Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stå opp tidlig -> vondt i magen

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Har så lenge jeg kan huske, slitt med vondt\løs mage på morgenkvisten, på dager jeg står opp tidlig. Dette var et seriøst problem på v.g.s, har vært et stort problem ved jobb, og er et stort problem nå som student. Jeg kan oppleve å sitte i forelesninger, der jeg konstant kriger mot magesmerter, og må knipe for å ikke gjøre i buksa rett og slett.

Måtte tidligere møte en halvtime før på jobb, bare for å sitte på toalettet med intense magesmerter og se forkosten gå i dass bokstavlig talt...

Har vært hos legen med problemet og tatt diverse prøver, uten at de kunne komme med et svar. Jeg har ingen allergier, godt kosthold og trener styrke\sykling rundt 5 ganger i uka.

Kan nevne at smertene\løsmagen alltid gir seg noen timer etter jeg har stått opp, og har derfor ingen problemer resten av dagen.

Det jeg lurer på er om noen kanskje har samme problem, evt tips til hva jeg kan forsøke? Anonym poster: 276549ccc153de150ff4c9d201c71e4a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, starter dagen som regel med et 2-3 brødskiver med ost, syltetøy, salami eller liknende og et par glass melk. Disse er som regel ute av systemet innen et par timer. Lager matpakke om kvelden som jeg fryser ned med 2-3 brødskiver, ost+skinke med paprika, slik at den er fresh da den tiner utover dagen. Noen ganger har jeg med en boks med makrell i tomat.

piser en helt gjennomsnittlig middag, som så og si aldri består av ferdigmat. Har som regel litt frukt liggende og eple, banan, fersken og mango er favoritter.

Avslutter som regel med noen brødskiver om kvelden før jeg legger meg.

Spiser litt snop fra tid til annen.

Jeg har alt prøvd å kutte ut melk og korn over et par uker, uten at det resulterer i noen forandring. Drikker veldig lite kaffe, rund 1 kopp om dagen og da som regel om ettermiddagen. Anonym poster: b53b57e2c2494fb7bbf75eeba6703a73

Lenke til kommentar

Jeg tror du lider av to ting, nemlig treg mage og kanskje stressmage. Eksplosiviteten kommer fordi kroppen opplever propp i systemet, og setter igang en fullrens. Du kan prøve denne kombinasjonen:

- 5-6 fibertabletter om dagen, en til hvert måltid. Bruk Bio-Fiber fra Pharma Nord

- 10 ml laktulose (Duphalac) to ganger daglig, f.eks. frokost og middag.

- Glutation 50 mg daglig (dette er i tilfelle du har irritabel tarm og for å forhindre at Duphalac gir diare)

Den eneste løsningen er å stå opp så tidlig at du får gått på do før du drar. Når du tar kombinasjonen over mot forstoppelse vil dette forhåpentligvis gå lettere og smertefritt. Anonym poster: eea1883787b94b140d642c94bf9e8966

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...