vegham Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Testa HDD i vatn iden 8) (Fylle opp en beholder med vann og ta poser rundt HDD og putte den nedi) Funka fett !!! dette var bare en Test da men skal i vertfall ha det sånn inni dataen. Skal si det hjalp, kom ingen lyd apsolutt ingen. Anbefaler denna metoden til folk som vil ha stille data. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Vil ikke harddisken bli veldig varm tilslutt, da? Det er jo ingen form for kjøling (bortsett fra den du får av vannet, men vannet varmes jo opp). Lenke til kommentar
vegham Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Er ikkje sikker men vann er jo kaldare enn luft. Så da holder den seg lenger eller noe. Uansett er det lite sannsynlig at HDD kan få ting til og koke inni der :wink: tror ikkje den klarer og få vannet så varmt, Men skal sjekke etter ei stund. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Vell. har montert stor sett alt på datan men har støtt på et lite problem med musa. Men fikser det sikkert etter kvært. CPU (gammal P166) har eg tatt en vanlig AMD XP kjøler og festa der, tok masse kjøle pasta der og limte den fast (limen er i hjørnene5V så den ik). Men har tatt av orginal vifta og sotte på en 80mm vifte og kjører den på ikkje lager lyd. Den er foresten veldig kald som forventa. Så snart skal eg ta HDD ned i tanken som eg har snakka om. Har funne ut ka tank eg skal bruke og det er en gammal Nesquik metal box med bra lokk (tett) der skal HDD oppi med vann rundt osv... Den skal settes opp som BNC server for dei som ikkje viste det ++ Netwerks skriver. Vist noen vil kan eg ta bilder av prosjektet skal eg heller gjøre det. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Den gammle Nesquik boxen gjorde ikkje jobben sin :o var en liten lekasje på ene hjørnet men bare bitte liten. Bra at eg hadde hele den boxen inni en pose. Derfor bytta eg ut den med en plast box @ tupperware som gjør susen. Skal teste stabilitet osv.. imorra. Det som er så kjekt er at den er lydløs uansett om den suger (P166) så er det tøft med lydløs data og den gjør jobben sin flott som BNC server 8) Lenke til kommentar
Marxxx Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 jeg pakka inn mine i sølv tape, 2stk wb120gb 7200rpm disker. en del runder over under og på sidene. skal du tape så ta godt på siden hvor ide kablene er og. mine hører du ikke uansett hvor mye dem jobber. Funket dette? Har nesten eliminert all støy i kassen min, men jeg klarer ikke å ta livet av harddiskene. Jeg har og to WD harddisker. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 WD bråker en del meir tenker eg enn hans HDDer og tenker dei blir ganske så varme noe som igjen forkorter levetid til HDD. Lenke til kommentar
Marxxx Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nå har nå han de samme diskene som meg, så jeg tviler på at mine lager så mye mer varme en hans... Dessuten spurte jeg Krishell og ikke deg... :smile: Lenke til kommentar
vegham Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Han svarer kansje ikkje fordi HDDane hans har blitt forvarme og blitt ødelagt så han ikkje kan komme og svare på ditt spørsmål ? Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 noen som vet om en 80mmx80mm vifte som er STILLE og som reflekterer (evt. reakerer på) UV-lys ?! skal også bestille noisekiller matter fra microplex..! men må gjøre noe med hdd'en.. noen som har forslag.? (NB! må være noe enkelt.! ikke noe boks i vann greier..! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 noen som vet om en 80mmx80mm vifte som er STILLE og som reflekterer (evt. reakerer på) UV-lys ?! skal også bestille noisekiller matter fra microplex..! men må gjøre noe med hdd'en.. noen som har forslag.? (NB! må være noe enkelt.! ikke noe boks i vann greier..! veit i allefall at de har noen på www.xoxide.com Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Har sittet her og lest at folk har ødelagt hard-disker pga. kondens og lignende ved forsøk med poser senket i vann. Har laget en skisse, og har planer om å gjennomføre dette. Lager en boks av kobberplater, og har en uttagbar ramme innvendig. Eventuelt med sideplater av plexi. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Har ødelgat en HDD, men den var en gammal WD på 800mB så den teller ikkje. Da lekte ene posen men har 3poser nå. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Wulong: funker dette ennå? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 åja, dette funker som F. Er jo litt lurt og ha fleir poser --> 3stk. Det er den beste iden som er spørr du meg. Viktig og senke hele HD nedi vannet. Den innerste posen bruker eg en sånn svart pose som du får når du data deler , ramm, HK osv... den er tett og safe. Dette er og annbefale. Vist du skal ha kald og Stille HD Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Er ikkje sikker men vann er jo kaldare enn luft. Så da holder den seg lenger eller noe. Uansett er det lite sannsynlig at HDD kan få ting til og koke inni der :wink: tror ikkje den klarer og få vannet så varmt, Men skal sjekke etter ei stund. Du er en artig kar du... "vann er kaldere enn luft"? Det er et veldig komisk utsagn. Vann er kaldere enn luft hvis vannet har en temp på 1 grad, og luften en temp på 20 grader ja - men ikke dersom det er motsatt. Er du en av de som mener at 1 kg fjær er lettere enn 1 kg bly også, du da? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 hmm, ok da. "Vannkjøling er bedre enn luft kjøling" den bedre? Uansett så funker det bra. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ingen som har tenkt på å boote over nettverk, og sette HD'n i kjeller'n?!?!? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Du mener sette hele serveren i kjellern ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 ja, servere er til å stues bort. (sier jeg som har to stående på rommet... de er ikke lydløse ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå