Taxman Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Har fått meg et Asus p8z77 pro kort. Alt fungerer, men når jeg satte maskinen til å folde mens jeg var på jobb (for å teste stabilitet), er det kommet en "ny elektronikk" lukt av maskinen. Ingen brent lukt, eller noe slikt - bare slik som ny elektronikk lukter men sterkere. Systemet er dønn stabilt, og er blitt belastet 100% i over 12 timer nå. Jeg tror at det kanskje kan være rester etter kjemikalier som blir "brent" vekk nå når systemet blir skikkelig varmt over lengre tid for første gang. Er det noen andre som har opplevd det samme? Kan jeg slappe av? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Hei. Vil gjette på at det er materialer som er brukt på kortet som er årsaken til lukta. Det ser ut som det er flere som har bemerket den spesielle lukta på akkurat dette kortet. For ex. på dette forumet er det en som også mener at kortet lukter. Lenke til kommentar
*TheEnd* Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Hmmmmm Ingenting er som lukten av ny elektronikk....beste lukten i verden! Endret 19. september 2012 av Northsve 1 Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Enig - i små menger. Men når hjemmekontoret mitt stinket "ny elektronikk" når jeg kom hjem, ble jeg i et lite øyeblikk redd for at min nye elektronikk ikke ville vare så lenge. Og da hadde duften blitt dyr. Det virker som om sneken blir svakere og svare for hver dag, så jeg satser på at alle kjemikaliene er fordunstet i nær fremtid. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Er det en litt "svidd" lukt? Ikke det første hovedkortet fra Asus som har det problemet. Men lukter du svidd flere plasser enn på kontoret (dvs hvor som helst) bør du ta deg en legesjekk, da det kan være tegn på hjernesvulst. Endret 19. september 2012 av Malvado Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Er nok kun på kontoret, så forhåpentligvis er cpu'n mellom ørene grei enda. Det er ikke en svidd lukt, det er "ny elektronikk" lukten. Du kjenner den hvis du stikker nesen helt ned i en ny mobiltelefon for eksempel. Vanskelig å beskrive, så "ny elektronikk" lukta er det beste jeg kommer på. Lukta er som sagt begynt å bli svakere, så det er nok trolig over snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå