Gå til innhold

Server-boks uten skjermkort - går det?

KriB

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøre Windows 2000 server i en boks uten skjermkortet i og kun kjøre fjernstyring av enheten. Jeg skal selvfølgelig ha skjermkort i ved installering av os.

Er det mulig å boote serveren uten skjermkortet i? Noen som har erfaringer?

Grunn til at jeg tenker å gjøre det på denne måten er at jeg har kun et skjermkort og ikke gidder kjøpe et til uten at jeg må.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På router og fil-server i mitt (sekundære) hjem stilte jeg bare i BIOS'en at den ikke skulle bry seg om "feil". Jeg booter fint uten tastatur, og å boote uten skjermkort går ut på tilsvarende. Vet ikke om Win2k spesifikt krever skjermkort, men det hadde vært litt rart... Prøv disse "Halt on"-innstilingene du antageligvis har i BIOS'en...

Lenke til kommentar

Å kjøre en server uten skjermkort kan du bare glemme med en gang. Den kommer aldri til å boote uten. Den kommer helt sikkert til å bli stående å lage fæle pipelyder...

Som han over her en plass sa at han hadde slått av all halting i BIOS, det vil funke på tastatur som han har erfart, men skjermkortet kommer maskinen aldri til å fungere uten.

Så da vil jeg anbefale deg å finne det ALLER billigste møkkakortet du kan finne.

Lenke til kommentar
Så da vil jeg anbefale deg å finne det ALLER billigste møkkakortet du kan finne.

ATI mach64, Cirrus Logic 54xx, S3, SiS eller andre PCI-grafikkort fra 1995-96 er kjekt å ha til serverbruk. Min server (OpenBSD) er bestykket med et ATI mach64-kort fra 1995.

Lenke til kommentar
du kan jo bare prøve å boote da. evt. disable all mulig halting i bios.

btw. fjern den andre posten.

Beklager, fikk TCP/IP error da jeg prøvde å poste første gang, så da gjorde jeg det en gang til.

Finner ingen sletteknapp, den var da der før?

Å kjøre en server uten skjermkort kan du bare glemme med en gang. Den kommer aldri til å boote uten. Den kommer helt sikkert til å bli stående å lage fæle pipelyder...

Thanks dude!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...