Coffey Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg har en WD Caviar Black 2 TB som jeg har hatt i to år nå. Den har fungert ganske greit, men har en tendens til å bruke litt tid til å komme i gang hvis jeg ikke har brukt den på en stund (OS er ikke installert på den, den fungerer som lagringsplass bare). Det kan virke som den går i en slags hvilemodus som den bruker litt tid på å komme ut av. Men dette fører til at vinduet fryser i flere sekunder (opptil 20 sekunder), før den åpner seg. Er dette noe jeg kan skru av, eller kan det være tegn på en døende harddisk? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Er den i en stasjonær PC med windows er dette "default" instilling i operativ systemets strøm profil. Disable dette og den spinner ikke ned. 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Ja, det var det jeg tenkte. Jeg burde vel kanskje ikke ha den kjørende hele tiden, men heller øke den til noe rundt 60 minutter istedet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Ikke noe problem å ha "alltid på" for en slik type HDD. Det er i hovedsak laget slik default under balansert strømstyrings plan med tanke på energi saving. Store disker (slike 1-2-3TB) har også lengre initialisering tid enn mindre harddisker. Endret 18. september 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Det er ikke et problem i forhold til slitasje? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Har hatt personal computers siden sent 80 begynnelsen av 90 tallet og har enda tilgode å slite ut en HDD rent mekanisk (lager/motor etc) i dens bruks og levetid. Opplevd et par tre ganger sector og datafeil derimot , men det er noe annet. Tror ikke du trenger å bekymre deg om det .Black diskene har MTBF oppgitt til 750000 timer. Du har nok byttet disk og harware lenge føre du klarer å slite ut disken rent mekanisk sett opp imot strømstyrings plan alternativene for harddisk i operativ systemet. Endret 18. september 2012 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 ... Da lar jeg den kjøre hele tiden. Det at den frøys seg irriterte meg grenseløst. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå