Gamerbård Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Corsair gs 600 Då eg skrur på PCn spinner vifta rundt i eit par sekund, men etter det sluttar den å spinne lyset i psuen funka fint og datan funka fint og, har hatt litt problem med lyd frå psuen og då eg merka at vifta ikkje gikk rundt i går tenkte eg at det kanskje er problemet datan er ei veke gammal, eg lurer på om eg har kobla noko feil, men sidan alt anna funkar lurer eg på om vifta rett og slett er ødelagt, rekna med eg har garanti på den sidan eg ikkje har opna lokket elns på psuen følte eg ikkje fikk 24-pinnen fra psu til hovudkortet skikkelig inn, det er eit lite hol mellom gummien og kontakta, men eg brukte ein del kraft og fikk den ikkje lenger inn:S hadde vore greitt om noken hadde grunnen til kvifor den ikkje spinne rundt eller berre seie at den er ødelagt:P sånn at eg får ei ny^^ Lenke til kommentar
War Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) EDIT: PSU ja ikke cpu.... Endret 17. september 2012 av War Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Har ikkje noken spesiell ledning til vifta, einaste fra PSU til HV er 6-pinn og 24-pinn... får sjekke 24-pinnen når eg kjem heim, men er det i den ledningen vifta er? Skjønne ikkje heilt korleis lyset og strømmen funkar fint, samt vifta i første 5 sekund viss det er noke gale med kablane, men kan godt hende 24-pinnen ikkje er heilt inne Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Om det er den nyeste utgaven av Corsair GS600, så er det meningen at vifta står stille på lav belastning. Den vil begynne å spinne ved høyere belastninger. Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Er mulig den 6-pinnen eg preika om er 8-pinn istaden, men den er godt festa so ikkje noke å bry seg om:P Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758541 veit ikkje om det er nyaste Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det er den nyeste. Så at vifta står stille er i så fall normalt. Den vil som nevnt spinne ved behov. Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Tusen takk for bekreftelsen:D skal sjå om den begynne etter eg har gama litt i kveld, lurte på koffor coil whinen var vekke i går, men er sikkert fordi eg ikkje tørte å belaste PSUn nok til at vifta begynte elns takk for hjelpa:P Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 jau den gikk rundt etter ei stund, men no skjønne eg ka som laga lyd og:S då eg spela wow går vifta i 10 sekund so stoppe den i ti sekund, og det er akkuratt då vifta starter at lyden kjem so det som må være det ultimate må jo være at eg sette noken instillinga slek at vifta alltid går litt rundt sånn at eg sleppe lyden wow er ikkje veldig krevande, men går det an at eg setter noken instillingar slik at den alltid går rundt, eller er litt mindre responsiv på temperatur for det er litt irriterande å høyre den oppstart lyden kvart 10 sekund fordi eg sikkert ligge på eit punkt der eg så vidt trenger vifta når eg spiller wow:P eller er det noke feil med PSUn sida den går 10 sek so stoppar 10 sek? Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Når viften skal spinne og ikke bestemmes meg bekjent av hvor mye strøm som trekkes ut av strømforsyningen. Mulig skjermkortet trekker ekstra mye en veldig kort periode under WoW. Det er i allefall ikke skadelig for strømforsyningen eller datamaskinen, ettersom viften i strømforsyningen er laget for å fungere på den måten. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Høres ut som noe dårlig regulering av vifta, slik at den blir stående å fyke opp og ned. Uansett så er det nok slik det skal være ja. Selv liker jeg bedre at de kjører på mer konstant hastighet, men for å få lavest mulig IDLE-støy så er det en fin måte å løse problemet på. Selv om jeg kanskje skulle sett en regulator som kanskje går gjennom flere nivåer enn det som nesten høres ut som full guffe og null. Men slik er det np uansett å ha det billigste innenfor en serie vil jeg tro. ^^ Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 eg prøvde å skru opp ytelsen på windows og wow i går lzm, men var det samme:S er ingen måte eg kan få den til å spinne heile tida, eller måtte eg hatt ei anna då? burde jo gå an då^^, viss det er noken måte eg kan lure den til å tru at den trenge å spinne hadde jo vert sweet, er open for forslag:) men skal nok overleve viss eg sette på radioen imens Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg har mange gode forslag som kommer til å funke, men ingen som ikke bryter med garantien, eller som kan gjøres av hvem som helst. Du har vel uansett 14 dagers returrett om du ikke har brukt de opp da. Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Vel, du må enten få den varm, eller trekke så mye watt som vifta trigger på hele tiden om du skal "tvinge" den til å stå på Endret 18. september 2012 av mGrytbak Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 noken tips på korleis eg kan dra meir? Berre å installere cs og kjøre det samtidig som wow elns? Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Dra i gang litt folding, da vil den pøse på litt mer watt ut av boksen din http://www.diskusjon...howtopic=254688 For mye å lese? Installer denne: https://fah-web.stan..._7.1.52_x86.exe Endret 18. september 2012 av Snytefant Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 CS av alle ting for å trekke strøm. CS er jo eldgammelt og krever ikke stort av maskinvaren. Vil ikke øke tempen med mange grader det nei. Med maks grafikk og det tyngste CS source kan by på (video-testen) så hadde den et snittbruk på 3 på CPU og 20 % på GPU. Ikke nok for å få PCen varm. Folding derimot... Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 får vel prøve ditta folding greiene då, har berre 70kb/s linje, men det går fort? og rekna vel med det er safe, men skal eg folde skjermkorte då eller? er det det som får best temp? cpuen er varm nok fra før for å seie det sånn med stock vifta^^ det er mulig å avinstaller ditta sant? er litt bestemor men:S, ytelsen på spel går ikkje ned heller? sry for alle spørsmåla Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Beste er nok for GPUen om du ønsker å trekke mest mulig strøm ja. Spesielt siden CPUen blir belastet delvis fra før av. Folding er trygt ja, og er jo bare noe som stussler å går i bakgrunnen. En sjelden gang så trenger den å forespørre noen få KB i blandt. Når du skal spille så setter den seg selv automatisk på vent, eller om du gjør det selv. Du kan når som helst bare avsintallere det, som med alt annet. Lenke til kommentar
Gamerbård Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 https://fah-web.stan..._7.1.52_x86.exe er ditta nedlastaren so bestemme eg etterpå om eg skal ha i cpu eller gpu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå