gratis og bare ber deg komme tilbake etter 20 min, men de har hatt stengt i litt over et år nå pga. ombygging på kjøpesenteret.

De andre stedene tar er par hundre for å legge de opp.

Til nå har jeg bare nøyd meg med å brette de to buksene jeg har kjøpt nylig, så får vi se når jeg gidder å dra frem symaskinen.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på å legge opp en bukse ca 2 tommer og 6 tommer. Siden mange bukser er sydd med fasong på leggene ift lårene og i tillegg helt neders, så er det en del bukser som blir "ufine" dersom man legger dem opp 6 tommer. Dette kommer selvsagt an på buksens fasong og farge, men jeg bruker bukser med skinny-leg, og da er det på enkelte modeller upent å legge opp buksen som mye som 6 tommer.

 

I tillegg så er det ganske få merker som har 30 i lengde, utenom Dressmann. Selv er jeg 30" i lengde, men får butikkene til å legge opp buksene. Koster som regel rundt 120-150kr per bukse, helt overkommelig. Og som regel så blir det faktisk veldig bra. I tillegg så har jeg heller aldri sett Levis i 30" for menn.

Stikk til en noelunde seriøs forhandler og få dem til å legge buksene opp for deg.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...