Gå til innhold

Strukturere GUI-program for å unngå rekursjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvordan er det vanlig å strukturere et GUI-program for å unngå rekursjon?

 

Viss jeg for eksempel skal lage et kortspill bygger jeg det kanskje gjennom en MainFrame og tre ulike JPanel:

 

MainFrame extends JFrame

SetupGamePanel extends JPanel

PlayGamePanel extends JPanel

ShowResultPanel extends JPanel

 

Den første kaller den neste når spillet er satt opp (ant. spillere osv). Når PlayGameFrame er ferdig og vi har en vinner, kaller den ShowResultFrame.

 

Viss ShowResultFrame i tillegg gjør det mulig å starte et nytt spill, så vil det etter hvert bli en opphopning av skjulte JPanel i minnet.

 

Så hva er den korrekte måten å komme seg fra en "state" til en annen i et slikt program? Hvordan kan SetupGamePanel få kommunisert til MainFrame at SetupGamePanel skal slettes og PlayGamePanel skal ta over, uten at SetupGamePanel da blir liggende i minnet helt til programmet er ferdig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...