Gå til innhold

skjermkort/strømforsyning, evnt oppgradere

Anbefalte innlegg

Hei:) pc min ser slik ut i dag:

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Intel® Core i7-3770K Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Noctua NH-D14 CPU Kjøler

Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort

En 3, 5'' og en ssd disk

Og har dette skjermkorte:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751639

Lurte litt på og få et skjermkort til , og kjøre sli/cross ( hva er forksjellen enkelig?) men hva slags strømforsyning ville dere har valgt til dette? For den jeg har nå blir for svak..

Hva ville evnt dere gjort for og oppgradere denne pc-en mer?

Håper på positive tilbakemeldinger:)

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du virkelig mer? GTX670 er da mer enn nok for det aller meste, med mndre du skal spille med flere skjermer. Oppgradering av skjermkort/sli er neste steg med mindre du vil bytte ut hovedkort og prossessor i samme slengen også.

Forskjellen mellom crossfire og sli er hovedsaklig at den første gjelder for AMD/ATI kort og den andre for Nvidia kort.

inb4 Arni90

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hat data på sikkert 5 år, men fant ut jeg hadde lyst og spille litt, men er litt opptatt at grafikk skal være på topp:p var innom gamestop og skulle handle litt spill, så var han bak disken som sa jeg burde oppgrader for å holde følge med spillene som kommer... så er litt derfor jeg spør:p

Men har denne strømforsyning nå http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376060

Denne kanskje liten? For så mye forskjellige meinger, sier at den holder, andre sier den er for liten.. pc virker stabil og fin de dagene jeg har brukt nå, hva mener du?:)

Lenke til kommentar

Da har han bak disken ikke hatt så mye peiling. GTX 670 holder godt i dag, og vil vil henge med noen år fremover.

500W holder på det oppsettet du har, og gjerne for enda ett skjermkort, men da vil den nok kjøres ganske hardt når du spiller, uten at jeg har regnet over det. Det er vanlg at man kjøper en PSU som kan levere mer enn hva man trenger slik at den varer lenger. Dette kan sikkert noen andre fortelle mer om.

Lenke til kommentar

Hvor skal han hente strøm fra til 670 kort nr 2??

Ikke bare watt som teller

Wups, leste litt for fort der, ja. Du har rett. Selv om en PSU kan dra to skjermkort så betyr ikke det at man kan koble til to skjermkort. Så da må man se hvor mange PCI-E plugger den har. Det står som regel i spesifikasjoner. Da trenger som du sikkert vet 4 6/8-pins kontakter, og a må du gjenre opp i 750W+

Lenke til kommentar

Ingen problem å kjøre 670 sli med f.eks hx650w, men foretrekker å ha litt å gå på. Heller ikke bare hvor mange pci-e kontakter som er på psu som teller, men må også kunne levere nok på 12v linja.

Men som alle sier, så må du bytte ut psu hvis du skal ha ett skjermkort til. Derfor anbefales det litt bedre psu'er i bygg hvor hk'et støtter sli/cf i utgangspunktet, så slipper en å betale for det flere ganger ;)

Lenke til kommentar

Hehe ja begynner å skjønne dette her nå, men som jeg skjønner dette her så trenger jeg ikke sli det holder masse nok med et 670, og psu på 500 holdet til pc oppsettet som er nå? :)

Ja, det holder mer enn godt nok. Dersom 670 kortet begynner å slite, noe som ikke skjer med det første, så kan du kjøre SLI, og kjøpe større psu. Enn så lenge er dette mere enn godt nok. Du kan/burde overklokke skjermkortet. Mange fine guider på nettet om hvordan man gjør det. I tillegg har du k-cpu, som også tilsier at denne kan overklokkes.

Lenke til kommentar

hahaha med 2 670 kan du kjøre sli på 500 watt så lenge du ikke overclocker.. de bruker knapt 160 watt under full load(kjører selv 2 680 og de bruker 180watt hver...)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758532

denne 650 watten er knall. koster litt men du burde uansett ikke kjøpe dårlig psu da dette er en del du ikke bytter om et år eller to. og med denne slipper du trøbbel :D

så med 650 watt kan du tilogmed klokke til du griner :p

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

hahaha med 2 670 kan du kjøre sli på 500 watt så lenge du ikke overclocker.. de bruker knapt 160 watt under full load(kjører selv 2 680 og de bruker 180watt hver...)

http://www.komplett....aspx?sku=758532

denne 650 watten er knall. koster litt men du burde uansett ikke kjøpe dårlig psu da dette er en del du ikke bytter om et år eller to. og med denne slipper du trøbbel :D

siden du kan kjøre 680 sli på 550w så sitter du på en ax 850w? Anbefaler mindre til andre enn deg selv? Vil mene som andre har skrevet at over 700w er å foretrekke. Ser ut som du forsåvidt er enig )

Endret av otl
Lenke til kommentar

http://www.komplett....aspx?sku=758532

siden du kan kjøre 680 sli på 550w så sitter du på en ax 850w? Anbefaler mindre til andre enn deg selv? Vil mene som andre har skrevet at over 700w er å foretrekke. Ser ut som du forsåvidt er enig )

funker fint med 500 watt. men jeg kjører tunge overklokker og da er det best med litt ekstra, i tillegg til at jeg har tenkt meg et tredje 680 i fremtiden ^^ men 650 hx corsair vil gjøre alt det trådstarter trenger med overklokking. i tilegg til at det er en VELDIG mye bedre psu...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...