Gå til innhold

Juliess - står på hodet på siste side


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løftene dine begynner og komme seg veldig, sterk til å være jente :)

Takk, det er hyggelig å høre :) Syns det er rart jeg føler meg såpass sterk på trening når jeg omtrent lever på havrgryn, bananer og sukker, men det er vel ikke det verste man kan spise.

 

MANDAG, BEIN

 

Knebøy

20kg x 10 + 35kg x 6 + 45kg x 5

52,5kg x 10

52,5kg x 10

52,5kg x 10

 

Markløft

40kg x 8

55kg x 10

57,5kg x 10

57,5kg x 10

57,5kg x 10

 

Hip thrust

20kg x 10

25kg x 10

25kg x 10

25kg x 10

- må tøye hofteleddsbøyer mer, men det er brukbart.

 

Nordic hamstring

6-8 negative

6-8 negative

6-8 negative

6-8 negative

- vet faktisk ikke hvor mange jeg tok hvert sett, gjør så forbanna vondt at det er bare å prøve å komme seg gjennom et sett :p . Skal definitivt innlemmes i beindagen! Sleit med trappa opp hjemme.

 

 

Suuuuper økt :) .

Lenke til kommentar

TIRSDAG, BRYST :D

 

Tillegg: Jogg frem og tilbake til Spenst, ca 2km + 5 min jogg på mølla + 5 minutter roing.

 

Benkpress

20kg x 12

30kg x 10

42,5kg x 10

42,5kg x 10

42,5kg x 9

42,5kg x 9

42,5kg x 7

- FORNØYD!! Fikk ørlite hjelp på siste rep på de tre siste toppettene, men det var ikke mye.

 

Skråbenk

20kg x 10

30kg x 10

30kg x 8

30kg x 8

30kg x 7

- rimelig sliten etter benken, og skråbenk er uansett pes!

 

+ 45 minutter spinning, kjempebra time!

Endret av Juliess
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ONSDAG, RYGG

 

Chins

1kv + negativ hold på veien ned (20 sekunder) x 2

1kv + negativ hold på veien ned (20 sekunder) x 2

1kv + negativ hold på veien ned (15-20 sekunder) + hoppe opp og negativ hold ned ca 15 sekunder x 2

1kv + negativ hold på veien ned (15-20 sekunder) + hoppe opp og negativ hold ned ca 10 sekunder x 2

1kv + negativ hold på veien ned (15-20 sekunder) + hoppe opp og negativ hold ned ca 8 sekunder x 2

- er nok ikke 100% utstrekt på de med kroppsvekt annet enn på første og andre settet, men. Det kommer seg! Hadde mye jevnere tid på de negative idag, så noe må jo ha skjedd. Kommer til å bli veldig støl i magen.

 

Stående roing, overhåndsgrep

20kg x 12

30kg x 8

40kg x 10

40kg x 10

40kg x 10

 

Face pulls + latsdrag med stang (supersett uten pause mellom settene)

Face pulls 40kg + latsdrag 30kg x 10

Face pulls 40kg + latsdrag 30kg x 10

Face pulls 40kg + latsdrag 30kg x 10

Face pulls 40kg + latsdrag 30kg x 10

 

 

Tabataintervaller (8) på tredemølle 16,2km/t + 10 minutter jogging.

Hadde egentlig lyst til å fortsette litt lenger, men det regnet så forjævlig så ville heller sitte på med venninna mi hjem i bilen :p .

 

Grei økt, fornøyd med å gjennomføre intervall på slutten. Kommer til å bli veldig støl i magen etter chinsa, kjenner jeg.

 

Glemte å nevne:

Benkpress for gøy

20kg x 15

25kg x 5

30kg x 18

- 18 er bra på dagen etter brystdag med økning, så jeg tror jeg skal klare å få til 25 på konkurransedagen uansett :) .

Endret av Juliess
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke det "veien å gå" om man vil klare flere, da? Mener jeg har lest det flere steder, er hvertfall derfor jeg driver med det enn f. eks "chin up assist"-maskinen hvor jeg kan ta minus fem kg osv. :p

Men ja! Det er rævtungt. Du klarer nok fint mer enn 20 sekunder om du klarer å ta 7+ fulle. Jeg tar chins fordi jeg er lat og det er enklere for meg enn pull ups :whistle: . Målet må vel være å gå over til pull ups etterhvert, men jeg har så lite å gå på der med tanke på å holde igjen negative.

Lenke til kommentar

Aner ikke jeg, har aldri tatt negativer. Når jeg begynte å trene slet jeg med mer enn en, så gikk det noen mnder så plutselig gikk både 4 og 5 fint. Jeg brukte dog strikk i starten, og følte det hjalp meg stort. Trente pyramide-trening der i starten. .F.eks økt 1: 2,4,6,4,2 så neste økt 3,5,7,5,3 og varierte sånn.

 

Tror ikke jeg skal prøve meg på negativer engang, er for slit :p Personlig syns jeg chins er minst like bra som pullups, men liker å variere.

Lenke til kommentar

FREDAG, BEIN

 

5 minutter roing + dynamisk oppvarming for bein

 

Ville ta litt høyere antall repetisjoner idag for å få litt variasjon.

 

Knebøy

20kg x 12 + 35kg x 8 + 45kg x 5

50kg x 15

50kg x 15

50kg x 15

50kg x 15

- dæven, her snakker vi virkelig tangering av pers når det kommer til reps på sånn vekt :p .

 

Markløft

40kg x 12

50kg x 15

50kg x 15

50kg x 13

- reprekord her også

 

Beinspark i maskin

Tre sett bare for å prøve, følte ikke jeg fikk noe særlig kontakt. Verdt et forsøk :) .

 

Nordic hamstrings, negative

5-7 rep

5-7 rep

5-7 rep

5-7 rep

- klarer ikke telle selv, gjør bare som jeg får beskjed om her :p . Gikk bedre enn forrige gang, blir sterkere :) .

Lenke til kommentar

LØRDAG: utgikk pga. fyll natt til lørdag. Jaja, det er vel greit med èn hviledag her og der.

 

SØNDAG: Skulle egentlig ikke trene før seks, men våknet og var rastløs, så jogget bort på Spenst.

Jeg tror jeg må øke treningsfrekvensen på beina for å ha sjans til å påvirke dem til noe mer enn å bare bli sterkere. Så jeg skal legge inn litt eksplosivitet, kortere pauser og høyere rep oftere.

 

Jogg til Spenst 1km + dynamisk oppvarming for bein

 

Knebøy

20kg x 10 + 30kg x 12

40kg x 12 + 15 spensthopp (1 minutt pause mellom alle sett)

40kg x 12 + 15 spensthopp

40kg x 12 + 15 spensthopp

40kg x 12 + 15 spensthopp

- dette var forferdelig, svetten stod i taket! Digg! Kjørte repetisjonene ganske raskt.

 

Overhead squat (hva heter det på norsk?)

20kg x 10

20kg x 10

20kg x 10

20kg x 10

- korte pauser her også, ca ett minutt

 

Tabataintervaller på mølla, 16,8 kmt (8 stk)

- puuuhhh!! Deretter gikk jeg med stigning på 7 og fart på 6km/t i rundt fem minutter, og så jogget jeg frem til 20:00 på mølla i 10km/t.

 

Deretter jogget jeg hjem igjen 1km :) .

Lenke til kommentar

Knebøy med senterets overhode, aka: den registrerte eieren, som stang.

 

Jeez, get it together, Zarfax!

 

Begynner å bli bra med løping på deg, har du vurdert å prøve å sette noen tider på noen distanser?

*ler* :grin2: Takk!

 

Jeg har meldt meg på mitt første løp! Eller, dvs. stefaren min skal melde på og betale, men det er bestemt. Kristinaløpet i Tønsberg, jeg melder på 5km. Så prosjekt for neste uke blir å løpe 5km og se hva slags tid jeg får :) . Løpet er 29. juni så jeg bør jo i grunnen klare å forbedre tiden fra nå til da. Hvilken strategi bør jeg kjøre? Tar gjerne imot noen tips her.

Når jeg løper bort til Spenst prøver jeg egentlig bare å løpe fort :p .

Lenke til kommentar

Du kan gjøre litt på en måned :) Intervaller, tempoturer i konkurransetempo og en og annen langkjøring for å "distanse" i bena er ting du kan gjøre. Jeg vet ikke hvor lang tid du bruker på den ene kilometeren, men for å forbedre form er nok ikke det nok. Jeg ville også anbefalt færre kortintervaller og flere lengre intervaller, type 3-7 min.

Lenke til kommentar

Hvor høy intensitet skal jeg holde på intervaller på 3-7 minutter? Og hvor mye pause bør jeg ha? Kjenner jeg burde hatt en pulsklokke, men det er virkelig ikke i budsjettet nå. Har en telefon som kan hjelpe meg, det er det eneste :p .

Jeg er jo en veldig treig løper/jogger i det store og hele, så. Forbedringspotensialet er der. Når jeg jogger til Spenst er det mer fordi jeg kan velge mellom å gå eller jogge, og å gå tar jo så lang tid :whistle: .

Lenke til kommentar

Intervaller bør ligge på omkring 85-95%. Hvor lange intervaller du tar avhenger av formen, men jeg vil ikke anbefale så mye under 3min. da effekten ikke blir like stor på kortere intervaller. 3x5, 4x4, 5x3, 6x3 osv. er varianter du kan kjøre dersom 4 minutter blir lenge.

 

Hvert intervall skal være etterfulgt av en aktiv pause på omkring 50-75% av intervallet hvor du skal ned på ca. 70% av maks før neste intervall. 2-3 minutters pause på et 4minutters intervall, 3-4 ¨på et 5min. osv. du kan også ta det rolig og ikke jogge sakte under pausene, men du risikerer å pådra deg en del melkesyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...