Gå til innhold

[Løst] Litt kraftigere bass i headsett!

Mofler

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg et nytt headsett (Audio Technica ATH-M50) og er generelt veldig fornøyd med lyden. Virkelig ett topp headsett til prisen! Eneste jeg trenger til at jeg føler at lyden er, hva skal jeg si, "perfekt", er litt mere bass.

Jeg hører for det meste på musikk via Spotify premium (da alt ifra rock til pop og bittelitt dubstep) og jeg lurer på om noen vet av et eller annet program som kan øke styrken på bassen uten at det ødelegger resten av musikken. Foretrekker noe enkelt som gir bedre styrke i bassen i headsettet og som fungerer med Spotify. Har nemmelig ikke noen spesiell erfaring med ting som equalisere. For den del så behøver det ikke å være et program heller, bare noe som styrker bassen og som helst er gratis (roter litt rundt saken her, men jeg tror du skjønner hva jeg mener)

Har du erfaringer med noe som kan hjelpe meg, vær så snill å komme med det! :w00t:

Endret av Mofler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye hodetelefoner trenger en innspillingsperiode for at membranet i elementene skal kunne "frigjøre" seg. I denne perioden vil lyden være noe dårligere enn det endelige produktet man sitter med etter ca. 2 ukers vanling lytting. Typiske tegn på dette er dårlig fylde i de lavere tonene. Jo mer du hører på hodetelefonene nå i starten, jo bedre vil lyden bli :)

Lenke til kommentar

Overhodet ikke.

Kan du dokumentere det?

Jeg har verken utstyr, tid, kompetanse eller interesse av å dokumentere det, men det har folkene hos Innerfidelity. Forfatteren, Hertsens, har definitivt funnet små endringer i frekvensrespons i den aktuelle AKG hodetelefonen over tid som du kan lese av i de mange grafene i artikkelen. Det betyr at innspillingstiden har noe å si for de fysiske som skjer i hodetelefonen. Hvorvidt det gir bedre lydoppplevelse eller ikke, vet da foglorna. Kanskje blir man bare vandt til lyden, kanskje er det innbilling hos de tusenvis av HiFi-entusiaster som sverger til fenomenet.

Hvis du sitter på informasjon som vitner om det siste, er jeg interessert i at du legger det ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...