Gå til innhold

Problemer med linker/tekst i sidemenyen som legger seg feil og teksten i innleggene mister mellomrom mellom avsnitt..

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig nybegynner på css og html, bare så det er sagt. Nå har jeg lest og leita men finner ikke ut av problemene jeg sliter med.

Jeg tror jeg har hatt lignende problemer før i sidemenyen når jeg måtte legge inn masse <br> for at det skulle bli mellomrom, så hjalp en meg med en enkel kode som måtte fjernes og alt var iorden.. jeg husker ikke hva det var, noe som gjorde at alt som var linket oppførte seg rart?...

Vel, nå har jeg ett nytt design som er satt sammen litt av gratis design og mitt eget "opplegg". (Holder fortsatt på med og fikse sida, så alt skal ikke se så uferdig ut altså)

Problem/ene er:

Linker legger seg oppå profilbildet og ligger ikke der de skal i INNLEGG (har blogg på blogg.no) Adr til innlegg: http://momentsandcre...li.html#comment

Ser ut som en del har flytta seg opp?

Så skriver jeg ett innlegg, legger det ut også forsvinner mellomrommet mellom avsnittene så jeg må legge dobbelt så lang avstand til når jeg skriver.. Ikke ett stort problem men alikevel plagsomt..

Tusen takk viss noen gidder og hjelpe meg! :) Sikkert dumme spørsmål men en må jo begynne ett sted :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange fine bilder å se på der! :)

Jeg vet ikke helt hva du mener når du sier at inkene legger seg oppå profilbidet i stedet for der de skal være. Jeg kan i hvertfall ikke se noen linker som havner på feil sted her. Har du noe screenshot av hvordan det ser ut for deg kanskje?

Når det gjelder avstand mellom avsnittene, ser jeg at alle de relevante elementene der som f.eks. <p> får satt både margin og padding til 0. Du kan eksperimentere litt med å sette margin-top/margin-bottom eller padding-top/padding-bottom i CSS'en din for å skape mer "luft" mellom de forskjellige elementene. Eller var det noe helt annet enn det du mente?

Lenke til kommentar

Mange fine bilder å se på der! :)

Jeg vet ikke helt hva du mener når du sier at inkene legger seg oppå profilbidet i stedet for der de skal være. Jeg kan i hvertfall ikke se noen linker som havner på feil sted her. Har du noe screenshot av hvordan det ser ut for deg kanskje?

Når det gjelder avstand mellom avsnittene, ser jeg at alle de relevante elementene der som f.eks. <p> får satt både margin og padding til 0. Du kan eksperimentere litt med å sette margin-top/margin-bottom eller padding-top/padding-bottom i CSS'en din for å skape mer "luft" mellom de forskjellige elementene. Eller var det noe helt annet enn det du mente?

Tusen takk :)

Jeg fant ca ut av det med avsnittene men sliter fortsatt med sidemenyen.. kan vise...

1horzir.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...