6ykriss Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Hei. Har en litt eldre laptop son jeg skal prøve å få til å fungere. Men når jeg starter den kommer den opp til svært skjerm der det står at den finner ikke OS. Hva kan være galt? Takker på forhånd? Endret 19. september 2012 av 6ykriss Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Muligens er disken slettet. Da må du prøve å legge inn OS på nytt. Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Muligens er disken slettet. Da må du prøve å legge inn OS på nytt. Hvordan gjøres dette? Når pcen ble kjøpt med OS på maskinen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Last ned Linux (f.eks Ubuntu). Så kan du sjekke disken, se om det er noen partisjon for gjenoppretting. Eller skaff deg en gammel Windows CD. Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Last ned Linux (f.eks Ubuntu). Så kan du sjekke disken, se om det er noen partisjon for gjenoppretting. Eller skaff deg en gammel Windows CD. Har prøvd å trykke på F2,F10 og F11 men uten hell. Kommer ikke langt før svarte skjermen med hvit skrift kommer opp. Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Hei. Da vet jeg svaret på problemet. Det var harddisken, så her trenger jeg ny harddisk! Hva kan dere anbefale? Passer f.eks. SSD? Tenker på å å kjøpe den på Ebay.com Gjerne norske nettsider også! Hvordan fungerer dette med SSD? Er det bare til å få de i eller må mann gjøre mye i starten? Helst ikke så dyrt siden pcen er såpass gammel! 60 GB hørtes veldig lite... Hvor mye holder det til pcen? Hvordan er DENNE? Takker på forhånd! Endret 19. september 2012 av 6ykriss Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Et annet problem er vell at OS forsvinner ved ny harddisk? Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Hei. Da vet jeg svaret på problemet. Det var harddisken, så her trenger jeg ny harddisk! Hva kan dere anbefale? Passer f.eks. SSD? Tenker på å å kjøpe den på Ebay.com Gjerne norske nettsider også! Hvordan fungerer dette med SSD? Er det bare til å få de i eller må mann gjøre mye i starten? Helst ikke så dyrt siden pcen er såpass gammel! 60 GB hørtes veldig lite... Hvor mye holder det til pcen? Hvordan er DENNE? Takker på forhånd! Ingen som kan ha noe anelse? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Last ned Ubuntu og start opp live for å sjekke og hente ut data. Evt: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php denne er veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå