KriB Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg har tenkt å kjøre Windows 2000 server i en boks uten skjermkortet i og kun kjøre fjernstyring av enheten. Jeg skal selvfølgelig ha skjermkort i ved installering av os. Er det mulig å boote serveren uten skjermkortet i? Noen som har erfaringer? Grunn til at jeg tenker å gjøre det på denne måten er at jeg har kun et skjermkort og ikke gidder kjøpe et til uten at jeg må. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 På router og fil-server i mitt (sekundære) hjem stilte jeg bare i BIOS'en at den ikke skulle bry seg om "feil". Jeg booter fint uten tastatur, og å boote uten skjermkort går ut på tilsvarende. Vet ikke om Win2k spesifikt krever skjermkort, men det hadde vært litt rart... Prøv disse "Halt on"-innstilingene du antageligvis har i BIOS'en... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 du kan jo bare prøve å boote da. evt. disable all mulig halting i bios. btw. fjern den andre posten. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Å kjøre en server uten skjermkort kan du bare glemme med en gang. Den kommer aldri til å boote uten. Den kommer helt sikkert til å bli stående å lage fæle pipelyder... Som han over her en plass sa at han hadde slått av all halting i BIOS, det vil funke på tastatur som han har erfart, men skjermkortet kommer maskinen aldri til å fungere uten. Så da vil jeg anbefale deg å finne det ALLER billigste møkkakortet du kan finne. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Så da vil jeg anbefale deg å finne det ALLER billigste møkkakortet du kan finne. ATI mach64, Cirrus Logic 54xx, S3, SiS eller andre PCI-grafikkort fra 1995-96 er kjekt å ha til serverbruk. Min server (OpenBSD) er bestykket med et ATI mach64-kort fra 1995. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 du kan jo bare prøve å boote da. evt. disable all mulig halting i bios. btw. fjern den andre posten. Beklager, fikk TCP/IP error da jeg prøvde å poste første gang, så da gjorde jeg det en gang til. Finner ingen sletteknapp, den var da der før? Å kjøre en server uten skjermkort kan du bare glemme med en gang. Den kommer aldri til å boote uten. Den kommer helt sikkert til å bli stående å lage fæle pipelyder... Thanks dude! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå