Gå til innhold

Misjonering mot ruspåvirkede mennesker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at diverse kristne misjonærer blir særdeles synlige og aktive i helgene (i Oslo) når folk flest drar ut på byen og befinner seg i en alkohol- eller annen ruspåvirket tilstand?

At de ønsker å forkynne sitt budskap er en ting, men hvorfor denne høynede beredskapen når folk skal ut på byen og befinner seg i en relativt sårbar mental tilstand grunnet rus?

Det er nesten som om de tar med i beregningen at det er lettere å nå igjennom med budskapet sitt til rusa mennesker. Hvis dette er tilfellet vil vel det si en del om hva de kristne selv tenker om det budskapet de skal forkynne, eller?

Hva er egentlig tanken deres bak denne misjoneringsaktiviteten?

Det er nesten som om de indirekte, med sin helgekonsentrerte misjonering, sier at "Hvis vi skal få folk til å tro på dette vrøvlet, så trenger vi å ta dem i svakest mulige mentale tilstanden.".

(Akkurat som når barn indoktrineres, men muligens en litt annen diskusjon.)

Er det bare jeg som blir ekstremt provosert av akkurat disse misjonærene?

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som er selvsikre i fylla, men så er det ofte en som ligger og gråter i et hjørne og sier; "Det er ingen som er glad i meg", "Vet du hvordan livet mitt har vært??"

Jeg vil tippe at disse fortvilede menneskene er lettest å nå for en misjonær, men min erfaring med gateevangelisering er veldig laber. Om vedkommende ikke vil være kristen likevel, er det da ikke noe problem for vedkommende å endre mening når han/hun blir edru?

Lenke til kommentar

Hvis man er på "ligge i grøfta og sutre"-stadiet, så er det stor sannsynlighet for at vedkommende ikke vil huske en dritt dagen derpå, så hvorfor disse såkalte misjonærene i det hele tatt gidder å bry seg om slike idioter forblir for meg et mysterium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...