Data_Timon Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Hei?, Som dere ser av tittelen lurer jeg på hva som er budskapet i Jo Nesbøs roman Panserhjerte. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Er det så sikkert at en krimbok om Harry Hole har et budskap? Bortsett fra underholdning altså. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Er det så sikkert at en krimbok om Harry Hole har et budskap? Bortsett fra underholdning altså. Ifølge lærere så har bøker og filmer alltid et budskap:) 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Så det tror du? På den tida da jeg gikk på skolen, opprettholdt man ennå et skille mellom børs og katedral. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Så det tror du? På den tida da jeg gikk på skolen, opprettholdt man ennå et skille mellom børs og katedral. Vel det er sånn det er, altså jeg måtte tolke et bilde, hvorav det eneste i bildet var en unge som krabbet. Men hva mente du med det siste? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Vel det er sånn det er, altså jeg måtte tolke et bilde, hvorav det eneste i bildet var en unge som krabbet. Lærerne blir stadig sprøere. Det var altså tidligere et skille mellom høyverdig litteratur, og litteratur som kun ble produsert for profitthensyn eller underholdning. Sistnevnte inneholder neppe noe budskap som er verd å ta med seg. Nå er jeg klar over at Nesbø er en dyktig forfatter, men jeg tror likevel at bøkene om Harry Hole er skrevet for å være underholdning. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Er det så sikkert at en krimbok om Harry Hole har et budskap? Bortsett fra underholdning altså. Ifølge lærere så har bøker og filmer alltid et budskap:) Så lurer man på hvorfor ungene som vokser opp idag ikke tenker selv. 2 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Ifølge lærere så har bøker og filmer alltid et budskap:) Så lurer man på hvorfor ungene som vokser opp idag ikke tenker selv. Du skulle bare visst hva annet vi "lærer".. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Ifølge lærere så har bøker og filmer alltid et budskap:) Så lurer man på hvorfor ungene som vokser opp idag ikke tenker selv. Du skulle bare visst hva annet vi "lærer".. Om jeg hadde vært tilhenger av konspirasjonsteorier ville jeg anta at disse "fortolkningene" kun var "undercover Rorschachs" http://en.wikipedia.org/wiki/Rorschach_test Dog, dette ville fordre en intelligens innen systemet som langt overstiger det som er tilgjengelig blandt politikere og byråkrater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå