panzerkiller Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Har ikke oppgradert på mange mange år, så det er nå på tide med noe nytt. Jeg har forsøkt å se på 1155 kortene til Asus med Z77 brikkesettet (regner med at jeg er ganske up to date da) Problemet er jo at det er tusen forskjellige varianter. Jeg kan dessverre ikke nok om data til å vite hva alle forskjellene er. Det jeg trenger er følgende: Overklokkingsvennelig. ATX Muligheten for 2x 560 gtx ti i SLI Gode temperaturer. Jeg trenger ikke fiksfakseri som wifi eller thunderbolt. Håper noen som kan mye om dette gidder å berike meg med sin kunnskap TAKKER! ...og gjerne ASUS da jeg har gode erfaringer med dette Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det er 5 kort å velge mellom så jeg skjønner ikke problemet. Kriterier: ATX, Socket1155, Intel Z77, Asus, SLI: http://www.prisjakt.no/category.php?k=1320#rparams=l=s94057016 Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 For meg er 5 kort minst 3 for mye... De har forskjellige navn og forskjellig pris... Og jeg skjønner strengt tatt ikke hva som er forskjellen på dem... (mulig jeg er TEIT, men dette blir for vanskelig, hehe) Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Så lenge det har støtte for SLI/CFX og du ikke har bruk for noe annet enn det, så ta det billigste. Endret 17. september 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Når du har kommet såpass langt at du har kommet deg ned til en produsent og du sitter igjen med 5 kandidater så er de såpass like at det hele koker ned til følgende: 1. Hvor mye er du villig til å legge ut? Jo mer du legger på bordet jo mer snacks får du. 2. Hva trenger du av ekstra porter, USB, Branntråd og lignende, flere av disse følger med dyrere kort, samt SATA porter, men disse duger ikke til SSDer kun til harddisker. Når du har svart på disse 2 så vil du sitte igjen med en kandidat og det er denne du kjøper. Sliter du fortsatt med å velge så får du poste flere av dine krav her så kan vi hjelpe deg, men det er jo du som skal ha hovedkortet og hverken jeg eller resten av oss forumbrukere her på forumet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg synes ikke dette bør være vanskelig for deg. Her har du en side-ved-side sammenligning av de 5 hovedkortene: http://www.prisjakt.no/product.php?j=1168004,1168001,1168005,1167998,1253293 Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Tusen takk for alle bidrag! Sabertooth-kortet så spennende ut. Mye pga "aktiv kjøling". Hva vil dette i praksis si? Sitter det vifter på kortet, eller er det en mer snedig løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå