javabear Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Er på jakt etter et tastatur til min stasjonære maskin. Har lyst på en pointing-stick (som på bærebare) og at det bør være ergonomisk ("delt" på midten). Har ikke behov for mange ekstraknapper (trenger f.eks. ikke num-pad). Noen som kjenner til noen produsenter som kan tenkes å ha et slikt? Har vært innom Logitech og Microsoft. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg tror ikke du finner den kombinasjonen, og hvertfall ikke med norsk tegnsett da utvalget av delte tastatur er ganske smalt. Dropper du det kravet er Thinkpad keyboard with Trackpad et godt valg: http://shop.lenovo.com/us/itemdetails/55Y9003/460/60AC6A0372B14F5BA7B12F1FF88E33C7 Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Tror kanskje det kan være en idé å kombinere et vanlig todelt tastatur med for eksempel Mousetrapper Advance, RollerMouse pro eller Norlink Barmouse. Hvis du bor i nærheten av en by anbefaler jeg å stikke innom en databutikk for å teste slikt før du kjøper. For eksempel vil du finne slikt på Digital Impuls i Oslo/Trondheim (MouseTrapper, RollerMouse, Barmouse). I Bergen kan du spørre på harddisk.no eller ExpressPC (men de ser ikke ut til å ha dem på lager). Andre steder er det vel også mulig å stikke innom en kontorrekvisitabutikk som Staples og se om de har det der. Lenke til kommentar
javabear Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Takk for god svar. Tror jeg firer på kravet om ergonomi. Lenovo-tastaturet ser bra ut. Liker å slippe å bevege hånda vekk fra tastaturet for å styre musa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå