Merkeligvei Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg ble etterhvert overtalt til å bygge PC fra folk her inne, men nå begynner jeg smått å angre:S Har innstallert alle komponentene, plugget i ledninger og trykket på den fine store runde på-knappen. Det blinker litt rødt rundt omrking, så er det bare et grønt lys igjen og dernest skjer det fint lite. Monitoren er tilkoplet men den viser ingenting. Hører heller ingen lyder fra hovedkortet. ps. har skjekket litt ledninger rundt omkring, men finner ikke noe løst. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg ble etterhvert overtalt til å bygge PC fra folk her inne, men nå begynner jeg smått å angre:S Har innstallert alle komponentene, plugget i ledninger og trykket på den fine store runde på-knappen. Det blinker litt rødt rundt omrking, så er det bare et grønt lys igjen og dernest skjer det fint lite. Monitoren er tilkoplet men den viser ingenting. Hører heller ingen lyder fra hovedkortet. ps. har skjekket litt ledninger rundt omkring, men finner ikke noe løst. Hovedkort er jo lydløse så ikke rart du ikke hører noe fra det,hehe! Men høres det ut som om dataen starter opp? Hva slags skjerm er det? hva slags kabel bruker du ? Har skjermen din 2 utak, et for vga og et for dvi? Prøv å bruke den andre,mulig det bare er skjermen som står innstilt på vga/dvi og da vil den ikke gi bilde... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Sjekk innstillingene til skjermen hvis det virker som om pc'en starter opp. Hadde problemer med dette da en skjerm ikke ville vise bilde med HDMI, bare vga. Brukte lang tid på å finne ut det, hehe. Viss du får bilde med VGA eller DVI så bytter du innstillingene slik at du kan gå tilbake til HDMI. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Sjekk innstillingene til skjermen hvis det virker som om pc'en starter opp. Hadde problemer med dette da en skjerm ikke ville vise bilde med HDMI, bare vga. Brukte lang tid på å finne ut det, hehe. Viss du får bilde med VGA eller DVI så bytter du innstillingene slik at du kan gå tilbake til HDMI. hehehe, var det ikke det jeg nettop skrev da? Lenke til kommentar
Merkeligvei Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Har brukt VGA til nå, prøvde HDMI, men funket heller ikke. Bruker en BenQ skjerm på 24 tommer. PC'en starter opp ja. Har koblet til høytalere, så jeg trodde det skulle være greit? Vet at skjermen funker, siden jeg har brukt den til min bærbare PC. Da brukte jeg VGA også. Har ellers et Asus P8z77-v Pro hovedkort. Fractal design R4 Gigabyte 670 Windforce 3 skjermkort AX750 gold strømforsyning Bare sifra hvis det er mer informasjon jeg kan gi Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Gigabyte 670 kort har en bug som gjør at de ikke funker med PCI-e 3.0.(på en del hovedkort). Gå inn i bios og sett PCI-e til 2.0 hvis du får bilde og kommer inn i bios da.(spiller ingen rolle for ytelsen). Ser at du ikke får bilde i det hele tatt og da har du nok et annet problem som må løses først men får du kassa opp å gå og opplever gaming ustabilt så sett ned til PCI.e 2.0.(har samme skjermkort selv og det er dritlekkert ). Lenke til kommentar
Merkeligvei Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Takk for det. Må bare fnne ut hvordan jeg får bilde først da:P Lenke til kommentar
Lemie Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Har du prøvd å boote med hovedkortets skjermkort? Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Som Lemie sier kan det være et defekt skjermkort, så ta ut skjermkortet og prøv å starte dataen. Virker det så gå inn i biosen å still på pci-e 2.0 og sett i skjermkortet og se om det hjelper. Virker det med den integrerte gpuen og ikke med 670 så må du nok sende den i rma Lenke til kommentar
Merkeligvei Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Tusen takk, det var der problemet lå. Jeg har ventet i halvannen måned på et Asus kort, men det kom jo aldri, så da kjøpte jeg dette istede. At det viser seg og være defekt er jo bare toppen av lykken jeg har hatt med skjermkortene:P Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Tusen takk, det var der problemet lå. Jeg har ventet i halvannen måned på et Asus kort, men det kom jo aldri, så da kjøpte jeg dette istede. At det viser seg og være defekt er jo bare toppen av lykken jeg har hatt med skjermkortene:P HAHA! Ja, avertill blir det slik! Prøvde du å se om det hjalp å stille på pci instillingen? Lenke til kommentar
Merkeligvei Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Nei. Men jeg ringte inn til MPX og de sa at jeg heller bare skulle sende kortet inn, så skulle de fikse det. Får iallfall brukt PC'en litt nå, med det innebygde skjermkortet=) Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Nei. Men jeg ringte inn til MPX og de sa at jeg heller bare skulle sende kortet inn, så skulle de fikse det. Får iallfall brukt PC'en litt nå, med det innebygde skjermkortet=) Ja, så nå er du nok ikke så redd for å "bygge" data lenger da? Du tjente jo endel kr på å sette den sammen selv, litt dumt du måtte returnere første gang du prøvde deg å bygge men du hadde bare litt uflaks! Lenke til kommentar
Merkeligvei Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Ja, det var faktisk ganske gøy. Satser på mer bygging i framtiden! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå