Kjempesopp Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg har bange anelser om at min pc er på vei til de evige jaktmarker. De siste dagene har jeg fått et par bluescreen etterfulgt av svart skjerm og et sammenhengende pip.(da skrur jeg av hele greia) Pc'n fungerer fint når jeg surfer youtube, men når jeg spiller et spesiellt spill skjer dette. Det skjer ikke hver gang, jeg kan ha lange gaming sessions uten problemer, og de gangene jeg har fått blå skjerm har vært etter kort tid spilling. Alt av drivere er oppdatert og jeg kjører Vista. Er det noen som vet hva dette kan være? Jeg googlet litt og fant frem til at man skulle lese windows crash logg, men den var tom. Må jeg kjøpe ny PC snart Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 De lydene du hører er indikasjon om at noe ikke helt stemmer med din PC. Siden det ikke alltid kan vises direkte på skjermen hva som er galt, benytter PCen seg av lydkoder. Med mangel på bedre forklaring en slags morsekode. Beklageligvis er ikke denne koden den samme for alle, koden varierer fra hver enkelt hovedkort produsent. Et enkelt langt pip kan bety feil på en eller flere av dine minnebriker, og det kan hos en annen produsent bety at det er noe galt med selveste skjermkortet. Det enkleste du kan starte med er å kontrollere om det er noen feil på dine minnebrikker. Åpne Diagnoseverktøy for minne ved å klikke Start-knappen > Kontrollpanel > System og vedlikehold > Administrative verktøy og deretter Diagnoseverktøy for minne. Administratortillatelse kreves Hvis du blir spurt om administratorpassord eller - bekreftelse, må du skrive inn passordet eller gi en bekreftelse. Velg så Start på nytt nå og kontroller.... Når du har kommet inn i menyen til Windows Memory Diagnostic Tool: Klikk F1 > Velg Extended Test > Velg Default Cache og velg 2 pass count Start så diagnosen og la den bare jobbe, dette kan ta seg en god stund. 1 Lenke til kommentar
Kjempesopp Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Tusen takk for tips, dette skal jeg prøve bare jeg kommer med hjem fra jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå