Gå til innhold

Prosjekt lydløs...


Anbefalte innlegg

Vell holder på og fixxe opp en lydløs data. Så har eg komt til mitt største dilemma nemlig hardisken :-? er ikkje sikker ka eg skal gjøre med den men gjør bortimot alt 8) om eg så må støype (sement) rundt den vist det hjelper eller noe. PSU er fixxa så skal eg fixxe CPU men først HDD. Er opne for alle forslag så eg kan få vekk all lyd fra HDD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg en CF => IDE converter, kjøp deg et 1024MB CFkort (evt. 512MB) Kjør Win 98Lite fra: PCLite XP versjonen er på vei! Eller Følg Denne "guiden" Da kan du presse XP inn på et 512MB kort! 98 kan du få ned i 15MB! :o Resten av filene dine henter du via Nettverk! Dette er i alle fall den metoden jeg benytter meg av i mitt meste Prosjekt: "beQuiet", kommer vel med en egen tråd på den etterhvert! :)

 

Lykke til!

 

 

MVH

 

Audun

Lenke til kommentar
Skaff deg en CF => IDE converter, kjøp deg et 1024MB CFkort (evt. 512MB) Kjør Win 98Lite fra: PCLite XP versjonen er på vei! Eller Følg Denne "guiden" Da kan du presse XP inn på et 512MB kort! 98 kan du få ned i 15MB! :o Resten av filene dine henter du via Nettverk! Dette er i alle fall den metoden jeg benytter meg av i mitt meste Prosjekt: "beQuiet", kommer vel med en egen tråd på den etterhvert! :)

 

Han mener at det blir stillere når du bruker en kameraminnebrikke istedetfor en harddisk. CF-kort har jo ingen bevegelige deler :wink:

Lenke til kommentar

Hmm senke den ned i vaten ja.

Det tror eg er en smart løsning fordi vatn isolerer støy veldig bra og da holder den seg kald oxo :)

 

Men må denne vanntanken vere stor eller ? og tenk om noe vatn kommer inn til HDD :o men skal teste tror eg :wink: Må bare finne et bra tankopplegg

Lenke til kommentar

kjøp deg NoVibes og sett harddisken i en sånn en. Jeg har to stykker i to NoVibes inne i et Noisecontrolkabinett. Kan ikke høre harddiskene. Hører litt viftesus fra skjermkortet (nvidia GF4-4600), og litt fra PSU og CPU. Men harddiskene er stille. Har en Seagate IV 80GB 7200rpm og en WD 120GB 7200rpm 2MB.

 

bertie

Lenke til kommentar
Skaff deg en CF => IDE converter, kjøp deg et 1024MB CFkort (evt. 512MB) Kjør Win 98Lite fra: PCLite XP versjonen er på vei! Eller Følg Denne "guiden" Da kan du presse XP inn på et 512MB kort! 98 kan du få ned i 15MB!  :o  Resten av filene dine henter du via Nettverk! Dette er i alle fall den metoden jeg benytter meg av i mitt meste Prosjekt: "beQuiet", kommer vel med en egen tråd på den etterhvert!  :)

 

Han mener at det blir stillere når du bruker en kameraminnebrikke istedetfor en harddisk. CF-kort har jo ingen bevegelige deler :wink:

Tror nok kanskje han _vet_ det, men var jo absolutt ikke det han lurte på

Lenke til kommentar
Skaff deg en CF => IDE converter

 

Hvor for du kjøpt det en og hva koster en slik en? Har en sånn 6-1 kortleser som går på usb.

 

Må jo nødvendigvis kjøre den via IDE grensesnittet, tror jeg, for å kunne boote med den, gir betraktelig høyere lese/skrive hastighet og.

 

Jeg kjøpte min her: CFIDE ca. £25 for adapter og forsendelse, skulle tilsvare rundt 300NOK.

Ikke motatt den enda så kan ikke komme med noen form for "review". Men kan komme tilbake til det når jeg får den, hvis det er interesse! :)

Lenke til kommentar
Skaff deg en CF => IDE converter

 

Hvor for du kjøpt det en og hva koster en slik en? Har en sånn 6-1 kortleser som går på usb.

 

Må jo nødvendigvis kjøre den via IDE grensesnittet, tror jeg, for å kunne boote med den, gir betraktelig høyere lese/skrive hastighet og.

 

Jeg kjøpte min her: CFIDE ca. £25 for adapter og forsendelse, skulle tilsvare rundt 300NOK.

Ikke motatt den enda så kan ikke komme med noen form for "review". Men kan komme tilbake til det når jeg får den, hvis det er interesse! :)

 

Det maa du. Har lenge lyst til aa lage multimedia PC i stua.

Lenke til kommentar

Jeg tror det lureste er å kjøpe en SilentDrive, og putte en Fujitsu 2,5"-harddisk (sånn til bærbare) inni der. Kan gjerne isolere litt også. Da vil den bli helt lydløs, også hvis du ikke har noen andre vifter. Eller du kan lage deg en boks selv. De Fujitsu-diskene der er veldig kalle og veldig stille, bare et mørkt sus i dem som lett kommer vekk med litt isolasjon (jeg har en selv).

 

Det er litt dyrere, men mye enklere enn å mure den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...