Gå til innhold

Juliess - står på hodet på siste side

Notatblokk

Anbefalte innlegg

Nakken er verre enn tidligere, våknet klokken seks idag og kunne ikke røre meg. La meg klokken ett så det må jo bety at den slår seg vrang ganske tidlig.

Fortvil ei, jeg ringer legen i dette øyeblikk. Det har gått to uker nå, så da er det ok å bestille time :p . Mistenker at dette vil komme i veien for treningen min :( .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen så ubrukelig. "Nei, det er lang ventetid. Du kan ta 800mg paracet og 200mg Ibux som smertelindring tre ganger daglig. Ring oss igjen hvis det blir verre, timen er neste tirsdag".

1. Tror de jeg er rik og har et uendelig lager med piller?

2. Syns de ikke det er "nok" at man bruker en halvtime ut av senga og våkner av smerter klokka seks på morgenen?

3. Det holder visstnok heller ikke å ha hatt det sånn i to uker. Nei vel.

Edit: Har tatt fire Ibux nå for det var lettest tilgjengelig. Blir sikkert fin i formen. Men men, ingen sa jeg ikke kunne trene, og igjen, erfaringsmessig, så er jeg klar for trening klokka to jeg.

Irriterer meg nå.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Fy faen så ubrukelig. "Nei, det er lang ventetid. Du kan ta 800mg paracet og 200mg Ibux som smertelindring tre ganger daglig. Ring oss igjen hvis det blir verre, timen er neste tirsdag".

1. Tror de jeg er rik og har et uendelig lager med piller?

2. Syns de ikke det er "nok" at man bruker en halvtime ut av senga og våkner av smerter klokka seks på morgenen?

3. Det holder visstnok heller ikke å ha hatt det sånn i to uker. Nei vel.

Edit: Har tatt fire Ibux nå for det var lettest tilgjengelig. Blir sikkert fin i formen. Men men, ingen sa jeg ikke kunne trene, og igjen, erfaringsmessig, så er jeg klar for trening klokka to jeg.

Irriterer meg nå.

Har du ikke ventet to uker på eget initiativ allerede, eller har det blitt mer akutt?

Uansett kan du jo bytte fastlege så det samme ikke skjer neste gang :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Jeg har vel kanskje ventet i rundt en uke med å ringe, for å se om det ble bedre. Men det har egentlig bare blitt verre :p .

Skal bytte fastlege ja, litt av andre årsaker men dette var jo absolutt ikke noe argument for å holde på den gamle heller.

Lenke til kommentar

Super økt med mushi/Astrid i dag :) . Vi trente hennes økt i SL-programmet igjen og det var ØKEDAG.

Tok noen bilder, legger ut når jeg får dem tilsendt.

MANDAG - SL

Oppvarming 5 minutter romaskin + dynamisk tøying

Knebøy

(Oppvarming: 20kg x 10 + 30kg x 8 + 40kg x 6 + 47,5 x 3)

50kg x 5

50kg x 5

50kg x 5

- trodde jeg skulle slite mer med selve vekten, men det gikk greit. Prøvde derfor å holde mer fokus på å ikke la rumpa skli til venstre. Jaja, det kommer seg :p . Fokuset er definitivt på RETTE reps fremover.

Benkpress

(Oppvarming 20kg x 10 + 30kg x 5 + 35kg x 5)

37,5kg x 5

37,5kg x 5

37,5kg x 8

- to første settene gikk så greit, så ville bare teste på siste settet hva jeg klarte :) . Overrasket!

Markløft

40kg x 10

50kg x 5

55kg x 5

60kg x 5

- må jobbe med teknikken her. Vi filmet og jeg er ikke helt fornøyd. Men det hjelper helt sikkert å faktisk trene på det :D . Har sett verre da, heldigvis. 60kg gikk mye bedre enn siste gang og den siste reppen var også ikke særlig stygg teknikkmessig. Astrid er mye bedre enn meg da :p .

Dips i maskin

-20kg x 5

-10kg x 8

-10kg x 8

- tungt på slutten!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rimelig rå teknikk det der, hvertfall mer en nok mobilitet (hvertfall utifra bildet).

Takk! Ja, knebøymobiliteten er veldig bra :) . Har litt buttwink rett under parallell, men ikke noe problematisk.

SL-økt idag også. Nok en økedag på knebøyen, samt militærpress som er en ny øvelse for meg.

5 min roing + dynamisk oppvarming

Knebøy

Oppvarming: 20kgx8 + 30kgx6 + 40kgx5 + 47,5kgx3

52,5kg x 5

52,5kg x 5

52,5kg x 5

- hurra :) . Begynner å nærme meg gamle trakter fra fortiden hvor jeg faktisk trente på femtitallet. Hadde virkelig fokus på rumpesvingen idag og jeg syns det var bedre. Var såklart et par stk her og der, men ikke noe grovt og stygt.

Militærpress

20kg x 8

25kg x 5

25kg x 5

25kg x 5

- ny øvelse for meg, jeg tar jo alltid skulderpress (har vel tatt en eller to militærpress her og der gjennom årene). Likte den godt, siste rep var litt seig.

Stående roing, chinsgrep

20kg x mange + 30kg x 6 + 40kg x 5

45kg x 5

42,5kg x 5

42,5kg x 5

- gikk ned igjen siden det i følge programmet er "juks" å øke mer enn litt bare fordi man kan. Det er nok riktig det :p .

Pull ups i maskin

Tok ett oppvarmingssett, husker ikke antall kg.

-20kg x 8

-20kg x 8

-20kg x 8

- konkluderte med at jeg trenger hakket smalere grep enn jeg har brukt, for da slipper jeg unna ubehag i albuen. Win!

Calisthenics 15-20 min etterpå :) . Melkesyre, tjohei!

Var flinke og tøyde ordentlig, har slurvet i det siste. Det kjennes.

Spiste nettopp en herlig middag med kylling og et lass grønnsaker. Snakkes etter at matkoma har gitt seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

17. mai: skulle jogge tidlig på dagen, men det utgikk pga nakken slo seg vrang IGJEN. Våknet klokka fem på morgenen etter ca fem timers søvn og måtte åle meg ut av senga. Pillene ga meg en slags halvveis søvn som var meget ukomfortabel frem til rundt 12, da våknet jeg og det var på'n igjen med samme greia.

Har fått fysiotime i tillegg til legetime på tirsdag, da jeg har troen på at han har større sannsynlighet for å finne ut hva som faktisk er i veien. Er på tredje uka nå og hvis noe, så blir det egentlig bare verre de gangene det skjer.

LØRDAG 18. mai: BEIN

Våknet med vondt i nakken igjen, men ikke like ille som i går. Har klart meg uten smertestillende.

Føler jeg har MYE styrke om dagen og det er deilig. Ikke like deilig at jeg har lagt på meg, men jeg jobber med saken. Er uansett bare snakk om noe JEG ser, vil jeg tro :) .

Knebøy

Oppv. 20kg x 10 med stopp i bunn + 30kg x 8 + 45kg x 5

50kg x 10

50kg x 10

50kg x 10

- relativt greit, to siste rep på to siste sett var litt seige, men absolutt gjennomførbart.

Markløft

Oppv. 20kg x 10 + 40kg x 5

50kg x 10

50kg x 10

50kg x 10

- ikke noe problem med denne vekta. Fokus på teknikk og bedre oppspenn/rygg/korsrygg idag.

Strake markløft med stang

20kg x 10

50kg x 7 - følte det ikke tok noe på baksiden i det hele tatt, så byttet til:

Ettbeins strake markløft med stang

20kg x 7

30kg x 10 - problemet med ettbeins ble jo at grepet sviktet totalt mot slutten! Haha.

Strake markløft med stang

50kg x 6

Bulgarske utfall

20kg x 10

20kg x 10

20kg x 10

- kan definitivt lett øke her neste gang, men ny øvelse for oss begge. Kommer nok til å kjenne den i morgen.

----------------------------------------------------------------------

JOGGING 4,23 km etter middag.

Til neste gang: vent lenger før jeg jogger etter middag.

http://runkeeper.com/user/juliess/activity/182424857?&tripIdBase36=30lzx5

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Benk

20kg x 10 + 30kg x 7 + 37,5kg x 4

40kg x 10

40kg x 9

40kg x 8

40kg x 7

40kg x 6

- hæææ. Første sett uten hjelp, de andre settene fikk jeg litt hjelp på siste rep.

Skråbenk

20kg x 10

25kg x 10

25kg x 9

25kg x 8

- hat

Benk med manualer

12kg x 10

12kg x 10

12kg x 9

12kg x 8

- dette er det jeg pleide å trene bryst med tidligere, som første sett og hovedøvelse :p . Tydelig at jeg enten har gjort ting feil, spist for lite, eller rett og slett ikke presset meg nok.

Tabataintervaller på tredemølle 16km/t (8 stk)

+ lett jogg frem til 20 minutter etter at intervallene var ferdige.

Treningspartner utfordret meg til å ta EN armheving etter vi var ferdige. Haha ha. Faceplantet i resepsjonen på Spenst.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...