Simen1 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg vil ha PC på stua :-) Den må ha/kunne: Den trenger IKKE: Hvordan kan jeg gjøre dette billigst mulig? Har tenkt litt på Mini-ITX med VIA CPU men de hovedkortene har vel ikke TV-ut ? I tillegg til hovedkort med "alt" innebygd trenger jeg trådløst tastatur, ram og PSU. Jeg har en gammel 2,5GB disk liggende i skuffa så det trengs ikke. Det er bare et pluss om PSU'en er mindre enn standard og om ting er stillegående. PS. Går det an å starte PC'n via nettverket? Altså å sette av en partisjon på en PC en annen plass i nettverket og boote fra den? Kanskje det finnes noen trådløse fjernkontroller som kan styre det hele i stedet for tastatur og mus? Hvor billig kan dette gjøres? Selvstendig DVD-spiller er uaktuellt siden de ikke kan spille av filmer som ligger på harddisker andre steder i nettverket. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har tenkt litt på Mini-ITX med VIA CPU men de hovedkortene har vel ikke TV-ut ? Joda, de fleste har det Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Ok, Hva med dette: Summen blir ca 2400kr (Harddisk og kabler har jeg fra før.) Lenke til kommentar
Lef Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hva med denne, en ASUS Pundit: http://www.pc1.no/page1.html Hvis du velger concept utgaven, tar bort DVD ROM'n, hardisken og legger på litt ekstra RAM, bør det være mulig å komme ned mot 3500,- Har en slik selv med litt andre specs som jeg bruker i stereobenken i stua; fungerer helt utmerket. Edit: Dette chipsettet takler vel ikke VIA CPU, men må du på død og liv ha det ? Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Simen1, Ta en titt på http://www.mini-itx.com/ Muligens du kan klare deg med vifteløs CPU og PSU. -Kisp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå