Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelskoppgave

Anbefalte innlegg

I engelsken skal vi enten skrive en tekst om kjærlighet, eller lage vår egen versjon av Romeo og Julie balkongscenen. Jeg gidder ikke skrive om kjærlighet så jeg valgte balkongscenen og tok en 80 talls vri. Det er på 80-tallet isteden for, Romeo står utenfor med boombox, de ser typisk 80-talls ut, osv.

Problemet er at jeg ikke klarer å skrive dialog (!!!) Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer det, når jeg har skrevet det mange ganger før og fått 5/5+! Enten blir det dårlig Shakespeare-aktig språk, eller så blir det verdens lameste forsøk på kjærlighetsdialog mellom to tenåringer på 80-tallet. Jeg aner ikke hva jeg skal skrive, og den må være på 1-2 sider!

Hvis dere ikke klarer å hjelpe meg med balkongscenen, så kom gjerne med forslag til tekst/dikt/hva nå enn om kjærlighet. Jeg tar i mot alt av tips! Jeg er desperat :(( :O

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den tida Romeo og Julie foregikk, var det ulike hindringer som gjorde at de ikke snakket så direkte til hverandre. De var sjenerte, bekymret for å bli oppdaget, osv.

Kan være en god løsning å finne opp en hindring som fungerer i dag, som gjør at de ikke kan nå hverandre.

For eksempel at jenta er pakistansk, og har strenge foreldre?

Denne var jo ganske fantastisk, der ei prinsesse sitter i et lavt tårn, og finner på diverse grunner til at hun ikke kan komme ned fra tårnet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...