Gå til innhold

Mp3-spiller erfaringer.


Anbefalte innlegg

Eg vurderer sterkt å anskaffe meg ein mp3-spiller, men det er så masse å velge mellom. Desse har eg sett på:

 

Apacer Audio Steno BP300 128 MB

Pris: 760,-

Dette er ein av de billigere Mp3-spillere, noen som har denne og kan gi ein vurdering?

 

iAudio Cowon300 128256

Pris: 2000 (128mb) na (256mb)

Dette er jo ein vesentlig dyrere Mp3-spiller. Leste testen på Hw.no og den fikk jo bra resultat. Følgene var ulemper:

- Trenger egne drivere (Er vel ikkje noko problem)

- Ingen batterilader (Trengs ikkje)

- Kan ikke laste opp MP3 (Trengs ikkje)

 

Det virker som ein meget god spiller, og det er vel denne eg ønsker med mest. Eg har helst lyst på ein med 256mb, men eg har ikkje funnet den versjonen på noen butikkernettshopper enda.

 

iRiver iFP190TC. Har ikkje lest om denne enda.

 

Det MÅ være ein liten og lett spiller, dvs ikkje harddisk, ikkje iPod.

 

128 er minimum og 256 maksimum (HELST 256).

 

valgets kvaler....

 

Kom gjerne med andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du bør se gjennom noen av de snacksy mp3-spillerne på denne ??

De har mange nydelige mp3-spillere. Har selv Mpio DMK128mb og er suuuperfornøyd. ITavisen ga den et smil men hardware.no crew'et likte den visst ikke... Du bestemmer! Men fine og ganske brukbare MP3'er har de hvertfall =) Lykke til med kjøpet :woot:

Lenke til kommentar

okey....litt endring i planene her...

 

eg har snart bursdag så foreldre, bestemødre ovs kan sponse meg på dette kjøpet...dvs at eg kan satse høgere.

 

Mitt førstevalg er iPod. Eg trenger ikkje meir enn 10Gb. iPod med 10gb koster 3k. Det er jo masse ekstrautstyr til denne spilleren som eg såg på www.apple.com. Ei bæreveske må eg nesten ha. Men kva følger med den spilleren til 3k? Det var ekstrautstyr som USb kabel, firewire, ekstra lader eller noe slikt. Ka, bortsett fra veska er lurt å ta med?

 

Extra iPod Power Adapter

Buy an extra iPod power Adapter for home, office or travel. Trengs det?

 

iPod Dock Connector to FireWire and USB 2.0 Cable (Windows PC only)

Use an extra iPod Dock Connector to FireWire and USB 2.0 Cable for charging and syncing your iPod to your Windows PC.

 

Fjernkontroll må eg ha, veske også. Kanskje Koss PortaSport-pro også.

 

Eg såg nettop at 15gb versjonen koster 3.7k og har utstyr verdt 4k med i den pakken.

 

NOK 3.790,00

 

158 grams

61 x 104 x 15,8 mm

Apple Earphones

AC Adapter

FireWire cable

PC FireWire adapter

New iPod Dock

Carrying case w/ belt clip

Wired remote

 

mot denne

 

NOK 2.990,00

 

158 grams

61 x 104 x 15,8 mm

Apple Earphones

AC Adapter

FireWire cable

PC FireWire adapter

 

Carrying case w/ belt clip NOK 349,0

Wired remote NOK 349,00

New iPod Dock NOK 349,00

 

Så vidt eg forstår koster det meir dersom du kjøper 10gb og de 3 tingene i tilleg enn å kjøpe ein 15gb der alt følger med. Noen som kan forklare her?

 

Kom gjerne med andre forslag også. Merk: den MÅ være liten. Helst på størrelse med iPod.

 

takk

 

edit: Eg planlegger å ha denne spilleren i mange år fremover. Har hatt ein Sharp MD siden 96 nå, men batteriet stoppa og den er litt rar.

Lenke til kommentar

 

Det virker som ein meget god spiller, og det er vel denne eg ønsker med mest. Eg har helst lyst på ein med 256mb, men eg har ikkje funnet den versjonen på noen butikkernettshopper enda.

 

Jeg kjøpte CW300 med 256MB hos Komplett.no før sommeren, men jeg ser nå at de kun har 128MB versjonen inne. Rart at den skal være vanskelig å få tak i.

Jeg er ihvertfall glimrende fornøyd med min. Anbefales på det sterkeste, men den koster jo deretter.

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar
Sats på Creative Nomad Jukebox Zen eller Creative Jukebox Zen NX hvis du er interessert i lydkavliteten. Skal visst være mye bedre enn Ipod.

 

Ipod er først og fremst design.

 

btw: refererer til test i siste Hjemme pc, har ikke hørt på spillerne selv.

Dette er bare surr. Jeg har Zen og har prøvd iPod flere ganger. Begge har fantastisk bra lyd (forutsatt at du har et bra headset), men i den grad den ene er bedre enn den andre, så må jeg si meg enig i at Zen er best.

 

Det er ikke dermed sagt at iPod bare er et designobjekt. iPod er genial. Best på nesten alt unntatt pris. Rett og slett suveren.

 

Zen og Zen NX er absolutt bra kjøp, men ingen ting slår iPod. Dvs. det finnes flere mp3-spillere som er billigere enn iPod, men ingen som er bedre.

 

Skal du først ha iPod så må du nesten ha 15Gig'en. Koster bare 800kr ekstra for:

-fjernkontroll på ledningen

-dokkingstasjon

-bæreveske

-5gb ekstra

osv...

 

I tillegg skal man vel også ha ingravering bakpå, det blir 180kr ekstra.

 

Selv om øreproppene som følger med er ganke pra, så trenger man et skikkelig head-set og. Portapro er bra og veldig kjent. 500-700 legges til i prisen.

 

I tillegg til det burde man også ha sigarett lader og USB 2.0 kabel.

 

 

3790,- For iPod 15Gb

 

180,- For ingravering

 

180,- USB 2.0 kabel (så man kan koble til hos venner som ike har firewire)

 

650,- Koss PortaPro

 

500,- Sigarett-lader

 

Tilsammen 5298kr. Og hvis man skal ha 30Gig versjonen (som Zen NX egentlig burde sammenlignes med, utifra kapasitet og ikke pris) blir det 1000kr ekstra.

 

+kansje ekstra dokkingstasjon osv...

(selfølgelig er ikke alt dette tilbehøret et must, men mye av det er veldig kjekt å ha)

 

Som du ser blir iPod veldig dyrt etterhvert. Til gjengjeld får du en utrolig bra spiller med masse bra tilbehør.

Lenke til kommentar
Sats på Creative Nomad Jukebox Zen eller Creative Jukebox Zen NX hvis du er interessert i lydkavliteten. Skal visst være mye bedre enn Ipod.

 

Ipod er først og fremst design.

 

btw: refererer til test i siste Hjemme pc, har ikke hørt på spillerne selv.

Dette er bare surr. Jeg har Zen og har prøvd iPod flere ganger. Begge har fantastisk bra lyd (forutsatt at du har et bra headset), men i den grad den ene er bedre enn den andre, så må jeg si meg enig i at Zen er best.

 

Det er ikke dermed sagt at iPod bare er et designobjekt. iPod er genial. Best på nesten alt unntatt pris. Rett og slett suveren.

 

Som sagt så refererte jeg til test i siste Hjemme PC.

 

Her er hva de skriver om Ipod:

 

Ipod er fantastisk. I det øyeblikk du pakker opp dingsen skjønner du at det er noe helt annet enn alle de andre. Gjennomarbeidet og stilig, og alles favoritt. Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor alle verdens trendnisser går med en Ipod så synlig som mulig.

 

God lyd har den dessverre ikke. Snarere tvert i mot. Særlig bassen er spinkel og flat. Oppover i frekvensområdet står det bedre til, men romfølelsen er dårlig, og det hele låter kunstig og nasalt. Overraskelsen var selvsagt stor da vi skjønte at den mest populære spilleren hadde aller dårligst lyd blant fr store spillerne.

 

Spillerne ble lyttet nøye til og sammenlignet med headset og på et godt stereoanlegg. Lyden ble testet med utgangspunkt i noen mp3 låter i forskjellige sjangre, alle komprimert med 128 Kbits per sekund.

 

Dette er hva de mener, hvis man eier en Ipod og er kjempe fornøyd med lyden, så er jo intet bedre enn det.

 

Testens vinner var Creative Nomad Jukebox Zen, og da først og fremst for sin lyd.

Lenke til kommentar
Som sagt så refererte jeg til test i siste Hjemme PC.
Ja jeg skjønte jo forsåvidt det. Men det er en helt skrudd utalelse fordet, enten den kom fra deg eller hjemme-PC. Jeg vet ikke helt åssen det er med deg, men jeg bryr meg faktisk mest om hvordan et produkt fungerer i praksiss og ikke hva et sluskete, amatør-aktig, nybegynner PC-blad måtte finne på å skrive om den.

 

No offense though.

God lyd har den dessverre ikke. Snarere tvert i mot. Særlig bassen er spinkel og flat. Oppover i frekvensområdet står det bedre til, men romfølelsen er dårlig, og det hele låter kunstig og nasalt. Overraskelsen var selvsagt stor da vi skjønte at den mest populære spilleren hadde aller dårligst lyd blant fr store spillerne.
Dette klarer jeg ikke å tro! Hjemme PC må være amatører eller .no Jeg har sammenlignet med min flere ganger og den eneste forskjellen jeg finner er at min, Zen, har litt mer punch i bassen, og muligens et litt klarere lydbilde. Men dette er såvidt merkbart. iPod har utrolig bra lyd, så jeg skjønner ikke hva Hemma-PC prater om.

 

Mao. iPod er mye, mye mer enn et eksklusivt designobjekt av et såpestykke.

 

Spillerne ble lyttet nøye til og sammenlignet med headset og på et godt stereoanlegg
Hva har annlegg med saken å gjøre? Så god lyd-kvalitet er det vel ingen som forlanger av en mp3-spiller? Har man skikkelig annlegg bruker man jo en ordentlig CD-spiller. Men likevel, tydeligvis er zen bedre på det området.

 

Dette er hva de mener, hvis man eier en Ipod og er kjempe fornøyd med lyden, så er jo intet bedre enn det.
Ja jeg får faktisk inntrykk av at de fleste som har iPod er veldig fornøyde med den. Også med lyden. Har aldri hørt noen klage over lyden på ipod. Men jeg har hørt fra mange at Zen vinne på lyd-kvalitet. ikke så rart heller da, creative har jo veldig lang erfaring med mp3-spillere. For meg er lyden det som har mest og si (så sant spillern ikke er alt for stor eller har dårlig navigering), så da kan jo jeg si meg veldig fornøyd.

 

Testens vinner var Creative Nomad Jukebox Zen, og da først og fremst for sin lyd.
:woot::woot::woot: Yeah baby, yeah :D:D !

 

Uansett om iPod er lekrere og mindre er jeg fornøyd med min Zen.

 

I tillegg til det som følger med har jeg:

-Fjernkontroll med FM-radio, opplyst display og diktafon

-Koss PortaPro

 

Fungerer ypperlig til mitt bruk...

Lenke til kommentar
Forskrekende Pris..

Jeg ville aldri kjøpt noe slikt,

men om jeg måtte,

så ville jeg gått med Creative, siden kammeraten min har en og den er konge bra.

 

og apple er vel først og fremst design..?

Overprisa Mac maskiner igjennom år tider, så har dem sikkert

overprisa mp3 spiller'ne sine også..

iPod har alltid vært dyr, og det er den første spillern dems...
Lenke til kommentar

ingen tvil om at iPod er altfor dyr, iallefall tillegsutstyret. Ein overgang fra sigarettenneren i bil til iPod'en koster 500 NOK

 

Tvilen kommer Zen til gode litt etter litt. Er det noen forhandlere som selger Zen og Koss PortaSportaPro i samme nettshop?

 

iPod har alltid vært dyr, og det er den første spillern dems...

 

Dette er faktisk versjon nr. 2 av iPod, og det at det er deres første er ingen unskyldning for at den er dyr.

Lenke til kommentar
ingen tvil om at iPod er altfor dyr, iallefall tillegsutstyret. Ein overgang fra sigarettenneren i bil til iPod'en koster 500 NOK

Vet. Det er sykt...

Tvilen kommer Zen til gode litt etter litt.
Nettopp! Det er dette creative har noe å vinne på.
Er det noen forhandlere som selger Zen og Koss PortaSportaPro i samme nettshop?
Det tror jeg ikke. Bestill Zen der den er billigst, portapro finner du i alle platebutikker og musikk foretninger.

Excellent choice btw.

iPod har alltid vært dyr, og det er den første spillern dems...
Dette er faktisk versjon nr. 2 av iPod, og det at det er deres første er ingen unskyldning for at den er dyr.
Jeg er selfølgelig fullstendig klar over at iPod nå har kommet til 2 generasjon. Men iPod var og er historiens første apple mp3spiller. Og den har vært dyr helt fra starten av. Altså er ikke dette noe nytt at den er dyr. Men det er bare slik det er. Når var sist gang du klaga over at b&o er dyrt? Det koster å være kar, og ekslusive & unike produkter koster.
Lenke til kommentar
ipods lydkvalitet ble slaktet i lyd og bilde
Slaktet og slaktet... Jeg har det bladet selv, og den blir ikke slaktet.
Det er ikke vankskelig å skjønne hvorfor iPod er en dundrende suksess. spilleren er griselekker, kvaliteten er i en klasse for seg, og den lyder svært bra tatt i betraktning at musikken er komprimert. At du kan velge lydkvalitet selv og tilpasse den etter egen smak med spillerens equalizer, gjør iPod til den mest atraktive bærbare spilleren der ute, tror vi. Og da snakker vi ikke bare om utsene.
Lenke til kommentar

Kan jo fortelle at iPod ble testet i HifiNews som er et litt mer seriøst blad enn Lyd og Bilde. Der kom den godt ut av det.

 

Kan jo sitere noen linjer fra mai-utgaven 2002:

 

"With high-quality headphones, you can lose yuorself in the rich and detailed sound available. Volume levels go relatively high if required, with no headphone amp noise intruding."

 

Bruker min iPod sammen med Koss porta pro og er godt fornøyd med lydkvaliteten når den er satt til 160kb/s.

 

Har også et par Grado SR 125 til et 2500 kroner og egen hodetelefonforsterker til 2500 kroner. Sammenliknet med dette, synes jeg iPoden kommer godt ut av det.

 

iPod kan utmerket brukes som en portabel harddisk, ja.

 

Mitt tips til deg: Ikke bry deg om Lydogbilde. De gir toppkarakter til alt de "tester". Bruk det hodet selv i stedet for å følge Lydogbilde slavisk.

 

Eierglede har vel også noe å si. Og det er noe du får med iPod, i tillegg til god lyd da og lekkert design, god plass til med enn 100 spor+++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...