Gå til innhold

Etterlengtet oppussing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser for meg lignende diskusjoner på ett BMW forum. " Hva har du lyst på en ny M3 GTS? Så dyr og upraktisk i forhold til en 320 diesel stv !"

En Canon 5Dc med 35 L kjører nok fletta av en M9 med 35 1,4 i pratisk bruk og på ISO. Men ville nå heller hatt en M9 om jeg hadde råd. Samme sak ang BMW'n. En M3 anytime. ( nei.. jeg har hverken M9 eller M3 )

:wee:

Men det er lov å drømme. Og er vel optikken som virkelig hadde kostet og smakt om det blir en Leica en gang.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som blir oppgitt fra den norske importøren, men for de som syns M9, M9p og de nye M modellene blir for vanlig så kan man alltids gire opp og forsøke å skaffe seg en av dette settet:http://bresson.no/le...0000035963.aspxLikte detaljen at de har fjernet ett par av funksjonene ! på bekostning av design.
Herregud, for en drøy pris!!! 330.000!!! Da tror jeg heller jeg hadde kjøpt en full X-Pro1 pakke og D800 med 1.4 samling, og brukt de resterende 200.000 på å reise...

 

Det jeg har lest om Leica de siste årene er litt morsomt - for mens andre produsenter lager pakker/boundler hus og objektiv feks kit-objektiv så er for det meste prisen lavere enn å kjøpe hus og objektiv enkeltvis. Det syns sikkert Leica er teit så de syr sammen pakker med spesialutgaver med svindyre materialer, vesker osv og skrur OPP prisen ! Den jeg linket til er forøvrig designet av De Silva som er en av sjefene i VW - han lagde også en M9 utgave til rundt 200 000 for ikke så lenge siden. Så på hvit M8 hos Interfoto og selv om prisen vipper over til galskap så ser det unektelig pent ut.

 

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som blir oppgitt fra den norske importøren, men for de som syns M9, M9p og de nye M modellene blir for vanlig så kan man alltids gire opp og forsøke å skaffe seg en av dette settet:http://bresson.no/le...0000035963.aspxLikte detaljen at de har fjernet ett par av funksjonene ! på bekostning av design.
Herregud, for en drøy pris!!! 330.000!!! Da tror jeg heller jeg hadde kjøpt en full X-Pro1 pakke og D800 med 1.4 samling, og brukt de resterende 200.000 på å reise...
Det jeg har lest om Leica de siste årene er litt morsomt - for mens andre produsenter lager pakker/boundler hus og objektiv feks kit-objektiv så er for det meste prisen lavere enn å kjøpe hus og objektiv enkeltvis. Det syns sikkert Leica er teit så de syr sammen pakker med spesialutgaver med svindyre materialer, vesker osv og skrur OPP prisen ! Den jeg linket til er forøvrig designet av De Silva som er en av sjefene i VW - han lagde også en M9 utgave til rundt 200 000 for ikke så lenge siden. Så på hvit M8 hos Interfoto og selv om prisen vipper over til galskap så ser det unektelig pent ut.

 

Morsom sammenlikning men du ser sikkert selv at det ikke holder helt. Pakkeløsninger med kit-objektiver er jo ren kvantumsrabatt.

 

Det Leica driver med er noe annet. Hermes utgaven er faktisk designet om, om enn bare utseendemessig + at man får med veske og annet dill. Dette er ikke noe forsvar for prisen eller prisforskjellen, den er og blir hinsides, det kan vi være enige om!

Lenke til kommentar

I grunn ikke, men jeg mener et fullframe kamera til 50.000,- bør kunne måle seg med andre fullframe kameraer til halve prisen.

 

Men igjen, så skjønner jeg at dette er en umulig sak og diskutere (som nevnt ovenfor)

 

men dette er altså MIN mening. Hvis andre velger å betale 50.000,-+ for et slikt kamera så greit for meg :)

 

Joda, men nå er det vel bare D800E som ikke har et vaselinfiltet :tease: foran sensoren.

 

Leica er i et nisjemarked og har andre egenskaper enn Bayer kameraene. De kan ta den prisen de vil/trenger for det de selger.

 

Men ellers har det kommet testbilder så man kan si noe om kameraet?

Lenke til kommentar

Ser for meg lignende diskusjoner på ett BMW forum. " Hva har du lyst på en ny M3 GTS? Så dyr og upraktisk i forhold til en 320 diesel stv !"

En Canon 5Dc med 35 L kjører nok fletta av en M9 med 35 1,4 i pratisk bruk og på ISO. Men ville nå heller hatt en M9 om jeg hadde råd. Samme sak ang BMW'n. En M3 anytime. ( nei.. jeg har hverken M9 eller M3 )

:wee:

Men det er lov å drømme. Og er vel optikken som virkelig hadde kostet og smakt om det blir en Leica en gang.

 

Tror ikke canonen er bedre enn M9 på ISO200.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som blir oppgitt fra den norske importøren, men for de som syns M9, M9p og de nye M modellene blir for vanlig så kan man alltids gire opp og forsøke å skaffe seg en av dette settet:http://bresson.no/le...0000035963.aspxLikte detaljen at de har fjernet ett par av funksjonene ! på bekostning av design.
Herregud, for en drøy pris!!! 330.000!!! Da tror jeg heller jeg hadde kjøpt en full X-Pro1 pakke og D800 med 1.4 samling, og brukt de resterende 200.000 på å reise...
Det jeg har lest om Leica de siste årene er litt morsomt - for mens andre produsenter lager pakker/boundler hus og objektiv feks kit-objektiv så er for det meste prisen lavere enn å kjøpe hus og objektiv enkeltvis. Det syns sikkert Leica er teit så de syr sammen pakker med spesialutgaver med svindyre materialer, vesker osv og skrur OPP prisen ! Den jeg linket til er forøvrig designet av De Silva som er en av sjefene i VW - han lagde også en M9 utgave til rundt 200 000 for ikke så lenge siden. Så på hvit M8 hos Interfoto og selv om prisen vipper over til galskap så ser det unektelig pent ut.

 

Morsom sammenlikning men du ser sikkert selv at det ikke holder helt. Pakkeløsninger med kit-objektiver er jo ren kvantumsrabatt.

 

Det Leica driver med er noe annet. Hermes utgaven er faktisk designet om, om enn bare utseendemessig + at man får med veske og annet dill. Dette er ikke noe forsvar for prisen eller prisforskjellen, den er og blir hinsides, det kan vi være enige om!

 

Bare for å presisere så har jeg aldri sett en standard Leica M8/M9/M9p bli solgt sammen med ett Leica objektiv daaa til rabattert pris.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som blir oppgitt fra den norske importøren, men for de som syns M9, M9p og de nye M modellene blir for vanlig så kan man alltids gire opp og forsøke å skaffe seg en av dette settet:http://bresson.no/le...0000035963.aspxLikte detaljen at de har fjernet ett par av funksjonene ! på bekostning av design.
Herregud, for en drøy pris!!! 330.000!!! Da tror jeg heller jeg hadde kjøpt en full X-Pro1 pakke og D800 med 1.4 samling, og brukt de resterende 200.000 på å reise...
Det jeg har lest om Leica de siste årene er litt morsomt - for mens andre produsenter lager pakker/boundler hus og objektiv feks kit-objektiv så er for det meste prisen lavere enn å kjøpe hus og objektiv enkeltvis. Det syns sikkert Leica er teit så de syr sammen pakker med spesialutgaver med svindyre materialer, vesker osv og skrur OPP prisen ! Den jeg linket til er forøvrig designet av De Silva som er en av sjefene i VW - han lagde også en M9 utgave til rundt 200 000 for ikke så lenge siden. Så på hvit M8 hos Interfoto og selv om prisen vipper over til galskap så ser det unektelig pent ut.

 

Morsom sammenlikning men du ser sikkert selv at det ikke holder helt. Pakkeløsninger med kit-objektiver er jo ren kvantumsrabatt.

 

Det Leica driver med er noe annet. Hermes utgaven er faktisk designet om, om enn bare utseendemessig + at man får med veske og annet dill. Dette er ikke noe forsvar for prisen eller prisforskjellen, den er og blir hinsides, det kan vi være enige om!

 

Om en pris er hinsidig eller ikke er kun avhengig om det er noen som kjøper det eller ikke. Hermes utgaven er kun for å selge noen få som et "kunstverk" enn som noe en bruker.

 

Det er feil å tro at dette er for oss dødelige.

Lenke til kommentar

En moroklump på Leica sitt offisielle forum mente at det var flere leger som eier Leica kameraer enn fotografer.

 

Denne påstanden er ikke bekreftet.

 

Skulle ikke forundre meg. Kanskje ikke leger, men... Blir som å se på bilparken i Stavanger mot f..eks Trondheim. Sigarfaktoren er betydelig høyere...

Lenke til kommentar

Ser der ja:

 

http://gizmodo.com/5944120/jony-ive-teams-up-with-leica-to-design-one+off-m+series-camera

 

Har hatt en følelse av at Apple og Leica har noe av samme filosofien, og så vidt jeg vet dro Leicas produktsjef Stefan Daniel en Steve Jobs ved å si "- Skal vi gjøre som Steve Jobs og si "bare en ting til.."? "

 

Nå ser det altså ut til at Jony Ive skal være med å designe en "one off" spesialutgave av Leica M som skal auksjoneres bort til veldedelig formål.

 

Antar den vil få Hermès utgaven til å føles billig! :-)

 

Lenke til kommentar
Hva er egentlig tingen med Leica? Til å være et kamera som er så dyrt og uten funksjoner, hvorfor er nærmest alle så giret for det?
Min personlig spekulasjon er at det er ett statusobjekt, alla en B&O TV der man betaler masse for ett produkt som ikke er noe bedre teknisk enn ting til halve prisen.AtW

 

Jeg liker denne forklaringen bedre ...

 

http://www.flickriver.com/lenses/leica/leicanoctilux50mmf1.0/

 

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er egentlig tingen med Leica? Til å være et kamera som er så dyrt og uten funksjoner, hvorfor er nærmest alle så giret for det?

 

Min personlig spekulasjon er at det er ett statusobjekt, alla en B&O TV der man betaler masse for ett produkt som ikke er noe bedre teknisk enn ting til halve prisen.

 

AtW

 

Teknisk vs resultatet blir mer interessant, i de aller fleste sammenligningstester jeg har sett så gruser Leica sine objektiver både Nikon sine og de gråmalte til Canon på skarphet og andre ting som kan måles og til en viss grad sees med øya.

 

Så da er vel spørsmålet har det noe å si, eller må ett kamera ha 3 A4 sider med spesifikasjoner for å være "BRA" ?

 

B&O har ett rykte på å være overpriset designprodukter, litt som en produsent i California som heter Apple, har man derimot testet de største høyttalersystemene med ett av verdens beste romkorringeringssystemene på markedet så tror jeg den påstanden er litt utdatert. Det råeste lyd/surroundsystemet til bil som selges i dag kommer fra B&O og brukes bla av Audi og flere andre store produsenter, her snakker vi råeste utgave som korrigerer lyden i bilen når en passasjerer setter seg inn eller går ut av bilen...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...