Gå til innhold

Billig og rask WoW-PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Da er mists of pandaria like rundt hjørnet og jeg skal hjelpe bror å bygge sammen en billig og rask spill-pc som i all hovedsak skal brukes i dette spillet. Dog den må og sparke fra seg såpass at den kan dra mer krevende titler mtp fremtiden.

Går for Intel/nVidia kombo da dette fungerer best i Wow - og i spill generelt etter hva jeg har intrykk av.

Oppsett:

Samsung DVD±RW Writer, SH-222BB

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

ASUS P8B75-M LX, Socket-1155

Fractal Design Core 1000 Mini Tower

Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 4GB 2x2GB

Intel® Core i3-3220 Processor

ZOTAC GeForce GTX 660 2GB GDDR5

Corsair CX V2 500W PSU

Totalt: 4.928,00

(fra MPX.no - som ser ut til å være billigst akkurat nå)

Maxpris på oppsett er 5000,- og selv synes jeg dette ser meget bra ut til den prisen selv ved valg av noen av de billigste komponentene tilgjengelig. Tenkte først på GTX650 kort, men etter jeg fant ut dette yter langt under pari ble neste steg opp GTX660. Etter å ha lest test av begge kortene her ser dette ut til å være ett godt valg, både for WoW og mer krevende titler. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-660-geforce-gtx-650-benchmark,3297-13.html

Prosessoren drar kun 55W og skjermkort 140W, men alikevel står det oppført 450W som minste anbefalte strømforsyning for skjermkortet. Kan ikke helt se problemet med å velge Corsair CX V2 430W PSU istedet da komponentene trekker så lite strøm, går man for den strømforsyningen kan man dra av yterligere 100kr på totalprisen - men selvfølgelig, om dette kan medføre problemer er jo ikke 100kr allverden så lenge man holder seg under 5000,- grensa.

Hva synes dere om oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde gått opp på i5 om jeg var deg. Wow er ganske cpu avhengig.

Ja, er klar over at WoW krever en del av CPU, men skal mye til for å klare å få en brukbar i5 inn i den lista og klare å holde pris under 5000kr. Selv havner jeg på 5358kr ved valg av billigste i5; Intel® Core i5-3350P Processor

Valgte prosessor i listen kjører jo på hele 3,3Ghz, og har hyperthreading så ser vel for meg denne kan fungere mer enn fint nok i en budsjett rigg?

Har også lest litt på denne prosessoren for å presse pris ned ytterligere. Intel® Pentium® Processor G2120 (3M Cache, 3.10 GHz) (Ny ivy bridge pentium med 3MB cache som skal yte tilsvarende/litt bedre enn i3 2100)

Jo lavere pris jo bedre så lenge den kjører wow fint. Denne er dog ikke å finne på MPX ennå.

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å gå helt greit med den prosessoren ja. Det er først når du kjører opp alt på fullt at wow krever av hardwaren.

I testen jeg linket til av GTX660 kjører det fra 50-59FPS i 1920x1080 med alt på Ultra (riktignok med en i7). Bror sitter på en eldre 22" med 1680x1050 oppløsning så antar dette drar opp fps enda en del kontra 1920x1080 alikevel.

Skal høre med han jeg, om han vil spytte inn enda noen kroner for en i5 - om ikke kan han jo også kjøpe i3 nå om dette holder til WoW, og skulle det komme en aktuell mer krevende tittel senere, heller oppgradere ved behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...