Notatblokk Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Har fått meldt meg inn på Spenst nå . Så det blir mye mer struktur på treningen fremover. Føler forsåvidt at sommerformen er på plass, men greit å holde den frem til juni også . 8 Lenke til kommentar
archanios Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Ser ut som at sommarforma er på plass ja. Er uansett greit å kunne trene skikkelig. Endret 27. april 2013 av archanios Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Meldt deg inn på spenst? Det var... *på med solbriller* ...spenstig av deg. YEEEAAAHH! On a serious note; strukturert trening er tross alt den beste (selv om jeg hater alt som minner om gruppetimer intenst). 2 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Ååå Patrick, du er jo et humorvidunder uten like . Kommer til å benytte meg av noen av spinningtimene og et par synergy/TRX-timer tenker jeg, for å få litt variasjon. Styrketreningen tar jeg meg av selv . Idag ble en rørete økt, jeg ville trene men hadde ikke noen strukturert plan (og det trenger jeg, ellers begynner jeg å vase rundt og kjede meg). 15 min gange bort til Spenst. Stående roing med stang (smalt supinert grep) 12 x 20kg 10 x 25kg 10 x 30kg 10 x 32,5kg 10 x 32,5kg 10 x 32,5kg - tungt på slutten, men deilig Frontbøy 20kg x 9 25kg x 10 25kg x 9 25kg x 9 --> ett sett med utfall bakover med kun stangen, ble veldig kjedelig. 10 reps. Lateral beinsving i kabel (for dat ass) 5kg x 12 5kg x 12 - så kjedelig med ettbeinsøvelser, tar så lang tid Benkpress, manualer 11kg x 10 11kg x 10 11kg x 10 - føler meg ikke særlig mye svakere her enn jeg har vært tidligere, men merker støttemusklaturen trenger en oppdatering og påminnelse om hva som skal gjøres. Skulderpress, manualer 7kg x 10 7kg x 10 7kg x 9 Ettbeins markløft, kettlebell 16kg x 10 16 kg x 10 ---> tror jeg bare må innse at jeg kjeder meg ihjel av ettbeinsøvelser Mageøvelse med 5kg ball, to sett. Så spiste jeg en vaffel og gikk hjem (15 min) . Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Tenkte akkurat det samme! 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Takk . 6,2km jogg idag i surt og grått vær, men VELDIG deilig! Hadde masse energi på slutten så prøvde å gi på litt da. Midt på var det en helvetes lang oppoverbakke, men jeg jogget hele veien. Fornøyd. http://runkeeper.com/user/juliess/activity/173113838 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Holdt meg selv i ørene og trente idag også. Satte sammen et slags intervall/plyometricsprogram før jeg dro bort, jeg må ha struktur. Skal på venninna mi sin 30 minutters spinningtime klokken seks også . 30 sekunder hver øvelse, hvile 30 sekunder. Knebøy 16 kg kettlebell --> spensthopp Utfall 8 kg kettlebell --> saksehopp/utfallhopp Glute bridge 8kg kettlebell --> tuck jumps Raske step touch på step (stå foran, blir nesten som høye kneløft bare at man setter tåa bortpå stepen) 3 x 30 sek Inn og ut planke (står i plankeposisjon med strake armer, hendene samlet og beina samlet. Så "hopper" man utover med beina og armene så man står i en slags stjerneposisjon. Enda ett hopp utover. Deretter to hopp inn igjen så man ender tilbake i startposisjon med hendene sammen og føttene sammen). 3 x 30 sek En slags vertikal push press med medisinball (4kg) samtidig som jeg hoppet inn og ut med beina 3 x 30 sek Russian twist med medisinball (4kg) 3 x 30 sek V-ups 2 x 30 sek Planken 1 minutt 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Mye erfaring fra bootcamp vet du, der vil jo damene trene det masse . Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 30 min spinning gjennomført . Makspulsen på sykkel er forresten 207 . Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Tirsdagstrening, før man gikk ut og drakk seg snydens natt til første mai . Litt tilfeldig trening da jeg trente med en venninne og økta ikke var så lang. Frontbøy (hun ville lære istedet for knebøy) 20kg x 12 25kg x 10 30kg x 10 30kg x 10 Benkpress 20kg x 12 25kg x 10 27,5kg x 12 30kg x 10 - trodde jeg skulle være svakere her siden jeg ikke har trent benk på...ehh...et år eller noe. Enarms roing med manual 12kg x 12 12kg x 11 12kg x 11 Stående skulderpress, manual 7kg x 10 7kg x 9 7kg x 9 Glute bridge 30kg x 10 (alt for lett, og veldig klønete å komme seg under stanga ) 50kg x 10 - mer passende vekt, men gikk tom for tid så vi måtte gi oss. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Ble trening idag også. Jogget til og fra Spenst (rett under 1km hver vei). Stående roing, smalt grep 10x 20kg 12x 30kg 12x 30kg 12x 30kg 10 x 30kg Nedtrekk, bredt grep 10x 20kg 8x 35kg 8x 35kg 5x 35kg - fikk vondt i albuen på siste settet, så ga meg da jeg kjente det stakk. Aner ikke hva det er, har alltid har et sånt rart "knepp" som noen ganger kommer under visse bevegelser. Gjør ikke vondt nå. Facepulls, tre sett med 15 repetisjoner og veldig lav vekt . Kjedelig. Deretter kjørte jeg en halvtime-ish med plyometrics/bootcamp style-øvelser. 30 sekunder arbeid og 30 sekunder pause. Glemte rygghev. I morgen skal jeg trene bein med lillebroren til venninna mi . Endret 1. mai 2013 av Juliess Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Ikke noe spying i morra ... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Haha, han jobber på Spenst så han er i grei form . Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Tror ikke det er noen som kommer til å klage om du legger ut formbilder litt oftere! 3 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Vi får se kanskje nærmere juni! BEIN! Ingen spying, han broren til venninna mi blir snart 18 og er godt trent, da. 5 minutter roing, rett over 1000m Knebøy 20kg x 10 30kg x 8 40kg x 10 40kg x 10 40kg x 10 Markløft 20kg x 8 40kg x 10 40kg x 10 50 kg x 10 - ble vel kanskje mer rumenske markløft siden 10kg-platene er for små til å starte fra bakken hver gang, men. Strake markløft 20kg x 8 40kg x 10 50kg x 10 - skulle vel egentlig ha et sett til, men da var det ei jente som hadde spurt to ganger om vi snart var ferdige, så vi tenkte det var høflig å gi fra seg stativet. Benpress 80kg x 10 100kg x 10 120kg x 10 120kg x 10 - problemfritt På tirsdag våknet jeg med en nakke som var så stiv på den ene siden at jeg omtrent ikke klarte å røre meg. Kjentes ut som sterk migrene, men ga seg etter noen smertestillende og et par timer oppe. I natt våknet jeg pga ren smerte i nakken, det er kun på den ene siden og kjennes muskulært. Jeg klarte rett og slett ikke å røre meg i det hele tatt! Fatter ikke hva det er, og hvertfall ikke siden det har kommet med to dagers mellomrom. Var på gråten, så vondt var det, og jeg er ikke så sutrete av meg. Tok sterke smertestillende og da ble det tålelig før trening, men kjenner det fremdeles er litt stivt. Løst basert på klåing på egen nakke så er det splenius som har slått seg totalt vrang: Har prøvd å massere meg selv, men det har ingen effekt. Ikke tøying heller. Jaja, ser dere meg ikke på et par dager så har jeg vel kanskje omkommet . Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Er kun jeg som har lov til å bruke stativ på strak mark og ohp - når andre gjør det ber jeg dem pelle seg dit peppern gror. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 @Julie: mulig du har tatt for hardt i med markløftene. Kjente du noe markbart i trapezius under treningen din? Mulig du har fått en inflammasjon/betennelse i muskelen, som kan viderelede til stiv nakke og hodepine. Vil anbefale deg å ta ibuprofen aka. ibux da det er anti-inflammatorisk og kan hjelpe deg med stivheten. Utover det vil jeg anbefale et varmt bad på kanskje nærmere en time hvor du passer på at den skadede delen av nakken din er under vann. Kan også anbefale deg å vike vekk fra øvelser som involverer draing, da de ofte går litt på traps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå