ThaHoward Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Ja vi fikk en ny norsklærer i år. Han er mildt sag elendig. Altså han klarer ikke å forklare hva poesi er. For det første så tror han at vi har like mange kunnskaper som en 2. klassing (barneskole), men da han skulle forklare hva poesi er, så sa han bare: "Roser er røde, du er fin, og du er fin." Det er i følge han rim, også pleier han å snakke om Ali Baba som bæsjer. Og han sammenligner alltid nasjonalsangen vår med rim/dikt (selv om de ikke har samme rytme i det hele tatt!). Videre så skal alltid terninger avgjøre hvem som skal få fremføre ting. Glem at jeg og en annen en gang hadde lyst til å lese opp høyt det vi hadde laget, nei det var terningene hans som skulle gjøre der fordi at det er mest "demokratisk". Videre så svarer han heller ikke på spørsmål som elever stiller, og bare skriver på tavlen sin og lever i sin egen verden. Han er veldig fjern. Også hadde vi akkurat fremføringer, hvordan lot han oss vite karakterene? Jo han la dem ut på PowerPoint-en! Sånn at alle kunne se hva alle i klassn fikk. Greit for meg som fikk 5+, men det er jo synd på de som fikk dårlige karakterer da! Også fikk vi utdelt en helt aminnelig artikkel av ham som vi skulle lese. For det første så mente han at vi ikke kunne vite hva hammeren og sigden på bildet symboliserte, og han ble veldig imponert da jeg visste at det var flagget til Sovjet samt hva det stod for. Men det var noen som var ferdige å lese det, da sa han faktisk: "Dere er noen uvitende drittunger, les den på nytt igjen! Dere tror at dere skjønner det, men dere skjønner egentlig INGENTING". Han kjeftet på dem fordi at de mente at de forstod en helt alminnelig avisartikkel. Har også mye annet, han er bare elendig. Som f.eks. han mener at vi ikke vet hva ekspresjonisme er, greit det. Men når han forklarer det, så sier han: "Ekspresjonisme er egentlig som at jeg skal si: Det er så fint vær". Kan man klage på ham? Han er elendig, og det er jo ikke så spesielt hyggelig at man blir kjefta på hvis man synes at ting er enkelt eller når han viser karakterene dine foran hele klassen. 3 Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 ja herregud! du bør virkelig klage! høres ut som en lærer som ikke har noe kompetanse, what so ever. Det er ikke så lett å få byttet lærer, hvis du er alene om dette. Men jeg syns at tillitsvalgte i klassen skal skrive et brev til rektor på vegne av klassen. legg særlig vekt på at dere ikke har fått fullstendig undervisning! Rektoren må høre på dere elever! Hvis ikke dette går så sender dere brevet videre til fylkesmannen i oslo. jeg er selv tillitsvalgt så har gjort dette før hvis ikke dette hjelper så start en underskriftskampanje! jo flere navn jo bedre! Hvis du ikke gjør noe med dette vil det gå utover karakteren og tanke på eksamen så er ikke dette noe bra i det hele tatt. håper dette hjelper Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Er det vanskelig å gjøre noe med dette problemet? Det er flere løsninger her, først så må dere prøve å ordne det lokalt, prøv å få til en klassetime med læreren der dere vil drøfte undervisningen. Blir dette avvist, da involverer dere elevrådet. Skjer det ingenting der, så må dere gå enda lengre, det er å skrive en formel klage, og deretter få alle i klasen til å skrive under, send denne klagen til rektor Skal dere forsterke effekten av klagen, da setter du opp filmeutstyr bakerst i midten av klasserommet. Dersom læreren blir frekk mot elever, eller avviser elever på en negativ måte, eller driver med upedagogisk undervisning under filmingen da har dere en sterk sak. Er dere heldig så kan dere få han avsatt dersom tilfellene er graverende over tid. Edit: oppdatering Endret 17. september 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 En ting: Snakk med rektor, kontaktlærer og det med en gang. å begynne med filming, elevråd osv. er å betynne i helt feil ende. Og vær dødelig saklige når dette tas opp. Pluss at dere bør skrive opp så nøytralig som dere kan alt av negative ting som skjer med denne læreren. F.eks det med karakter på PP det er direkte brudd på opplæringsloven, og det MÅ rektor ta tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå