MysilBergsprekken92 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Gammel tråd eksisterer, men lager en ny en for 2012 Hei. Jeg har nå snust siden jeg var 15 år gammel, er i dag 20 år gammel så jeg har 5 år på samvittigheten. Ønsker ikke å gå inn i år nummer 6. Jeg ønsker derfor å slutte, grunnen til det er vel at det går en boks om dagen å det koster mye penger, i tilegg har tannkjøttet mitt der jeg pleier å legge snusen trukket seg ganske bra tilbake. I forbindelse med denne tråden ønsker jeg at folk som har greid å slutte å snuse deler sine opplevelser og erfaringer med vi som prøver. Er det flere inne på forumet her som også prøver å slutte så bruk gjerne denne tråden som en slags dagbok å del din opplevelse med meg Har i skrivende stund klart meg i 2 timer uten snus, men kjenner allerede nå at dette kommer til å suge. Oppdateringer kommer underveis, lykke til folkens Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det er ikke vanskelig. Det første døgnet går man rundt med en ekkel kribling i kroppen, men på døgn to blir denne betydelig svakere, og etter tre døgn er det plankekjøring. I en uke eller to vil du nok stikke hånden i lommen for å finne frem boksen på rein refleks, men dette gir seg også etter ikke alt for lang tid. Lenke til kommentar
TheseusLoL Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 3 Dager uten nikotin snus her Midlertidig gått over til nikotin og tobakkfri snus da. Bare for å ha noe i overleppen. Tenker det gjør ting enklere. Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 http://www.dinside.no/776074/ingefaer-mot-snus-suget Verdt et forsøk Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Har nå gått nesten 1 døgn, snusbruken har gått nedover, har i løpet av dette døgnet tatt meg 1 snus for å dempe suget. Mine erfaringer så langt er at jeg føler meg ukonsentrert, svetter en del og matlysten har gått opp, men jeg har ikke tenkt å gi meg nå. Dette skal gå veien Lenke til kommentar
Zteiltez Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 http://www.dinside.n...-mot-snus-suget Verdt et forsøk "Dessverre har jeg jo blitt avhengig av ingefær i stedet" hahaha. 2 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Har nå gått nesten 1 døgn, snusbruken har gått nedover, har i løpet av dette døgnet tatt meg 1 snus for å dempe suget. Mine erfaringer så langt er at jeg føler meg ukonsentrert, svetter en del og matlysten har gått opp, men jeg har ikke tenkt å gi meg nå. Dette skal gå veien Nå er sikkert folk forskjellig, men jeg syns det er bedre å slutte tvert, og ikke seinpine seg på den måten der. Kast all snusen du har og forbered deg på et par jævlige dager. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Det beste tipset jeg kan komme med er å distrahere deg selv mest mulig med andre aktiviteter. Ikke på en slik måte at du blir stresset, men slik at du har det gøy og ikke får tid til å tenke så mye på at du har abstinenser. Hvis du begynner å tenke på det så tenk positive tanker om at det fort går over, at det å ta en snus bare gjør at avhengigheten (og de andre negative konsekvensene) opprettholdes og at dette er noe du ikke vil falle tilbake til. På den måten kan du tenke på abstinensene som noe positivt fordi det vil frigjøre deg. Det var hovedsaklig den strategien jeg brukte da jeg sluttet for nesten en måned tilbake. Anonym poster: c70653ad14d91805b8caf35282f4eb15 Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) johannesurt syns jeg hjelper. det hjelper i teorien med wellbutrin og selegiline, hver for seg. med johannesurt må du passe på hva du spiser. pulsen min går lett opp i 120 om jeg tar et par johannesurt piller og spiser mye kylling utover dagen. det er viktig og holde seg unna for mye ost og proteiner. selegiline er ikke like skummel, den gjør visst effekten av sjokolade mye mer potent. førstnevnte virker mer på noradrealin og serotonin, og den siste på dopamin. Endret 19. september 2012 av festen Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Døgn 2 med snusslutt er godt i gang, i motsetning til i går har jeg ikke tatt noen snus i dag. Abstinensene har allerede begynt å melde seg. De mest plagsomme etter min erfaring er at jeg føler meg ukonsentrert, jeg svetter en del og jeg er fryktelig rastløs Andre gang jeg prøver å slutte, sist gang holdt jeg 18 timer før jeg sprakk så er store forbedringer her nå 3 Dager uten nikotin snus her Midlertidig gått over til nikotin og tobakkfri snus da. Bare for å ha noe i overleppen. Tenker det gjør ting enklere. Hvordan ligger du an nå da? Alt bra? Lenke til kommentar
TheseusLoL Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Supert. Har ikke hatt nikotin i kroppen på en uke Skal prøve å slutte med den tobakkfrie snusen i morgen . Å slutte med snus var mye enklere enn jeg trodde. Det gjaldt bare å få seg forbi de første dagene. 1 Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Supert. Har ikke hatt nikotin i kroppen på en uke Skal prøve å slutte med den tobakkfrie snusen i morgen . Å slutte med snus var mye enklere enn jeg trodde. Det gjaldt bare å få seg forbi de første dagene. Syns det var mye enklere å slutte med røyk jeg, røyka fast i 2 år, men kasta røyken på dagen Tror folk bruker lengre tid på å slutte å snuse fordi det er en dårlig vane du kan gjøre overalt Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) *tar seg en pris* Slutte med snus? Går det virkelig ann? Jeg slutta forøvrig også å røyke på dagen, etter 2-3 år med stoffet. Men det var jævlig lett. Kutte ut snus, derimot.. (festrøyk slutter jeg nok aldri med) Endret 20. september 2012 av Extremer Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Er nå godt i gang med fjerde dagen uten snus og jeg syns det går overraskende greit Abstinensmessig går det i rastløshet, svetting, økt matlyst og jeg føler meg ganske ukonsentrert til tider. Blir det værre enn dette? Fortsetter det slik er snusen ute av verden innen 4 uker tenker jeg Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Blir det værre enn dette? For meg ble det ikke det. Syns det var verst de 2 første dagene egentlig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Slutte med snus er null problem, det er det å ikke begynne igjen som er problemet. Finn deg noen drops eller lignende som ikke er lakserende, slik at du har et substitutt for oral fiksering. Så må du bare være FAST bestemt på å aldri ta så mye som en liten snus, selv om du er på fest. Begynner du å gi etter så er spillet tapt. *tar seg en pris* Slutte med snus? Går det virkelig ann? Jeg slutta forøvrig også å røyke på dagen, etter 2-3 år med stoffet. Men det var jævlig lett. Kutte ut snus, derimot.. (festrøyk slutter jeg nok aldri med) Nikotin er nikotin. En ting er å bytte over til snus for en hakket sunnere vane, en annen ting er å slutte. Endret 21. september 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Slutte med snus er null problem, det er det å ikke begynne igjen som er problemet. Finn deg noen drops eller lignende som ikke er lakserende, slik at du har et substitutt for oral fiksering. Så må du bare være FAST bestemt på å aldri ta så mye som en liten snus, selv om du er på fest. Begynner du å gi etter så er spillet tapt. *tar seg en pris* Slutte med snus? Går det virkelig ann? Jeg slutta forøvrig også å røyke på dagen, etter 2-3 år med stoffet. Men det var jævlig lett. Kutte ut snus, derimot.. (festrøyk slutter jeg nok aldri med) Nikotin er nikotin. En ting er å bytte over til snus for en hakket sunnere vane, en annen ting er å slutte. Jeg snusa og røyka samtidig, så jo, jeg sluttet å røyke. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Slutte med snus er null problem, det er det å ikke begynne igjen som er problemet. Finn deg noen drops eller lignende som ikke er lakserende, slik at du har et substitutt for oral fiksering. Så må du bare være FAST bestemt på å aldri ta så mye som en liten snus, selv om du er på fest. Begynner du å gi etter så er spillet tapt. *tar seg en pris* Slutte med snus? Går det virkelig ann? Jeg slutta forøvrig også å røyke på dagen, etter 2-3 år med stoffet. Men det var jævlig lett. Kutte ut snus, derimot.. (festrøyk slutter jeg nok aldri med) Nikotin er nikotin. En ting er å bytte over til snus for en hakket sunnere vane, en annen ting er å slutte. Jeg snusa og røyka samtidig, så jo, jeg sluttet å røyke. Var ikke det som var problemet. Du sier at du sluttet på dagen og at det var lett, men etter min mening så er ikke det gyldig å si at det var lett når du aldri sluttet med det avhengighetsdannede stoffet. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Slutte med snus er null problem, det er det å ikke begynne igjen som er problemet. Finn deg noen drops eller lignende som ikke er lakserende, slik at du har et substitutt for oral fiksering. Så må du bare være FAST bestemt på å aldri ta så mye som en liten snus, selv om du er på fest. Begynner du å gi etter så er spillet tapt. *tar seg en pris* Slutte med snus? Går det virkelig ann? Jeg slutta forøvrig også å røyke på dagen, etter 2-3 år med stoffet. Men det var jævlig lett. Kutte ut snus, derimot.. (festrøyk slutter jeg nok aldri med) Nikotin er nikotin. En ting er å bytte over til snus for en hakket sunnere vane, en annen ting er å slutte. Jeg snusa og røyka samtidig, så jo, jeg sluttet å røyke. Var ikke det som var problemet. Du sier at du sluttet på dagen og at det var lett, men etter min mening så er ikke det gyldig å si at det var lett når du aldri sluttet med det avhengighetsdannede stoffet. Neida, du har jo selvfølgelig helt rett. Kan likesågodt starte å røyke igjen jeg! Om du har prøvd røyk eller snus, burde du vite at røyken gir MYE mer nikotin enn en prell under leppa. Endret 21. september 2012 av Extremer Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Neida, du har jo selvfølgelig helt rett. Kan likesågodt starte å røyke igjen jeg! Om du har prøvd røyk eller snus, burde du vite at røyken gir MYE mer nikotin enn en prell under leppa. Les innleggene mine igjen og forstå hva jeg sier før du kommenterer sarkastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå