Howard Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Ny Zen fra Creative Creatives nye Jukebox Zen NX får bedre kontroller, 30 GB harddisk, USB 2.0 og en pris som forteller klart hvem de sikter på: iPod-kjøperne. Les saken her. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hmm.. noken som har shizzyen? Er det sånn at man slepper drivere for og slenge over musikk? Kordan fønker det egentlig, har man ei mappe inne på harddisken som heiter "MP3" eller "Music" slik at spelern leser den mappa når den skal spele musikk. Er den også uten drivere? slik som med kameraet mitt? Slik at det berre er og tafse i kabelen og win2k/xp finner ein dugbar driver så er det berre og slenge over musikken og andre filer? Noken som har den som kan teste dette? Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har nettopp mottatt Zen NX, og må si jeg angrer etter kun 2 dager. Greit nok at man nå får 30 gig for samme pris som den gamle typen med 20 gig. Problemet er at de har gjort en masse designmessige tabber denne gangen. Scrollehjulet fra gamle Zen er erstattet med en liten tapp som vippes opp og ned. Dette går ganske tregt i forhold til hjulet, og spillelister på 100-vis av sanger bruker man en evighet på å tråle gjennom. Valg gjøres ved å trykke inn denne tappen, og man må så og si bruke neglen for å få dette til. Rimelig umulig hvis den ligger i lomma. Displayet er forandret fra en finfin blå bakgrunn, til en grønntone som minner mest om en 5 år gammel Nokia telefon. Komplett umulig å lese displayet i sollys. Vekten er jo redusert noe, hvilket er bra - formfaktoren er blitt en tanke bedre, men alt i alt gir designet et noe billig preg. Dette i motsetning til den gamle, som var designet som en middels tanks. Menysystemet har jeg lite sammenligningsgrunnlag på, i og med at Creative stadig forandrer firmware på den gamle - til det bedre. Alt i alt - kjøp den gamle typen, dette var ingen evolusjon.... Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hmm.. noken som har shizzyen? Er det sånn at man slepper drivere for og slenge over musikk? Kordan fønker det egentlig, har man ei mappe inne på harddisken som heiter "MP3" eller "Music" slik at spelern leser den mappa når den skal spele musikk. Er den også uten drivere? slik som med kameraet mitt? Slik at det berre er og tafse i kabelen og win2k/xp finner ein dugbar driver så er det berre og slenge over musikken og andre filer? Noken som har den som kan teste dette? Man slipper på ingen som helst måte drivere. For det første må det programvare til for å lese datafiler som er lagret. Vil da dukke opp i explorer. Sanger må legges til med en annen type programvare, og det er ganske viktig at du har god tagging på mp3'ene. Uten det blir sangene liggende hulter til bulter, uten struktur. Ganske slitsomt å overføre 30 gig med stadige rettelser av tags, men sluttresultet blir at du lett kan søke på sjangere, album etc. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Yikes, da virka den noke jallah. Er det slik med alle mp3 spelere eller? Må da vel vere ein som dukker opp som ein disk i Explorer uten og måtte installere drivere vel? GReit nok at det følger med program, men man burde ikkje vorte tvinga til og bruke det. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 "I løpet av høsten kommer det også en 60 GB-versjon av Creative Zen, Jukeboz Zen TX 60 GB. Denne versjonen vil prises til 4299 kr inkl. mva." 30gb koster 3199kr. Ville heller ha ventet på 60gb versjonen, da man får dobbelt lagringsplass for ca tusenlappen, og kanskje noe annet nytt også... Lenke til kommentar
Corebeat Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Det som er nytt med den nye Creative Zen er større plass på hardisken. Ville heller ventet på Rio Karma det virker mer nytt med den "mp3"spillernen enn Creative sin nye Zen. http://www.digitalnetworksna.com/shop/_tem...odel=220&cat=35 Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Yikes, da virka den noke jallah. Er det slik med alle mp3 spelere eller? Må da vel vere ein som dukker opp som ein disk i Explorer uten og måtte installere drivere vel? GReit nok at det følger med program, men man burde ikkje vorte tvinga til og bruke det. Jaxx HD500, som jeg har, trenger ikke noe programm for å overføre filer, den dukker opp som egen disk. Samme med MPIO HD100 :-) Er btw veldig formnøyd med Jaxx HD500 Lenke til kommentar
shahin Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Fikk Zen NX 30GB i dag... Funker som bare fæn, og er dritbra til prisen... Skulle egentlig kjøpe 128mb mp3 player, eksternt kabinett og hd men kjøpte zen som erstatning for alt det... billigere og fetere... Men den mangler fjernkontroll og har ikke god mappefunksjononalitet (for mp3'er uten ID3 tag info). Selv foretrekker jeg mp3'er med bra ID3 tag info, for å kunne bruke alle søkefunksjonene osv. Jeg kjøpte den for 2790kr btw. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er dere HELT på jordet? Apple sin 30GB iPod koster jo steike meg 4700kr, ikke noen lapper over slik dere skriver.... Denne var rett og slett for gale Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 iPod er og blir best. Creative prøver og prøver men vinner ikke. Det er absolutt verdt pengene for en 10gb iPod isteden for 30gb Zen . Skal love deg at du ikke trenger de 30gb. Du trenger mellom 5-6gb. Så anbefaler iPod, har selv 15gb og er VELDIG fornøyd med dock stasjonen, genial Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Cossie, spørs hvordan du ser det. Jeg har en Gen2 10GB iPod, jeg bruker den til trim m.m., min far skal kjøpe den nye på 30/60 GB snart, hvorfor? Fordi han kun skal bruke den på jobb-reise, og strl. er ikke så utrolig viktig, og han bryr seg ikke så mye om skjermen, spillene og brukervennligeten. Så ikke så bare bare. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Cossie, spørs hvordan du ser det. Jeg har en Gen2 10GB iPod, jeg bruker den til trim m.m., min far skal kjøpe den nye på 30/60 GB snart, hvorfor? Fordi han kun skal bruke den på jobb-reise, og strl. er ikke så utrolig viktig, og han bryr seg ikke så mye om skjermen, spillene og brukervennligeten. Så ikke så bare bare. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Sorry for dobbelpost, men når jeg trykker "endre" knappen finner jeg ingen "slett innlegg" dialog eller lignende. :o Lenke til kommentar
hainz Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Altså hva skal man egentlig med 60 gb mp3???Det er jaffal 15000 sanger kanskje? Unødvendig mener jeg. Holder vel med 10 gb tror jeg for 99% av alle som vil ha mp3 spiller... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 er ikkje sikkert man skal ha MP3'r på heile disken da veit du. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 kan alle harddisk-baserte mp3-spillere brukes som ekstern HDD? Dvs at du kan legge inn alle slags filer? Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Har hatt spilleren i en drøy uke. Det er et eget Music Library, som bygges opp ved hjelp av ID3 tags. Egentlig ganske greit når du først blir vant til det. Interfacet er faktisk bra når man først venner seg til det. Intuitivt og greit. Man har når som helst mulighet for å trykke 'back'-knappen for å hoppe et steg tilbake. Det som stinker er at du må installere eget program for å få overført sangene. Å bruke dette som ripper/konverterer er ikke å anbefale. Den dukker heller ikke opp som egen disk i Win. Den dukker opp som en egen enhet (uten bokstav). I tillegg har den ganske så bra batterikapasitet. Det oppgis 14 timer, uten av jeg har sjekket dette. Den har pent design og en bæreveske i god kvalitet. I det hele ser spilleren ganske forseggjort ut. Alt i alt fornøyd, prisen tatt i betraktning. Lenke til kommentar
gekko513 Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Det handler om hva man prioriterer. Hvis man vil ha en bærbar spiller, så velger man ikke Zen NX. Den er for stor fysisk med sine 112mm x 75mm x 22mm. IPod er bare 104mm x 61mm x 16mm. Jeg har selv en iPod, men har testet broderns MP3-Jukebox som er i Zen-størrelse. De store spillerne funker dårlig å ha i lomma når man sitter på bussen. (Noen som husker de første Walkman kassettspillerne ;-)) Zen (og de andre billige konkurrentene) er derimot gode alternativer hvis man ønsker flyttbar lagringsplass med mulighet for musikkavspilling til en litt billigere penge. For øvrig finnes iPod nå i 10GB til kr2999, 20GB til kr3790 og 40GB til kr4790. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hmm.. noken som har shizzyen?Er det sånn at man slepper drivere for og slenge over musikk? Fins det noe du kan putte i USB'en som ikke trenger drivere? Nopes :-) Du mener kanskje om driverne følger med windows eller om driverne allerede er installert. Men det meste krever drivere :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå