HelenaN Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Jeg har brukt 5D i mange år og er meget fornöyd. Er ikke intressert i 5DII siden jeg ikke synes forskjellen er tilstrekkelig stor. 5DIII ser fin ut, men er enda tyngre. 6D kan kanskje passe fint for meg, spesielt som man kan skifte mattskive (det går ikke på 5DIII tror jeg). Dog synd at maks lukkertid er 1/4000 og at skjermen ikke er vendbar, men det tror jeg jeg kan leve med. Sony RX1 er egentlig mer fristende siden jeg er hekta på 35mm, og önsker meg noe mindre... Fuji EX-1 er også tenkbar, når 24/1.4 kommer. Fuji gir farger jeg liker, men jeg er litt skeptisk til sensorn. Vel, vi får se. Det blir ikke i år, uansett. Endret 19. september 2012 av HelenaN Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Jeg har brukt 5D i mange år og er meget fornöyd. Er ikke intressert i 5DII siden jeg ikke synes forskjellen er tilstrekkelig stor. Når alt kommer til alt, er det vell hodet bak kamera som teller og ikke verktøyet i seg selv. Man så er det, det der med lysten på noe nytt.. Endret 19. september 2012 av Jann. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Helt enig! Tenkte ikke kjöpe en nå, uten vente til min 5D sluter å funke. Er bare glad at det endelig finnes noe jeg kan oppgradere til når det skjer. RX1 og Fuji EX-1 er nok mest lyst på noe nytt, ja. (Eller i hvert fall noe mindre.) 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Dog synd at maks lukkertid er 1/4000 og at skjermen ikke er vendbar, men det tror jeg jeg kan leve med. 1/4000s gir et trinn mer lys enn 1/8000s og to problemer: A - Det reduserer muligheten for kort dybdeskarphet i dagslys. Dette kan fikses med ND-filter. (ISO stanger ofte allerede i nedre grense i dagslys) B - Det reduserer muligheten for å låse raske bevegelser. (med unntak av enkelte blits-situasjoner) Selv synes jeg A er den største av de to ulempene, siden jeg sjeldent fotograferer lynraske bevegelser og bare har ND-filter til ett av objektivene. Endret 19. september 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Ja, det er som sagt synd at de valgte 1/4000 som maks. Jeg bruker gjerne stor blender og også med pol-filter kommer jeg ofte opp i 1/5000 når det er sol. Får tenke litt på saken. Når det er dags for et nytt kamera kanskje der er enda mer å velge mellom. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Helt enig! Tenkte ikke kjöpe en nå, uten vente til min 5D sluter å funke. Er bare glad at det endelig finnes noe jeg kan oppgradere til når det skjer. Og som sannsynelighvis er billigere når tiden er moden. Endret 19. september 2012 av Jann. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Canon 6D koster nå 15585,- på Japan Photo. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Canon 6D koster nå 15585,- på Japan Photo. Har stor tro på at det vil koste 14995.- i lanseringsøyeblikket, er vanlig at Canon ligger relativt høyt i pris før det kommer i butikkene. tror nok 6Dvil stabilisere seg med en pris på 11.995.- etter et halvt års tid. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Nå er det er test av video ute på Canon rumors. Camera strengths: Full frame sensor Clean high ISO in video mode (1250 is very mush usable). Manual audio adjusting PAL/NTSC Camera weakness: Severe moire Soft image No headphone socket No audio through HDMI while recording (for monitoring audio on new EVF’s) No clean HDMI output Checkout the footage yourself and see what you thin Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Ser ut som om det kommer til å dukke opp i butikker snart også: http://www.canonrumors.com/2012/11/canon-eos-6d-shipping-this-week-from-adorama/ Riktignok USA, men de har vel sagt at det skal være en internasjonal lansering, så det bør ikke være langt unna Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jepp, tenker at vi snart får noen seriøse tester. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Ser at butikkene her på berget har stort spenn på datoen de får det innpå lager, fra 01.12.1012 og enkelte sier at de ikke får kameraet før 01.02.2013. Endret 1. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Var innom både Fotovideo og den nye Japanphoto-butikken i Bogstadveien i dag og spurte om 6D. Hos førstnevnte snakket jeg med en som sa at han ikke kunne se noe i systemet om når 6D kom inn. Det var i hvertfall ikke på lager nå, og da tvilte han på at de hadde det i salg i morgen - which makes sense...Står nemlig ubekreftet 01.12.12 på nettsiden deres. Legg og merke til at kit-varianten står med ubekretet dato 01.02.13 (!). Hos JP sa medarbeideren at han hadde hørt nyss om at 6D muligens ikke ville bli levert før i Januar i Norge.. So... jeg aner ikke hvor kredibel den informasjonen jeg fikk er, men det tyder jo på at kameraet ikke er rett rundt hjørnet her på bjerget i hvertfall. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Nå står det "på lager" hos FotoVideo i prisguiden, så noen må oppdatere Endret 1. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Nå står det "på lager" hos FotoVideo i prisguiden, så noen må oppdatere Det gjør det alltid når noe står "ubekreftet på dagens dato" hos FV så det er nok en generell feil i prisguiden. Virker som den bare ser på dato og ikke statusen. Har latt meg lure av den der noen ganger. Endret 1. desember 2012 av se# Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Det finnes nå på lager bl.a hos BHPhoto, så det bør vel dukke opp i norske butikker i løpet av uken.. (kilde : canonrumours.com) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) her er en video angående wifi-funksjonen til i-Phone5. Link Endret 7. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Epp Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Når alt kommer til alt, er det vell hodet bak kamera som teller og ikke verktøyet i seg selv. Man så er det, det der med lysten på noe nytt.. Joda, men når hode er bra til å ta bilder (i dette tilfellet), så kan man oppgradere 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Techradar har en tidlig review ute, de er ikke helt ferdige, men ser ut til at testene gjort på skarphet og støy er gjort med et kamera fra fullproduksjon http://www.techradar.com/reviews/cameras-and-camcorders/cameras/digital-slrs-hybrids/canon-eos-6d-1098126/review/1#articleContent Syns dette ser veldig lovende ut. Faller litt bak D600 på skarphet, men holder tritt med 5D III på det meste av bildekvalitet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Syns dette ser veldig lovende ut. Faller litt bak D600 på skarphet, men holder tritt med 5D III på det meste av bildekvalitet. Skarphheten er vel mer en funksjon av optikken som sitter på mens de tester? Det kan selvsagt være at D600 har et svakere AA filter; eller at det er resultatet av litt høyere oppløsning på sensoren. Men ingenting å miste nattesøvnen over. Det som interesser meg, er at DR og støynivå på ISO 3200 - 12800 er klart bedre på 6D enn D600; noe som vil være nyttig ved konsertfotografering. D600 har dog ca. 1 EV bedre DR på lav ISO; noe som er nyttig for landskapsfotografer og andre lav-ISO brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg