Gå til innhold

Dropshipping! Er det egentlig bare et oppskrytt eventyr?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skriver en skoleoppgave om det å droppshippe varer fra andre land.

Det finnes utallige artikler om det å dropshippe varer fra Kina og USA f.eks. Alt er så enkelt og alt du trenger å gjøre er å drive markedsføring hjemmefra og selge varer i en nettbutikk du har laget etter ferdigmodell. Deretter sitter du igjen med flere tusen ekstra i mnd.

Dette blir litt naivt og dumt å tro på for min del..

Men hvordan fungerer det egentlig? for dersom man begynner å grave på nett så finner jeg ut at folk står fast. Det finnes sikkert 200 innlegg der folk spør om momsregler og hvordan de skal gjøre det med varer som koster over 200 kroner. Men ingen har noe spesifikt svar, annet enn at kjøper du varer for over 200 kroner så er du momsbelagt og kjøper betaler moms PUNKTUM.

Men dersom dette er en så gigantisk gullgruve så virker dette litt spesielt for min del.

Finnes det dropshippere som tjener gode penger? Eller er alt et spill for galleriet.

Min personlige tanke er det at for noen år siden da eventuelt momsreglene var annerledes så var også dette mulig. Men at det idag er umulig å tjene 10-100 tusen kroner hjemmefra i mnd uten å gjøre annet enn å bestille varer for andre.

Noen som kan gi meg litt innsikt? hvordan er det de store gutta i bransjen gjør det? om det i det hele tatt finnes noen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...