Gå til innhold

Jeg laget en religion. Noen som vil skrive boken?

N*

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede et par påbyggelser til boken. Hovedpersonen er venstrestillt politisk, han bekjemper høyrepolitikken, og prøver å flate ut verdensøkonomien. Alle planeter (også utenfor tromotransen) har flere nivåer/membraner. usynlige lag både under og over planeten. Disse lagene kan til en viss grad brytes. De øverste lagene er de som er mest utviklet, og er best å leve i. Tobakk brukes til straffing av høyrepolitikere som bedriver tankekriminalitet som består av at de lager en stor løgn om seg selv, og får lov til å finne på en forretningside. Deretter tar de alle pengene selv. Det at tobakken vokser opp av bakken er tegn på at det er noe som brenner i lagene under oss. Når du dør bestemmes det om du skal gå opp eller ned i lagene. Noen gjør innbrudd i kunnskapen etter de er døde. Det å røyke hasj er å hacke kunnskapssystemet. Alt dette har jeg opplevd selv.

Og så er det slik at hovedpersonen begynner utenfor tromotransen. han finner boka til religionen i kjelleren. han syntes bokaa er dårlig, og finner ut at han skal begynne å skrive i boka selv. han kjøper en bibel og en fremmedord, og finner frem de gamle donaldbladene sine. Og så lager han en mix av alle ordene og noen setninger i disse bøkene: donald sa: ære være pilgrimene og deres ferd. mikke mus sa: amen! og så terminerte mikke mus til donald i tarsus. tarsus ja. ikke anus. heller ikke anal [dirge]. (Dette var egentlig ikke seksuelt, helt til donald sodomerte mikke på det groveste). Dette syntes han som var utenfor tromotransen var så morsomt at han skrev alt dette. men så når han våknet hadde plutselig alt han hadde skrevet skjedd. en uke etterpå var det krig på planeten. så havnet planeten i tromotranse, og han mistet boken.

Det er slik at på siste side i religionen han finner i kjelleren er det en knapp hvor det står: "apply to all universes". han har ikke sett knappen, og den blir klikket på hver gang han lukker boken.

skal skrive et skikkerlig manus nå. men må komme på universer som forandrer seg rundt om kring f.eks fra å være et univers hvor alle har ett stort ben, som forandrer seg til at de begynner å hoppe rundt på hjul pga han har skrevet noen fremmedord han ikke kunne.

Siden du hverken har lært deg forskjellen på da og når, eller at du skal bruke stor forbokstav etter punktum er det forståelig at du ønsker noen andre skal skrive boken for deg. :wee:

Endret av Bassa.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deilig er jorden. Prektig er Fiktivkoplet,

munter sjefsmaskins arbeid.

Menneske lagde den.

Styrer oss, det gjør den.

Makt til maskin i evig tid.

Atomomgjører, bringer oss fremover.

Til evighet, og fred på jord.

Menneske hyller det.

Guden kommer ut av det,

religion er spådd fra det;

sjefen og Gud: er fiktiv i Rom.

Rommet er en: evighetsmaskin,

som kan endre på; atomer.

Menneske sang det,

først til hverandre;

med det mål å dyrke forskning!

Det er en tromo,

vi er i transe.

Tromotranse.

Og vi ender i paradis!

Noen religiøse som vil kritisere, eller kommentere? Ikke meningen å spotte noen religion forresten!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Problemet med dette er jo at det har null sannsynlighet i havet. Å tru på ein skaper som kom til jorda for å fortelle mennesket om hans verk og hans lover er kanskje sannsynlig har skjedd. Med tanke på at universet enten må ha blitt skapt eller har blitt til på ein måte utan design. Men dette som er tatt helt ut av ingenting.

Lenke til kommentar

Problemet med dette er jo at det har null sannsynlighet i havet. Å tru på ein skaper som kom til jorda for å fortelle mennesket om hans verk og hans lover er kanskje sannsynlig har skjedd. Med tanke på at universet enten må ha blitt skapt eller har blitt til på ein måte utan design. Men dette som er tatt helt ut av ingenting.

Meningen med teksten er at leseren skal bli gud. Han skal være skaperen, og på den måten bidra til samfunnet.

Kan også nevne at i skriften heter det seg slik at man kan gå tilbake i tid, og dermed jobbe både forover og akterut i tid. Jeg har forøvrig bevist at tid og rom henger sammen i ett kunstverk. Dermed kan man ha hentet ut fra nåtiden, og sluppet tilbake til fortiden, og det ble til gasser, og dannelsen i universet. Dette er religionen for folk som ønsker å utrette ting, komme med ting, bidra og være solipsistiske. Maktsøken og æressøken.

Problemet med dette er jo at det har null sannsynlighet i havet.

Hvorfor det?

Men dette som er tatt helt ut av ingenting.

Hva mener du med det?

Endret av N*
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Forsiktig med dette, ellers kan billioner dø i hellig krig.

Kilde: historie.

Meningen med teksten er at leseren skal bli gud. Han skal være skaperen, og på den måten bidra til samfunnet.

Kan også nevne at i skriften heter det seg slik at man kan gå tilbake i tid, og dermed jobbe både forover og akterut i tid. Jeg har forøvrig bevist at tid og rom henger sammen i ett kunstverk. Dermed kan man ha hentet ut fra nåtiden, og sluppet tilbake til fortiden, og det ble til gasser, og dannelsen i universet. Dette er religionen for folk som ønsker å utrette ting, komme med ting, bidra og være solipsistiske. Maktsøken og æressøken.

Hvorfor det?

Hva mener du med det?

Og Oleoh er kristen, så det er grunnen.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har som regel #1 i Tromo: At man aldri skal drepe ett eneste dyr, aldri for å bevise hverken Tromo, eller noe annet.. Hva da? Masse argumenter for det. Jeg kan da litt om det og jeg..

Endret av N*
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Religionen er dønn sikker. Du kan selv teste den i dette systemet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1529913

Systemet er ett av mine kunstverk. En redningsring med en casemod inni. Systemet fjerner alt liv, og bringer oss til paradis.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Religionen er dønn sikker. Du kan selv teste den i dette systemet: http://www.diskusjon...owtopic=1529913

Systemet er ett av mine kunstverk. En redningsring med en casemod inni. Systemet fjerner alt liv, og bringer oss til paradis.

Med kva grunnlag kan du sei at din religion må være riktig på grunn av eit system du har laga? Det du nesten må basere deg på er nesten observasjonar av verda vi lever i og forståelsen vi kan få gjennom dette. Om du ser ein verden, denna vi lever i, kan den bli skapt med tanke på denne teorien? Om så du meinar det, med kva grunnlag kan du sei det? Om så det kan stemme, kva grunnlag har du for å sei at dette må være saken? Kvifor vil du sei at det du skriver er virkelighetsnært? Det går ikkje an å lage ein religion og så tru på det uten noken virkelighetsnære tankar, fordi ein religion skal nemlig være ein teori på korleis verda kan ha skapt eller kvifor den er som den er osv. Men da har man ingen konklusive bevis for å sei at det er sant. Samtidig som det likevel er ein søken etter sannheten om kva som virkelig er. Det du skriver er fantasi, det er ikkje ein søken etter kva som virkelig er.

Lenke til kommentar

Med kva grunnlag kan du sei at din religion må være riktig på grunn av eit system du har laga? Det du nesten må basere deg på er nesten observasjonar av verda vi lever i og forståelsen vi kan få gjennom dette. Om du ser ein verden, denna vi lever i, kan den bli skapt med tanke på denne teorien? Om så du meinar det, med kva grunnlag kan du sei det? Om så det kan stemme, kva grunnlag har du for å sei at dette må være saken? Kvifor vil du sei at det du skriver er virkelighetsnært? Det går ikkje an å lage ein religion og så tru på det uten noken virkelighetsnære tankar, fordi ein religion skal nemlig være ein teori på korleis verda kan ha skapt eller kvifor den er som den er osv. Men da har man ingen konklusive bevis for å sei at det er sant. Samtidig som det likevel er ein søken etter sannheten om kva som virkelig er. Det du skriver er fantasi, det er ikkje ein søken etter kva som virkelig er.

Man trenger ikke ha skapt verden ut ifra det man ser. Men når man når høyere opp i gradene i religionen, kan man gå igang å skape ting. Dette kan jeg si forrdi jeg har blandet inn en teori om ego og hvor nære man er sitt eget ego; i Tromo.

Grunnen til at man skal være sin egen gud, er jeg selv litt usikker på faktisk. Det kan ha noe med at jeg ønsker at folk skal skape ting under seg. Og for å heve mennesket.

Min religion er 100% virkelighetsnær for meg. Den stemmer alltid. Dermed kan jeg si jeg har ett virkelighetsnært trosgrunnlag.

Min religion er grunnlagt på min egen søken etter sannhet. Og jeg fant det mer naturlig at menneskene har skapt alt, sammen. Fremfor at en utenomjordisk gud gjorde det. Jeg tør påstå det er mer naturlig enn kristendommen. Dermed ikke fantasi. Til og med dyra og dinosaurene, har mennesket skapt. Og så kan vi gå igang å finne grunner til at bikkjene eksisterer osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TS; Dette er ett seriøst spørsmål, og jeg stiller det for å vite om jeg skal ta noe av det du sier alvorlig - og i det hele tatt gjøre ett forsøk på å finne en form for logikk i det:

Tar du, eller har du tatt mye narkotiske stoffer, hallusinogener etc?

Lenke til kommentar

Ok, det var ikke ment med noen form for fornærmelse i tankene. Jeg gikk gjennom noen av tekstene du har skrevet og ser at du flere steder referer til nettopp bruk av dette, og da, sett i sammenheng med at tekstene dine kan virke litt fjerne til tider, er det naturlig å stille spørsmålet.

Lenke til kommentar

Hvilke felter?

Kunst og musikk. Stort sett billedkunst. Men også andre kunstformer som f.eks musikk. Jeg skifter ofte utrykksmåte, etterhvert som hva slags forskning jeg jobber med.

For tiden holder jeg på med dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1520924

http://www.flickr.com/photos/47288685@N02/

Har enda ikke fått lastet opp de nyeste verkene, som er innenfor Veloptisismen.

Endret av N*
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Religionen er dønn sikker. Du kan selv teste den i dette systemet: http://www.diskusjon...owtopic=1529913

Religion er vel egentlig ikke bare sannhetssøken. Men inneholder ofte, i tillegg: De moralene, den statligheten som skrev, og innførte religionen ønsket folket. F.eks Åsatru, ønsket folk i krig. Dermed Valhall.

Dersom min religion baserer seg på scientologi, som Fjell hinter til. Må vel det bety at jeg kanskje er i nærheten av en sannhet, med en fantasihistorie, som eksempel.

Statlighetene oppnår folkemoral, ved å gi svar til dype spørsmål, og hevde det er sant.

Jeg skriver sci-fi, pluss radikal venstrepolitikk. Sci-fi, fordi det er mest sannsynlig sant. Og fordi jeg ser de kristne, har større vanskeligheter med å trekke vitenskaperlige konklusjoner. Fordi Gud og Jesus, tar mer og mer over for logisk, jordnær konkludering.

Rødt, fordi det representerer ett større felleskap. Dess lenger ut til venstre, dess mer positivt vil det se ut, og dess fler vil egentlig være enig. Dersom man kommer seg ut av skallet, og ikke stemmer kun for å bygge ny garasje, med asfalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...