Niklasp Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 NUC-kortene har heftige prosessorer, men måler bare 10 x 10 centimeter. Slik er Intels mini-hovedkort Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Få inn en intern strømforsyning, gjør den vifteløs og selg den for under fire tusen og det er en klar steambox/XBMC mediasenter med en eller annen Ubuntu-variant for meg omtrent på nyåret for å erstatte Atom-maskinen hvis kulelager begynner å bli for tørre. 2 Lenke til kommentar
qtek Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Såvidet jeg kan se så har kortet intern strømforsyning, kontaktene sees nederst i høyre hjørne av kortet. Lenke til kommentar
bellduck Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Såvidet jeg kan se så har kortet intern strømforsyning, kontaktene sees nederst i høyre hjørne av kortet. Om du ser på bildet av kabinettet ser du at det er et likespenningstegn over strømkontakten, så det er nok ekstern strømforsyning her. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Flott, en ekstra nettverksport og en SATA kontakt på innsiden så sier jeg "SOLGT!" da burde den være svært brukbar som en PFSense boks, noe Raspberry Pi og resten ikke kan brukes til da både USB båndbredde er ett problem samt mangel på ARM støtte i PFSense. Lenke til kommentar
Ventrue Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 De to bildene (her på hw.no) av kabinettet og kortet matcher ikke. Etter det jeg kan se på Anand sin side (med et bilde av matchende kabinett) må det være to forskjellige kort. Et kort, slik som avbildet med power, 2 usb, 2 hdmi og standard RJ45 for nettverk. Samt et annet kort uten RJ45 og bare en hdmi men med thunderbolt (regner med det er det symbolet viser). Bilde av det andre kortet her jeg ikke sett, og heller ikke lett etter. Lenke til kommentar
OEH Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Kanskje ett veldig dumt spørsmål, men hvor er CPU-sokkelen på dette kortet? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Kanskje ett veldig dumt spørsmål, men hvor er CPU-sokkelen på dette kortet? På andre siden, du ser de tre skruehullene på denne siden. Du kan også se det på hvor eksosen på det lille kabinettet er. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 AC adapter spesifikasjoner 19V 3.42A 65W, Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Bilder http://www.4gamer.net/games/128/G012877/20120913060/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Etter å ha lest om "superdatamaskin" basert på 64 stk Raspberry Pi så vil jeg også foreslå en cluster-versjon av Intels minihovedkort. Ventilasjon langs hovedkortet. PSU og ruter som forsyner X antall kort på en teknisk elegant måte. Strippet for unødvendige kontakter. Kanskje et par minneporter til og plass for 2,5" SSD. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Alternativ model kan vell være denne som de skriver omm her http://www.idg.no/pc...ticle254604.ece Hva tenkte jeg mmm Endret 19. september 2012 av skrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå