-Teddy- Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg studerer Industriell Design, og skal nå ta for meg økodesign. I den forbindelse syns jeg det er veldig spennende å se hvordan mobiltelefoner kan erstatte andre produktgrupper med det rette tilbehøret, f.eks. bilgps og sykkelspeedometer. Jeg jakter nå på ideer til prosjektet jeg kan jobbe med. Har du noen forslag mottas de med stor takk! Alt fra problemer du opplever i mobilhverdagen til ønsker for nye bruksområder som kan løses med et smart tilbehør. Fyr løs! Drømmen hadde vært å lansere noe på Kickstarter i løpet av et års tid, men dette spenner utover hva skolepensumet omfatter. Pensumet krever kun utvikling fram til et sent konseptstadie med modeller, men om jeg blir skikkelig giret kan det være at jeg bruker ferier med mer for å ferdigstille produktet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Tilbehørsmessig så bør det jo være teknisk mulig å lage en veske til mobilen med innebygget Irsender som via en app kan fungere som en fjernkontroll. Det finnes lignende systemer allerede, men da separate Ir sendere som mottar kommandoer via blåtann. Aner ikke hvor smått man får det, men sikkert mulig å lage en klipsløsning også man kan klipse Ir senderen på telefonen med. Ellers bør det jo teknisk sett være mulig å lage alt fra multimetre, låsesystemer, knytte mobilen opp mot hvitevarene og boligalarmen, utvikle brannvarslere som sender varsel til mobilen eventuelt med videostream. En annen ting er at man kunne laget systemer med eksterne videokamera, fotoapparater, lydopptakere osv som streamet opptak til mobilen. Da kunne man fått bedre opptak, uten at kamera og mikrofoner er hindret av liten plass. Appmessig så nevnte jeg nylig ønsket om en app som kunne sile innkommede anrop og viderekoblet dem uten at det kostet noe. F.eks viderekoblet jobbanrop til jobbtelefonen, kuttet anrop fra nr uten id, og videresendt telefonselgere til whereever. I prinsippet kunne man distibuert blocklister som la inn blocklister fra kjente selgernr osv slik man gjør med fotobokser til gpsene. Om man ser litt større på det kunne man brukt augmented reality, gps, og bevegelsessensorene i butikkene til alt fra å finne frem til hvor ting står til å advare allergikere om innholdet osv. Se for deg f.eks ikea. Man ser en sofa man liker, og så guides man med AR til der den er utstillt. Eller om man er allergisk mot noe, og så skanner man hyllene med varer og får opp røde kryss på det man ikke tåler. Det forutsetter jo at man vet hvor ting står slik at det kartet kan knyttes opp mot mobilen. Augmentet reality er generelt lite utnyttet. Man kunne jo f.eks laget en AR app som pyntet på det man så rundt seg, f.eks ved å legge på sci-fi eller ringenes herre (eller donaldmiljø for den del) omgivelser oppå det man så. Det kunne jo også vært artig å fyllt opp nærmiljøet med nakne damer, eller hauger med øl. Tar man det lengre så kunne man manipulert nærmiljøet om man knytter det man ser opp mot et tegneprogram. Hva om man kan ta tak i det man ser på skjermen (via kameraet) og bare flytte rundt på bygninger, gjøre dem større, mindre, bredere, bytte farge osv legge til noe fjell, en elv osv. Du kan lage et spill på omtrent det samme. Bruke AR, kameraet og ett eller annet som gjør at du kan peke på noen og skyte dem med kameraet og så få man fps effekter når de kollapser. Litt av det jeg kom på de første minuttene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå