Gå til innhold

[Samsung Galaxy S3] Opplever dårlig batterilevetid på ny telefon

74tattoo

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt Samsung S3 etter å vært iPhone bruker siden 2007, men synes batteriet på S3 er forferdelig dårlig i forhold til iPhone. Synes S3 er en fantastisk tlf, men er misfornøyd med batteriet. Så pga det lurer jeg på å gå tilbake til iPhone. Men tenkte jeg skulle høre litt om tips til å forlenge batterilevetiden her inne. Og ellers noen synspunkter på S3 vs iPhone er jo også kommet iPhone5 nå som frister litt. Men er som sagt veldig fornøyd med S3en utenom batteriet. De skryter av opptil 700 timer standby tid, det synes jeg er direkte komisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om ditt bruksmønster, ei heller om hvor lenge batteriet varer som du finner så komisk.

Min erfaring er at jeg får 2 dager ut av telefonen ved lite bruk, bruker jeg den mye i løpet av dagen til surfing og samtaler må jeg lade hver natt. Dette er vel ca det samme som man må med absolutt alle smarttelefoner på markedet.

Jeg kan også nevne at det tok 1-2 uker før batteriet plutselig ble merkbart bedre enn ut av esken. En restart innimellom kan også hjelpe på å kalibrere batteriet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forbruket varierer. skulle egentlig frem til at 25 timer høres litt lite ut.

bruker for det meste under reise til/fra jobb. da er det facebook, twitter, news ala 30min hver vei.

snakker ikke mye i telefonen, kanskje gj.snitt 2 korte samtaler mellom 0800-1600.

sender mye mld med venner, men sender dig via wifi da det blir gratis.

likevel er batteriet på 30% når klokken nærmer seg kl22.

Jeg bruker ikke mobilen som mp3 spiller.

Lenke til kommentar

Takk for svarene, får gi den litt tid da. Har lastet ned en app som ser ut som hjelper litt "juicedefender" så det blir nok bedre etter hvert da.

Det jeg synes er komisk er at de skryter av standby tid på opptil 790 timer/hours, blir jo ca en mnd det. Har hatt telefonen liggende kun i flightmode med alle funksjoner slått av og den varer ikke i 790 timer/hours.

Det synes jeg er komisk, ikke batteriet eller noe annet.

Men uansett takk for svarene, det er en super telefon og med den skjermen og en del trykking på facebook, spilling litt spotify så må man sikkert regne med å lade den ofte.

Satser på den varer lengre etter at den blir vant med vanene mine da :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...