trra Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Endret 11. desember 2018 av trra Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Er du sikker på at det er toppbolter og ikke ventildekselbolter det er snakk om? Har aldri sett en motor ha "pene" bolter til toppen, men til ventildekselet derimot... Er det ventildeksel, så går det mest sannsynlig greit (kommer litt an på pakningen, og hvilket materiale dekselet er laget av), det verste som kan skje er at det begynner å svette ut litt olje. Er det topplokk ville jeg vært litt skeptisk. De aller fleste topplokk, spesielt på nyere motorer, må demonteres/monteres i en viss rekkefølge, for ikke å få skjevhet/utett. Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 (endret) mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Endret 11. desember 2018 av trra Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Ahh, såpass. En gang på 90-tallet var min dengang arbeidsgiver i kontakt med Jaguar direkte for noe tilsvarende tekniske spørsmål i forbindelse med en byttemotor til en XJ12 fra samme tidsperiode, og fikk raske og gode svar. Nå vet jeg ikke hvordan han fikk kontakt med de, men kan det være en tanke, å ringe/maile de direkte? Evt på jaguarforums.com ? Det er jo mange bolter her, så presset er vel noenlunde godt fordelt, men så er det heller ikke akkurat en ordinær Toyota-maskin med 90 esler vi snakker om heller, så.... Nei, dette blir bare synse-tull fra min side. Lykke til uansett Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 (endret) mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Endret 11. desember 2018 av trra Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Det vi gjorde når jeg jobbet med disse motorene var å skifte en og en fra midten og utover. Bare sørg for å få rett tiltrekningsmoment på de nye mutterne før du tar neste. Var det som ble gjort under restaurering av de bilene jeg var med på hvis motoren i seg selv var bra. Jobbet på flere av disse men de mest spesielle var nok en -54 XK120 cupe og en -58 XK150 drophead cupe. Fine biler det 3 Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Takk for svar, motoren i seg selv mistenker jeg ikke at det er noen feil med annet en og annen oljelekkasje her, men som man sier, lekker den ikke olje, så er den ikke engelsk! 2 Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hehe ja sant det. Man sier jo så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå