Gibos Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Hei Jeg vet man kan nettverksboote tynnklienter og gamle utrangerte arbeidsstasjoner mot linuxservere slik at man kun får et innloggingsvindu for bruker/pass. Deretter en desktop med forhåndsbestemte applikasjoner Er det noen måte vi kan gjøre dette på windows 2008 R2 terminalserver? Lenke til kommentar
oldgiffer Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) De aller fleste tynnklienter har funksjonalitet for PXE booting. Personlig har jeg primært jobbet med Wyse tynnklienter, og disse er fantastisk enkle å konfigurere (2 custom DHCP keys, 1x .ini fil på FTP server). Tynnlienter i dag støtter stort sett alle protokoller (RDP, ICA, VMware View etc.). Konfugrasjonen av tynnklientene er den minste delen av jobben ved oppsett av terminal server / VDI løsning. Endret 17. september 2012 av oldgiffer Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Takk for svar Tynnklientene bekymrer meg ikke, det jeg lurer på er om det finnes støtte i windows 2008 r2 terminalserver for slik pålogging? Vil helst slippe citrix osv for enklest mulig pålogging Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Microsofts egen terminalprotokoll heter RDP, og du skal lete lenge for å finne en tynnklient som ikke støtter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå