Gå til innhold

Hvorfor blir ministerpostene ledet av folk uten relevant utdanning?

Anbefalte innlegg

Med mer utdanning og kunnskaper kunne de kanskje fått mer respekt.

Tvilsomt, ettersom resultatene ikke kan forventes å bedres stort selv med kompetanse. Det hele har med den byråkratiske styringsmodellen (som er den eneste styringsmodell som er tilgjengelig for Staten) å gjøre.

Desverre, er det umulig å styre denne modellen på en måte som tilfredsstiller "kundene". Mao, man kan ikke forvente bedre resultater om man skifter enkelte byråkrater så lenge byråkratiet består.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyh...?artid=10069247

Gud bedre for ei flau oppførsel, og folk stemmer faktisk på de gjøkene der? Håpløst!

- Fylkeslegen har akkurat konkludert med at tre dødsfall ved Ahus kan skyldes dårlig bemanning. Hva er din kommentar til det?

- Nå kommenterer jeg ikke den saken lenger. Jeg syns du kan lese konklusjonen på det brevet. Jeg har lest det.

- Du var ansvarlig for dette sykehuset fram til for noen få timer siden. Du må da kunne svare på det som var ditt ansvar?

- Jeg er helt sikker på at den nye helseministeren vil kommentere. Når det er en ny statsråd, så må en ny statsråd kommentere det, sa Strøm-Erichsen.

Redigert:

http://www.dagbladet...itikk/23525839/

Enda bedre.

- Men husk at når det stormer som verst må du aldri glemme at du er sjef for et av verdens beste helsevesen.
Endret av PSV
Lenke til kommentar

Det hele blir rett og slett parodisk. Ikke nok med at forsvarsministeren ikke har noen militær erfaring og kommer til jobben helt blank, men hun skal omgi seg med en rådgiver som er kanskje enda blankere. Det er rett og slett frekt av en militærnekter å skulle være med å styre soldater. Han gadd ikke ta ett tungt år med lite betaling for å eventuelt forsvare landet, men han tar gladelig imot en toppjobb han i utgangspunktet er inkompetent for. Merker jeg blir ganske irritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...