Gå til innhold

Stille vifte som kan erstatte min bråkete vifte


Chirpy

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å setter i stand en gammel pc og ønsker å redusere støyen fra den. CPU-viften står for hoveddelen av støyen. Er det noen som vet om en stillegående vifte som kan erstatte den eksisterende viften, som er en Fonsan AFB0712MC. Jeg har desverre ikke greid å finne ut hvilket sokkel viften har. Håper noen kan hjelpe meg med det ut fra modellnavnet.

 

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifter er da sjelden så magiske at de ikke passer... Primært må du finne ut dimensjonene på den. Er det 60, 80, 92 eller 120mm vifte. Kan også være lurt å måle tykkelsen på den (den er normalt 25mm).

 

Den er sikkert festet i de 4 hullene som er rundt.

 

Generelt anbefaler jeg Noctua sine, de gir passe godt lufttrykk og lavt støynivå. Jeg er også gla i Akasa Viper. Sistnevnte er gule, kule og bråker ikke i det hele tatt. De fant jeg til 89kr på en eller annen nettbutikk

Lenke til kommentar

Det spiller da ingen rolle hva slags hovedkort du har. Det som er essensielt er hvordan vifta ser ut, og om du klarer å finne en erstatning. Utvalget av 70mm vifter er meget begrenset, fant kun en Papst og en annen.

 

Hvis det er mulig å feste en 80mm på kjøleribba er nok det en brukbar løsning. Hvis du har litt ståltråd, strikk eller andre materialer og er bittelitt fingernem går det veldig bra som regel. Ingen hokuspokus å feste en liten vifte til en ribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...