qwertyuiop0987654321 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Heisann! :-) Har hatt disse kvisene/denne urene huden et par år nå, og begynner å bli meget lei... Plutselig kom det en hau med kviser, og siden har de vært der! Er det dette man kaller kvise-arr? (Siden de ikke forsvinner) Som dere ser, er det også noen ganske ferske, de kommer og går hele tiden... Er vel det som er normale kviser. Er ute etter et seriøst produkt (ikke noe kjerringråd-tull) mot alle disse plagene, sannsynligvis et som fås på apotek, er det noen som har tips? :-) Er ikke interessert i å høre noe om at jeg ikke burde bry meg om dem osv, for det gjør jeg! :-) Lenke til kommentar
Ravniboy Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Clearasil (Fåes på kiwi), og Epiduo(Med resept, på apotek) er to produkter som har fungert veldig bra for meg! Lenke til kommentar
aabxy Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Evt. et produkt som inneholder tretinoin (men jeg tror det er reseptbelagt, må altså til lege for å få). Jeg skrev et par (svar)innlegg om det her. Legger jeg en link, så jeg slipper å skrive nesten det samme om igjen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1459351 Lykke til, enten det er noe reseptfritt eller reseptbelagt som hjelper tilslutt! Lenke til kommentar
Utropstegn Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Accutane er visst veldig effektivt. I norge fås det kun med resept, men kan jo bestilles på nett. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) De kvisene der er ingenting og til å leve med. Jeg tviler på at det blir arr av dem. Jeg har hatt mye kviser og huden min ser helt annerledes ut, med masse arr. Grov, fet og porete. Jeg har brukt alt som kan brukes mot kviser. Accutane som er trukket tilbake fra markedet er helt feil middel. Det blir som å sette igang med en svær cellegift kur (noe isotretinoin er) for å kurere en mild forkjølelse. Ingen skriver ut det for de kvisene der uten å drive grov feilbehandling. Det er det eneste middelet i USA hvor både lege og pasient begge må skrive under på et skjema. Det er et av de få midlene produsenten har trukket fra markedet på grunn av titusentalls søksmål.En kur skal gi en 20 % reduksjon av hjernemassen i prefrontal cortex. I verste fall kunne du tatt tetracycline, men de kvisene der ser ikke ille nok ut til det engang. Jeg vil faktisk si det er helt greit å leve med ubehandlet. Når en blir eldre og du har større porer tilpasser huden seg bedre økt talg produksjon og det går over. Det å få kviser er endel av det å bli voksen. Jeg vet tee trea oil (rensende og bakteriedrepende), og naturmiddelet saw palmetto (reduserer konvertering av testosteron til DHT) og soling / solarium kan ha en effekt. Men alle sånne midler som virker unntatt tetracycline har en anti anabol effekt og det er ikke det en trenger når kroppen er i vekst. Clerasil tror jeg har null effekt, men jeg tror skikkelig glattbarbering, med høvel, har en positiv og rensende effekt, sammenlignet med barbering med maskin. Det i kombinasjon med et slags skrubbemiddel for pannen, sånn slags krem med partikler i, som er peeling, kan ha en effekt. Det hjelper også å unngå melk og melkeprodukter. Endret 21. september 2012 av festen Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Er ute etter et seriøst produkt (ikke noe kjerringråd-tull) mot alle disse plagene, sannsynligvis et som fås på apotek, er det noen som har tips? :-) Don't fear! Frank is here!!! ;-) "ACO Ansiktsvatten", fåes reseptfritt på apotek og er ypperlig mot kviser. Jeg gikk fra pizzatryne, (mye verre enn bildene dine), til nesten ingen kviser på et par uker. Eneste ulempen er at den tørker ut huden så man må balansere med fuktighetskrem hvis man bruker ACO'en 2-3 ganger daglig slik jeg gjorde. Hvis du går til legen din så kan du og få piller som er preventative, (si til legen din at du blir mobbet hvis han/hun ikke vil gi deg resept), i tillegg kan du og unngå fet mat, og ost samt sjokolade. lykke til! -frank Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Roaccutane er det eneste som virkelig hjelper. Det er det mest seriøse produktet og krever tilsyn med hudlege, og kontinuerlige blodprøver. Jeg hadde kviser fra jeg var 13 år, og ingenting hjalp. Da jeg var 19 år var jeg lei, gikk til fastlegen som igjen henviste meg til hudlegen.Man får resept fra hudlegen og får produktet på apoteket. Må mest sannsynlig bestilles av hudlegen. Jeg ble kvitt alle kvisene og fikk det aldri igjen, men du må som sagt være obs på å drikke rikelig med vann, bruke mye lipsyl og hudkrem, siden man blir veldig tørr i huden. Det faglige navnet er Isotretinoin: http://en.wikipedia....ki/Isotretinoin Endret 22. september 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Roaccutane er det eneste som virkelig hjelper. Det er det mest seriøse produktet og krever tilsyn med hudlege, og kontinuerlige blodprøver. Jeg hadde kviser fra jeg var 13 år, og ingenting hjalp. Da jeg var 19 år var jeg lei, gikk til fastlegen som igjen henviste meg til hudlegen.Man får resept fra hudlegen og får produktet på apoteket. Må mest sannsynlig bestilles av hudlegen. Jeg ble kvitt alle kvisene og fikk det aldri igjen, men du må som sagt være obs på å drikke rikelig med vann, bruke mye lipsyl og hudkrem, siden man blir veldig tørr i huden. Det faglige navnet er Isotretinoin: http://en.wikipedia....ki/Isotretinoin Cellegift?? seriously?? anbefaler du gutten det som er de facto en medisinsk atombombe?? Hva med å se noe som ikke kan være dødelig hjelper først ;-) -frank 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Det er en helt grei metode å bli kvitt et problem på. Så lenge man følger rådene fra legen så går det helt fint. Det virket ihvertfall veldig bra for min del, det er jo bare å prøve ut andre metoder, men da vil kvisene mest sannsynlig komme tilbake. Selv angrer jeg på at jeg ikke tok Roaccutane tidligere. Endret 22. september 2012 av FrihetensRegn 1 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg slet også veldig med acne i flere år, men så begynte jeg faktisk med Proactiv, den som reklameres for på TVShop, og etter det har jeg ikke hatt noen utbrudd! True story. Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Roaccutane er det eneste som virkelig hjelper. Det er det mest seriøse produktet og krever tilsyn med hudlege, og kontinuerlige blodprøver. Jeg hadde kviser fra jeg var 13 år, og ingenting hjalp. Da jeg var 19 år var jeg lei, gikk til fastlegen som igjen henviste meg til hudlegen.Man får resept fra hudlegen og får produktet på apoteket. Må mest sannsynlig bestilles av hudlegen. Jeg ble kvitt alle kvisene og fikk det aldri igjen, men du må som sagt være obs på å drikke rikelig med vann, bruke mye lipsyl og hudkrem, siden man blir veldig tørr i huden. Det faglige navnet er Isotretinoin: http://en.wikipedia....ki/Isotretinoin Cellegift?? seriously?? anbefaler du gutten det som er de facto en medisinsk atombombe?? Hva med å se noe som ikke kan være dødelig hjelper først ;-) -frank Jeg er helt enig, det er ikke medisinsk forsvarlig. Det er en medisin som skal fungere mot prostata kreft. Og kviseeffekten ble oppdaget som en tilfeldighet mens det ble forsket på stoffet som kreftmedisin. Grunnen til at det kan fungere mot prostata kreft er at stoffet slår ut de androgene reseptorene i kroppen, og spesielt de enzymene i huden som konverterer testosteron til DHT. Alle som har tatt sånn kvisekur vil ha permanent lave nivåer av DHT i kroppen. Slike reseptorer finnes i hjernen, i penis, osv. Styr unna. Menn, som ser ut som damer, dvs menn med androgen sensitivitet syndrom, har aldri kviser. Det er også sånn at prefrontal cortex ikke er ferdig utviklet før en er ca. 25 år gammel. Det å ta en slik kur som har en så negativ effekt, tror jeg gir høy risiko for ADD og depresjon lignende symptomer i etterkant.. Professoren som ga ut denne boken har gjort omfattende forskning, på effektene på hjernen til både mennesker og dyr. http://www.amazon.co...tmm_pap_title_0 http://www.amazon.co.../dp/B0057ZF1MK/ http://www.youtube.com/watch?v=qpd8cc1tYa8 (anbefaler alle 6 delene). Endret 22. september 2012 av festen 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Rein skremselspropaganda. Den har fungert fint på meg, mange av vennene mine, og tusner av andre som har slitt med kviser. Derimot, så har den som alle andre medisiner, bivirkninger. Selvfølgelig vil enkelte reagere mot den, og hvis man ikke går til lege først, og hvis man ikke følger rådene man får fra legen, så kommer det til å gå gale. Tenker spesielt på de som bestiller på mail fra utlandet uten å gå til legen. Det blir som å kjøre ut på en motorvei uten å ha satt bak rattet før. Så ja, det er en sterk medisin, men snakk med hudlegen så skal det gå fint. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Rein skremselspropaganda. Den har fungert fint på meg, mange av vennene mine, og tusner av andre som har slitt med kviser. Derimot, så har den som alle andre medisiner, bivirkninger. Selvfølgelig vil enkelte reagere mot den, og hvis man ikke går til lege først, og hvis man ikke følger rådene man får fra legen, så kommer det til å gå gale. Tenker spesielt på de som bestiller på mail fra utlandet uten å gå til legen. Det blir som å kjøre ut på en motorvei uten å ha satt bak rattet før. Så ja, det er en sterk medisin, men snakk med hudlegen så skal det gå fint. Det er ikke at ikke det funker, men det har for mye bivirkninger og mulige farer til at man BEGYNNER med det. Har man prøvd alt annet og det ikke hjelper så for all del, men TS har litt kviser, (ikke engang kvalifiserer han til pizza-tryne-tittelen), så å bruke den figurative atombomben av et legemiddel som du fåreslår er noe vel drastisk. Blir som å gi noen morfin for sår hals! -frank 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Slik jeg ser det har TS hatt problemer med kviser i lang tid og er ute etter et seriøst produkt (ikke de greiene man får på kiwi eller helsekost med andre ord). Jeg har sagt hva jeg anbefaler som et seriøst produkt og hva som virket godt for meg, men jeg tror han heller gjør rett i å spørre hudlegen hva som passer hans hud best. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hudleger hadde vel nesten blitt arbeidsledige i forhold til kviser om det ikke var for det middelet. fastleger kan gjøre alt ellers. Anbefaler og ikke gå til noen privat hudlege.de kvisene på bildet er sånn som går over. Risikoen for irritabel tarm, og verre bivirkninger, sånn kan ta 10-20 år på å utvikle seg er høy med det middelet. Det var en skuespiller som fikk over 150 millioner i erstatning. og selv etter de trakk det fra markedet er det masse nye søksmål, over 4000 nå tror jeg. Det er ingen medisin i vanlig bruk på markedet som gir så stygge misdannelser. så i en periode. kroppen er i vekst er en nærmest garantert å skape problemer. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Valium, alkohol, lykkepiller, sigaretter, ritalin, osv det er sånn en kan ta nærmest uendelig, det endrer ikke noe permanent. det samme med tetracyclin. en sånn tvilsom kvisekur er noe en kan ta i 5 mnd, så er det slutt, da har en endret noe.på sikt om en tok det videre ville kroppen begynne å falle fra hverandre.hvis du er i et utdanningsløp er det akkurat en sånn kur som gjør at du kan miste konsentrasjonen på skolen og falle av lasset. hva er farligst en sånn kvisekur, eller en pakke røyk hver dag, resten av livet? uten tvil kvisekur. Endret 23. september 2012 av festen Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Tetracykliner gir økt risiko for hudkreft, magesår,pseudotumor cerebri og det påvirker bakteriefloraen. Om du skal ta tetracyklin er det snart tid for det, da det er mindre sol. Du kan prøve å drikke grønn te om du ikke begynner. Grønn te kan forsterke effekten av antibiotika. Anbefaler å ikke ta noe medisin mot kviser egentlig. Er enig med festen, Isotretinoin bør du ikke ta. SKRIVEFEIL -.- Endret 23. september 2012 av Mer0vingian Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Rein skremselspropaganda. Den har fungert fint på meg, mange av vennene mine, og tusner av andre som har slitt med kviser. Derimot, så har den som alle andre medisiner, bivirkninger. Selvfølgelig vil enkelte reagere mot den, og hvis man ikke går til lege først, og hvis man ikke følger rådene man får fra legen, så kommer det til å gå gale. Tenker spesielt på de som bestiller på mail fra utlandet uten å gå til legen. Det blir som å kjøre ut på en motorvei uten å ha satt bak rattet før. Så ja, det er en sterk medisin, men snakk med hudlegen så skal det gå fint. Han forskeren er regnet som svært seriøs. Sånn du fremstiller det så er det akkurat som det er trygt hvis en lege tar blodprøver. Det er helt feil. Normalt sett vil jo ikke det påvirke noenting, da blodprøvene normalt sett vil være relativt normale. Uansett vil det kunne ta tid opptil 10-20 år før bivirkningene virkelig kommer. Jeg hadde en greie før jeg var 30 som jeg så 10 % av 50 åringer hadde hatt, og som ingen andre i familien har uansett alder. Det største problemet tror jeg er i forhold til at mage/tarm systemet blir for tørt, fordi en har endret de fysiologiske parametrene i kroppen, slik at en uten å ha genetisk anlegg for det, nærmest blir som noen som er født med gener for irritabel tarm, eller det som verre er i samme retning. En har altså endret sin disposisjon og sine sårbarheter. En behandling for sånne problemer kan være testosteron da det smører kroppen. Det er som om kroppen blir tørrere og mindre oljete etter en sånn kvisekur og ufølsom for testosteron. Det er en helt unaturlig frekvens av sånne problemer hos tidligere kvisemedisin brukere. Det er viktig tror jeg å følge med på nivåer av vitaminer i blodet i alle år etter en sånn kur og helst få målt det hvert eneste år eller annenhvert år for å spore forandringer. Jeg tror også det er en link mellom det, og lite serotonin (som produseres i dette systemet), lite vitaminer og depresjon i etterkant av sånne kurer, på grunn av nedsatt tarmfunksjon. Det er også en sammenheng til det som kalles for "brain fog", jeg tror det har sammenheng med den destruktive effekten på de androgene reseptorene i hjernen, og lavere nivåer av DHT. De som tar dette middelet kan få den samme effekten, men da midlertidig: http://en.wikipedia....iki/Finasteride Finasteride blokkerer midlertidig enzymene som konverterer testosteron til DHT i hårsekkene ( 5-alpha reductase (5-AR) type 2) mens Accutane permanent slår ut type 1 enzymer som er i huden). Slik at en etter en kur får permanent lave DHT nivåer i kroppen, spesielt om en ikke har mye type 2 aktivitet genetisk sett. DHT har ca. 10 ganger så god binding til de androgene reseptorene i hjernen som testosteron. Og lite av det gjør at en havner i en slags ufokusert tåke, litt motsatt av en idrettsmann med masse testosteron som dedikerer seg totalt mot et mål. Sånne effekter kan komme over tid, og det kan ta år før den depresjonen en ellers ikke ville hatt kommer. Jeg hadde aldri depresjon før jeg tok sånn kur. 2 år ca. etter kuren fikk jeg min første depresjon, og jeg er overbevist om at det var den endrede biokjemien i kroppen som gjorde utslaget. På den tiden var det dessuten lite bra informasjon tilgjengelig, bare en slags reklame brosjyre fra produsenten hvor det ble indikert at en kunne få litt tørre lepper og slimhinner under kuren. Jeg fikk så negativ reaksjon på kuren, at jeg måtte til full gastronomi undersøkelse rett etterpå. http://en.wikipedia...._bowel_syndrome http://en.wikipedia....erative_colitis (4,36 ganger økt risiko) http://www.pharmalot...bowel-syndrome/ http://www.acne.org/...t-do-their-job/ http://en.wikipedia....all_%28actor%29 http://www.consolean...all-lawsuit.jpg http://www.imdb.com/...25184/nm0550929 "The license for Accutane states that it should only be used for severe recalcitrant cystic acne as a treatment of last resort when all other treatments have failed. And that's the position in most of the countries, if not all of the countries. We believe that more than 80 percent of patients prescribed Accutane have mild or moderate acne, which is in violation of the license." Det er helt innlysende at hudleger har økonomiske incentiver til å feilbehandle pasientene sine. Det er et middel som bolere er mer nervøse for å ta enn store doser steroider. Likevel tror jeg få av de som får en sånn kur utskrevet av en hudlege får informasjon om at det er farligere enn boling. At du kan lese ut fra bloggen til han forskeren som er omtalt som kritisk, og har skrevet kritiske bøker om legemiddelindustrien at han har forsøkt hormon erstatnings-terapi med testosteron på seg selv uten å tydeligvis ha frykt for det, sier litt om hva slags nivå en sånn kvisekur er på. Endret 23. september 2012 av festen 2 Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) For meg er det innlysende at behandlingen i mange tilfeller motiveres av usalig fjortisprioritet, årsaken til dette er velkjent. Men legen bør uansett si nei, den generelle befolkning har et syn på farmakologi som ikke baserer seg på sunn fornuft og medisinsk kunnskap. Jeg ser og har sett betydelig kunnskapsmangel hos mange helsepersonell også, dessverre ren inkompetanse på området. Min mening Endret 23. september 2012 av Mer0vingian 1 Lenke til kommentar
qwertyuiop0987654321 Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Er ute etter et seriøst produkt (ikke noe kjerringråd-tull) mot alle disse plagene, sannsynligvis et som fås på apotek, er det noen som har tips? :-) Don't fear! Frank is here!!! ;-) "ACO Ansiktsvatten", fåes reseptfritt på apotek og er ypperlig mot kviser. Jeg gikk fra pizzatryne, (mye verre enn bildene dine), til nesten ingen kviser på et par uker. Eneste ulempen er at den tørker ut huden så man må balansere med fuktighetskrem hvis man bruker ACO'en 2-3 ganger daglig slik jeg gjorde. Hvis du går til legen din så kan du og få piller som er preventative, (si til legen din at du blir mobbet hvis han/hun ikke vil gi deg resept), i tillegg kan du og unngå fet mat, og ost samt sjokolade. lykke til! -frank Tusen takk for svar! Googlet produktet du snakker om, og føler jeg har sett den flasken tusen ganger. Så det må nok være et produkt søstrene mine bruker her i hus tenker jeg. Kommer nok til å prøve det, da det virker trygt og effektivt. Men det kom opp et par forskjellige typer, er det en av disse to du snakker om? http://www.aconordic.no/download.ashx?galleryrequest=image,/prod/images/default/www_Large,ACO-Spotless-Daily-Purifying-Toner-stor.gif,215,340,,,true,true,false,false http://www.aconordic.no/download.ashx?galleryrequest=image,/prod/images/default/www_Large,Face-ansiktsvann-torr-uparf-stor.jpg,215,340,,,true,true,false,false Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå